J.E Skrevet 11. januar 2021 #61 Skrevet 11. januar 2021 (endret) Xstrella skrev (1 time siden): Mye tror og ikke vet her. Noe så useriøst når de er så usikre selv. Msn skal ikke tro, men vite. Skal man la være og beskytte 1,6 millioner i risikogruppen og andre som ønsker med en vaksine man VET gir 95 % beskyttelse for den enkelte... Endret 11. januar 2021 av J.E 1
Gjest goldlion Skrevet 12. januar 2021 #62 Skrevet 12. januar 2021 (endret) malifika skrev (På 11.1.2021 den 17.44): Min bestemor fikk småkjeft av legekontoret sitt idag faktisk, fordi hun ble ringt opp å tilbudt vaksine men, takket nei. Bestemor er 88 år og forventer på ingen måte at samfunnet skal holde stengt å verne om de som velger å ikke ta vaksinen når man har tilbudet. Så lenge man er samtykke kompetent og vet hvor alvorlig det kan bli å la være, så må det være et personlig valg. Er man redd for korona så får man passe på seg selv og ta vaksinen. Tar du vaksinen så kan ikke de som velger å la være smitte deg, så ingen grunn til å presse noen tenker jeg. . Endret 28. august 2021 av goldlion
Lana01 Skrevet 12. januar 2021 #63 Skrevet 12. januar 2021 goldlion skrev (1 time siden): Tror du skal være glad hun sa nei. De fraråder nå eldre og skrøpelige å ta den etter flere dødsfall etter vaksinesetting: https://www.nrk.no/norge/anbefaler-noye-vurdering-for-vaksinasjon-av-alvorlig-skropelige-personer-1.15322391 Nå overdramatiserer du. De advarer ikke eldre til å ta vaksinen. «For dem med aller mest alvorlig skrøpelighet, kan imidlertid selv relativt milde vaksinebivirkninger få alvorlige konsekvenser. For dem som uansett har svært kort gjenstående levetid, kan gevinsten av vaksine være marginal eller irrelevant,» skriver FHI. og dette er jeg fullstendig enig i. 3
Gjest goldlion Skrevet 12. januar 2021 #64 Skrevet 12. januar 2021 Lana01 skrev (8 timer siden): Nå overdramatiserer du. De advarer ikke eldre til å ta vaksinen. «For dem med aller mest alvorlig skrøpelighet, kan imidlertid selv relativt milde vaksinebivirkninger få alvorlige konsekvenser. For dem som uansett har svært kort gjenstående levetid, kan gevinsten av vaksine være marginal eller irrelevant,» skriver FHI. og dette er jeg fullstendig enig i. Jeg skrev «eldre og skrøpelige». Skulle tydeligvis formulert meg bedre, men trodde at bruken av og gjorde det klart hva jeg mente 😊
Lana01 Skrevet 12. januar 2021 #65 Skrevet 12. januar 2021 goldlion skrev (14 minutter siden): Jeg skrev «eldre og skrøpelige». Skulle tydeligvis formulert meg bedre, men trodde at bruken av og gjorde det klart hva jeg mente 😊 Du skrev pgså at bestemoren på 88 år kunne være glad hun takket nei. noe som strider mot legens råd og anbefalingene. Regner med at ikke hun var skrøpelig, og klar og orientert er hun også tydeligvis. men beklager hvis jeg misstolket det siste. Jeg leste det som de som er eldre og de som er skrøpelige , ikke som de eldre som er skrøpelige 🙂 1
GrønnNellik68 Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #66 Skrevet 12. januar 2021 Jeg syns det blir feil å kalle folk som ikke vil ta korona vaksine for antivaksinere ... når de fleste er enig at godt utprøvede vaksiner som alle barn får er noe vi er for. Og det forskjellige influensa vaksinene er helt innafor samt lungebetennelse vaksine for elder. Det er sunt å være skeptisk . Jeg har aldri tatt influensa vaksine utenom svine influensa vaksine fordi jeg var redd.. men ser jo ettertid at jeg var heldig som ikke fikk noe men..jeg tar ikke den sjansen en gang til..ikke sikkert jeg er like heldig neste gang. 4
LeneXCII Skrevet 12. januar 2021 #67 Skrevet 12. januar 2021 Xstrella skrev (På 10.1.2021 den 14.25): Så helsepersonell skal ikke få lov til å bestemme over egen kropp? Og med hvilken hjemmel i lovgivningen skal denne tvangen utføres i? Press er ikke det samme som tvang! Ingen tvinges til vaksinering. 3
mima Skrevet 12. januar 2021 #68 Skrevet 12. januar 2021 (endret) J.E skrev (På 11.1.2021 den 21.34): Skal man la være og beskytte 1,6 millioner i risikogruppen og andre som ønsker med en vaksine man VET gir 95 % beskyttelse for den enkelte... Hvis de vet helt sikkert at vaksinen er 95% effektiv- hvorfor vil de da fortsette tiltak selv om alle i risikogruppen er vaksinert? Endret 12. januar 2021 av mima
MissLucy Skrevet 12. januar 2021 #69 Skrevet 12. januar 2021 mima skrev (1 minutt siden): Hvis de vet helt sikkert at vaksinen er 95% effektiv- hvorfor vil de da fortsette tiltak selv om alle i risikogruppen er vaksinert? Har du prøvd å google det? 4
Perelandra Skrevet 12. januar 2021 #70 Skrevet 12. januar 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner, antivaksine og svar til dette. Perelandra, mod. 1
Ella1 Skrevet 13. januar 2021 #71 Skrevet 13. januar 2021 Dersom det blir slik at vi må ha «vaksinepass» for å kunne reise utenlands, gå på konserter, fornøyelsesparker osv. så tipper jeg mange av vaksinemotstanderne plutselig tar vaksinen allikevel siden det da plutselig går utover dem selv og deres egne interesser. Man er seg selv nærmest her på berget... 6
Lana01 Skrevet 13. januar 2021 #72 Skrevet 13. januar 2021 Nå seier 83 % at de meget sannsynligvis eller sannsynlig kommer til å vaksinere seg. Det er lovende. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/folk-ble-med-pa-krafttaket/id2828467/ 4
_popcorn_ Skrevet 15. januar 2021 #73 Skrevet 15. januar 2021 Ryddet for antivaksine og svar til det. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg