AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Hei! Jeg går for tiden på toårig fagskoleutdanning innen IT på Tisip Fagskole (itfag.no). Dette koster egentlig 120 000 kr, men jeg var en av de heldige som fikk denne gratis siden skolen fikk midler fra regjeringen pga. korona. Nå er første semester over, og jeg føler at kvaliteten på fagene ikke er så bra. Ene faget hadde en ny lærer som nesten bare henviste til youtube videoer som vi kunne funnet uten å gå på dette faget. Andre faget hadde bra pensum som de hadde utviklet selv, men på eksamen fikk vi ca.30% som ikke hadde vært pensum og vi fikk beskjed en knapp time før innlevering (hadde 3-timers eksamen) at vi skulle se bort fra den delen (og da hadde jo vi allerede brukt lang tid på den delen som ikke var pensum). Alle ble jo sinte og det ble jo vanskelig for sensoren å rette. I et annet fag bestod nesten alle innleveringene og 80% av eksamen å ta screenshots av at vi sendte e-post, inviterte til Teams møter osv. Jeg har fått OK karakterer på to av fagene, men strøk på et fag og venter på karakter på det siste faget. Nå har jeg bare en dårlig følelse og synes det er helt utrolig at denne utdanningen er så dyr. Mange andre må jo betale i dyre dommer, og selv om jeg fikk dette gratis føler jeg at det ikke er vits. Tenker at jeg vil jobbe med webutvikling, men det er ingen fag på fagskolen som inneholder det. Jeg vurderer heller å begynne på en nettbasert bachelorgrad innen IT selv om det koster, men da får jeg en grad og kan velge å fokusere på webutvikling. Den jeg har sett på er Bachelor of Science in Computer Science hos University of London. Har dere erfaringer med Tisip? Er det dumt av meg å slutte når jeg har fått det gratis? Har dere noen erfaringer med University of London? Anonymkode: 02ffa...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå