AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Vi har en avtale hvor jeg har hovedomsorgen og far har 20% samvær. Far har villet øke samværet og vi venter på time på FVK. Men på fredag leverte han ikke barna og sier han ikke kommer til å gjøre det heller. Jeg har snakket med BV som sier at jeg ikke kan gjøre noe med det så lenge samværsavtalen er en privat avtale og ikke kommet via dom. Kan dette virkelig stemme? Må jeg stevne han for retten og be om midlertidig forføyning før barna kan hentes hjem igjen? Anonymkode: 87556...fc6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Du må ringe politet. Si at han nekter å levere tilbake barna i hht samværsavtalen. Anonymkode: b44b6...a32 32
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Har vert borti det samme i familien for et år siden, der far nektet å levere tilbake barnet. Hadde bare dagsamvær og hadde aldri vert borte fra mor om natten før. Verken BV eller politiet sa de kunne gjøre noe, barnet ble levert sent kvelden etter Anonymkode: 4cd67...040 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Du må formidle at han ødelegger saken sin ved å ikke overholde samværsavtalen. Dette vil helt klart slå negativt ut for han på fvk = ikke endring i avtale. Kanskje kan politiet hjelpe, men det beste er kanskje en midlertidig forføyning. Du bør på en eller annen måte markere kraftig at den ene parten ikke bare kan ta seg til rette. Anonymkode: 4d7c8...0e2 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Gå å hent barna vel... Anonymkode: 2b051...58d 5
Gjest Chroma Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Høres helt sykt ut hvis ingenting kan gjøres.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Jeg tenker at det bare er positivt at far ønsker mer tid med barna. Skjønner liksom ikke helt hvorfor du skal stå i veien for det. Er far et dårlig menneske? Eller er det bare du som ønsker å ha kontroll og makt? Anonymkode: 266cf...df2 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Ta deg fri i morgen, og hent barna på skolen/barnehagen. Anonymkode: 3fc28...698 14
Hr. Aktiv Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Dette er ren planke for en hensynsløs forelder og advokat. Loven er en parodi da den ikke innbærer tvang. https://www.tv2.no/spesialer/longread/mariaskamp 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gå å hent barna vel... Anonymkode: 2b051...58d Ikke gjør det. Det kan fort bli ubehagelig for barna. Hvorfor kan ikke far ha barna mer enn 20%? Hent dem i barnehagen/skolen i morgen før far. Anonymkode: 4fecd...fb7 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gjør det. Det kan fort bli ubehagelig for barna. Hvorfor kan ikke far ha barna mer enn 20%? Hent dem i barnehagen/skolen i morgen før far. Anonymkode: 4fecd...fb7 Det er vel like rart og ubehagelig for barna at de plutselig ikke skal hjem allikevel... og dersom han ska ha dem mer enn 20% så er jo det uansett noe foreldrene må bli enige om, ikke noe far bare kan bestemme selv der og da, og beholde barna... Anonymkode: 2b051...58d 21
Gjest Chroma Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (24 minutter siden): Dette er ren planke for en hensynsløs forelder og advokat. Loven er en parodi da den ikke innbærer tvang. https://www.tv2.no/spesialer/longread/mariaskamp Fy søren, så sykt!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 TS her. Far bor et godt stykke unna. Han har selv valgt å bosette seg der og dermed blir det 20% samvær. Dette innebærer også at jeg ikke "bare kan hente dem". Han sier han har avtalt med skolen at de kan ha hjemmeundervisning en stund fremover, dette må jeg selvsagt sjekke i morgen. Jeg trodde egentlig ikke at han kunne lage slike avtaler når barna har fast bosted hos meg. En advokatvenn av en venn sier at det jeg må gjøre er å få en mekling raskest mulig, så stevne far og med det samme be om midlertidig forføyning. Eller hente de med makt, da verken BV eller politiet kan gjøre noe. Det gjør jeg selvfølgelig ikke, da dette er dramatisk nok for ungene slik det allerede er. Jeg ante ikke at vi hadde et så vanvittig system! Anonymkode: 87556...fc6 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS her. Far bor et godt stykke unna. Han har selv valgt å bosette seg der og dermed blir det 20% samvær. Dette innebærer også at jeg ikke "bare kan hente dem". Han sier han har avtalt med skolen at de kan ha hjemmeundervisning en stund fremover, dette må jeg selvsagt sjekke i morgen. Jeg trodde egentlig ikke at han kunne lage slike avtaler når barna har fast bosted hos meg. En advokatvenn av en venn sier at det jeg må gjøre er å få en mekling raskest mulig, så stevne far og med det samme be om midlertidig forføyning. Eller hente de med makt, da verken BV eller politiet kan gjøre noe. Det gjør jeg selvfølgelig ikke, da dette er dramatisk nok for ungene slik det allerede er. Jeg ante ikke at vi hadde et så vanvittig system! Anonymkode: 87556...fc6 Sjekke i morgen? Dette er da alvorlig nok til at en melding/telefon til kontaktlærer er på sin plass. «Hente dem med makt», holder det ikke at du reiser dit og har med deg morfar/en onkel/en venn/venninne barna (og far) vet godt hvem er, og sier de må nok hjem, samværet er over og skolen venter dem dagen etter. Faren kan da ikke holde dem tilbake med makt heller? Anonymkode: 04db2...e1d 27
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Skjønner ikke at foreldre bare kan gjøre slikt uten at det får følger.. Anonymkode: eeff8...24f 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekke i morgen? Dette er da alvorlig nok til at en melding/telefon til kontaktlærer er på sin plass. «Hente dem med makt», holder det ikke at du reiser dit og har med deg morfar/en onkel/en venn/venninne barna (og far) vet godt hvem er, og sier de må nok hjem, samværet er over og skolen venter dem dagen etter. Faren kan da ikke holde dem tilbake med makt heller? Anonymkode: 04db2...e1d Jeg har snakket med kontaktlærer og hun henviser til rektor som ikke tar telefonen. men i morgen har han arbeidstid. Du er nesten rørende naiv. Far er helt klar på i sine meldinger nå, at barna skal bli hos han. Far kommer ikke til å åpne for meg, og om han hadde gjort det, så hadde han garantert holdt de der med makt. Og ringt politiet fordi "vi bryter oss inn". Skal jeg sette barna i den situasjonen nå? Anonymkode: 87556...fc6 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Dette er ren planke for en hensynsløs forelder og advokat. Loven er en parodi da den ikke innbærer tvang. https://www.tv2.no/spesialer/longread/mariaskamp Jeg ante ikke at det var så ille. Heldigvis har jeg penger til advokat. Anonymkode: 87556...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke at foreldre bare kan gjøre slikt uten at det får følger.. Anonymkode: eeff8...24f Det overrasket meg også. Jeg visste ikke at en skriftlig avtale foreldrene imellom ikke var noe verdt. Jeg trodde, da far sa at han beholder barna der, at det var en smal sak å få de hjem. Men slik er det ikke. Anonymkode: 87556...fc6 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 Shit. Her må du foreta deg noe kjapt, for hvis du ikke gjør det så kan det godt hende at du ikke får dem tilbake igjen.. Jeg ser du ikke vil hente med makt, men jeg ville utelukket den løsningen med en gang var jeg deg. Anonymkode: be996...9f3 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gjør det. Det kan fort bli ubehagelig for barna. Hvorfor kan ikke far ha barna mer enn 20%? Hent dem i barnehagen/skolen i morgen før far. Anonymkode: 4fecd...fb7 Så mor skal bare akseptere at far har kidnappet barna, for det vil bli ubehagelig om mor bare kommer på døren å henter?? Du er virkelig ikke helt god i hodet! Anonymkode: 1e047...1ad 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå