Gjest Fnuggolina Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg er på jakt etter planter som kan tåle å stå i vinduskarm med radiator under seg, eller på pidestall relativt nær radiator. Er endel sollys i vinduene også. Finnes det noe utover kaktus og sukkulent?
Teardrop Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Aner ikke, tror ikke noen planter liker å stå inntil en ovn. Hva med en i plastikk? Finnes veldig mange fine plastplanter nå som faktisk ser ganske realistiske ut
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Jeg har flest sukkulenter, men litt annet og, og en haug av dem står i en vinduskarm rett over en radiator. Det har vært helt uproblematisk, man må bare være obs på at de tørker fordere og derfor trenger hyppigere vanning. Anonymkode: 5e230...ffd 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Du kan bruke det aller meste. Du må bare vanne en god del mer og oftere. Det finnes ingen regler når det gjelder planter. Veldig mye kan stå veldig mange plasser. Du trenger absolutt ikke kjøre kaktuser og sukkulenter. Kanskje du må ha litt større potter slik at det holder på vannet bedre, eller kanskje selvvanningspotter... Alt går fint an.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Fnuggolina skrev (På 10.1.2021 den 14.18): Jeg er på jakt etter planter som kan tåle å stå i vinduskarm med radiator under seg, eller på pidestall relativt nær radiator. Er endel sollys i vinduene også. Finnes det noe utover kaktus og sukkulent? Trodde ikke kaktuser likte varme fra radiator? Trodde de likte seg relativt kjølig, spesielt nattestid. Anonymkode: 30396...d05
Gjest Fnuggolina Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (9 timer siden): Du kan bruke det aller meste. Du må bare vanne en god del mer og oftere. Det finnes ingen regler når det gjelder planter. Veldig mye kan stå veldig mange plasser. Du trenger absolutt ikke kjøre kaktuser og sukkulenter. Kanskje du må ha litt større potter slik at det holder på vannet bedre, eller kanskje selvvanningspotter... Alt går fint an. Selvvannende potter var smart ide - egentlig for alle plantene mine. Jeg er kronisk overanner 🙈 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trodde ikke kaktuser likte varme fra radiator? Trodde de likte seg relativt kjølig, spesielt nattestid. Anonymkode: 30396...d05 Helt sikkert, men de har klart seg veldig greit 🤷♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå