Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke ekstra lån fra høsten av. Hvordan ser din utbetalingsplan ut? Får du hele ekstralånet i august? Eller blir det fordelt? (Evt hvor mye i mnd?) 

Anonymkode: 759e1...938

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får maks 50k i semesteret, utbetalt etter samme porsjonering som storstipendet og de øvrige. Husker ikke hvor mye det blir i mnd. Hvis du går i utlandet får du alt ved semesterstart.

Skrevet

Man får visst ca. 16k i mnd :) (og mer ved storstipendet)

Skrevet
Påfugl skrev (33 minutter siden):

Du får maks 50k i semesteret, utbetalt etter samme porsjonering som storstipendet og de øvrige. Husker ikke hvor mye det blir i mnd. Hvis du går i utlandet får du alt ved semesterstart.

Ja det er jeg klar over. Det var heller ikke spørsmålet :) 

Skrevet
Påfugl skrev (32 minutter siden):

Takk 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er jeg klar over. Det var heller ikke spørsmålet :) 

Hva var spørsmålet da?

Skrevet
Påfugl skrev (32 minutter siden):

16K er mer enn nok til å studere. Kanskje til og med for mye tenker jeg!

Anonymkode: d272e...bc7

• Liker 2
Skrevet

Tja, spørs jo på livssituasjonen det synes jeg.

• Liker 1
Skrevet
Påfugl skrev (15 minutter siden):

Hva var spørsmålet da?

«Hvordan ser din utbetalingsplan ut? Får du hele ekstralånet i august? Eller blir det fordelt? (Evt hvor mye i mnd?)» 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Som godt voksen har man gjerne flere forpliktelser enn når man er 20. så 16.000 er ikke veldig mye. Dessuten er ekstraordningen et lån, så det må uansett tilbakebetales. 

• Liker 3
Skrevet

«Hvordan ser din utbetalingsplan ut? Får du hele ekstralånet i august? Eller blir det fordelt? (Evt hvor mye i mnd?)» 

Ja, og jeg svarte jo: Du får maks 50k i semesteret, utbetalt etter samme porsjonering som storstipendet og de øvrige. (Altså at man ikke får  alt i august, men at det blir fordelt). Husker ikke hvor mye det blir i mnd (Svar på hvor mye man får i mnd, jeg fortalte at det er 50k og fordeles på samme måte som det vanlige stipendet. Heller enn å gjette og potensielt gi deg feil svar, lot jeg deg få regne på det). Ser ikke at det ikke er svar på det du lurte på.

• Liker 1
Skrevet
Påfugl skrev (3 minutter siden):

Ja, og jeg svarte jo: Du får maks 50k i semesteret, utbetalt etter samme porsjonering som storstipendet og de øvrige. (Altså at man ikke får  alt i august, men at det blir fordelt). Husker ikke hvor mye det blir i mnd (Svar på hvor mye man får i mnd, jeg fortalte at det er 50k og fordeles på samme måte som det vanlige stipendet. Heller enn å gjette og potensielt gi deg feil svar, lot jeg deg få regne på det). Ser ikke at det ikke er svar på det du lurte på.

Da får vi være uenige om hva slags svar jeg var ute etter. Jeg ønsket å vite hvordan utbetalingsplanen til de som får ekstrastipendet så ut :) 

Skrevet

Da får vi være uenige om hva slags svar jeg var ute etter. Jeg ønsket å vite hvordan utbetalingsplanen til de som får ekstrastipendet så ut :) 

Ok, tror jeg bare ikke helt forstår hva du er ute etter da nei. Jeg går i utlandet, så jeg fikk alt ved semesterstart. Min samboer går i Norge, så av ekstralånet får han utbetalt ca. 20 000 ved storstipend (rundt 40% av 50 000) og ca. 8000 ekstra (ca. 15% av 50 000 i mnd). Dette følger samme fordeling som det vanlige stipendet, der stortipendet utgjør ca. 40% av det man får utbetalt, og de øvrige utbetalingene ca. 15%.

Betalingsplanen ser derfor sånn ut for høstsemesteret, med omtrenlige tall:
August: 22 400 ordinært lån/stipend + 20 000 ekstralån for de over 30
Øvrige mnd: 8400 ordinært lån/stipend + ca. 8000 ekstralån for de over 30.

Alt dette sa jeg også i mitt første svar, men innebar at du måtte regne det ut selv. Synes bare det var litt utakknemlig å skyte ut at det ikke var det du ba om, når det etter min forståelse var nøyaktig det.

• Liker 1
Skrevet
Påfugl skrev (17 minutter siden):

Ok, tror jeg bare ikke helt forstår hva du er ute etter da nei. Jeg går i utlandet, så jeg fikk alt ved semesterstart. Min samboer går i Norge, så av ekstralånet får han utbetalt ca. 20 000 ved storstipend (rundt 40% av 50 000) og ca. 8000 ekstra (ca. 15% av 50 000 i mnd). Dette følger samme fordeling som det vanlige stipendet, der stortipendet utgjør ca. 40% av det man får utbetalt, og de øvrige utbetalingene ca. 15%.

Betalingsplanen ser derfor sånn ut for høstsemesteret, med omtrenlige tall:
August: 22 400 ordinært lån/stipend + 20 000 ekstralån for de over 30
Øvrige mnd: 8400 ordinært lån/stipend + ca. 8000 ekstralån for de over 30.

Alt dette sa jeg også i mitt første svar, men innebar at du måtte regne det ut selv. Synes bare det var litt utakknemlig å skyte ut at det ikke var det du ba om, når det etter min forståelse var nøyaktig det.

Ok :) 

Skrevet

jeg har et helt annet spørsmål jeg håper noen kan svare på☺️har fått innvilget lån(også ekstralån). men innser at jeg har tatt meg vann over hodet; har fått et stort prosjekt på jobb🤭og må stå over dette semesteret. må jeg registrere meg til eksamen og betale semestersvg for å beholde lånet? skal uansett fortsette til høsten igjen; dette er kun et opphold. ikke det at jeg ikke har råd til semesteravgift, men lurer på om det er nødvendig

Anonymkode: 6bb75...f8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg har et helt annet spørsmål jeg håper noen kan svare på☺️har fått innvilget lån(også ekstralån). men innser at jeg har tatt meg vann over hodet; har fått et stort prosjekt på jobb🤭og må stå over dette semesteret. må jeg registrere meg til eksamen og betale semestersvg for å beholde lånet? skal uansett fortsette til høsten igjen; dette er kun et opphold. ikke det at jeg ikke har råd til semesteravgift, men lurer på om det er nødvendig

Anonymkode: 6bb75...f8a

Du må være registrert for å få lån ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...