Gå til innhold

Skritteller, antall km.. forvirret.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Hvem skal en stole på er riktig?

Jeg har en som heter StepsApp og har vært fornøyd med den helt til jeg var på trimtur med super sportye damer. Etter endt tur sier ene.. ja da har vi godt 10 km... jeg ser på min app. Der står det 6 km. Jeg sier nå det men ble konstant avvist at den treningsklokke eller hva de hadde viste 10 km det var rett. 

jeg har en runde hjem her jeg går. Første gang viste min app 3,9 km men folk sier den er 8 km.  Stemmer ikke...

Så idag gikk jeg samme runde og i tillegg lastet ned Google Fit.

I dag viser min app 3,7 km og den andre 3,2 km

Men begge har helt eksakt like mange skritt 9460....

Kan noen forklare meg hva er riktig? Jeg føler ingen stemmer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kommer an på skrittlengden din. Den er også varierende utfra aktivitet. De fleste apper har innstillinger man kan endre på, skrittlengde er en av de.

Anonymkode: d33c3...a55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skritterteller er alt for unøyaktig til å kunne stole på når det kommer til distanse.

Bruk en app som heller benytter GPS for å kunne se hvor langt du har beveget deg. Ev. en treningsklokke med GPS.

Anonymkode: 06d61...563

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Runkeeper og sammenlign. Skrittmåler blir for upresist

Anonymkode: f95f8...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at skritt i seg selv ikke kan brukes for nøyaktig distanse (det sier seg selv, folk har forskjellig høyde, lengde på ben, går ulikt ol.).

En annen side er at mange av disse tellerene ikke alltid klarer å skille mellom skritt og andre typer bevegelser. Når jeg våkner om morgenen har jeg ofte gått 2-300 skritt i følge fitbiten, for eks.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare app i iPhone, mannen har en av disse superavanserte Garmin klokkene. De registrerer likt i km.

Men om jeg går med mine foreldre, eller venninner, som bruker ulike varianter av skrittellere, så registrerer de hinsides mange skritt og kilometer. 

Anonymkode: c69e3...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm takk for tips jeg lastet ned Google fit fordi noen sa den gikk på km men kanskje er Google maps like bra😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrittellere estimerer kun distanse, og denne blir det alltid feilmargin på. Sørg for at skrittlengden er riktig stilt inn, så blir trolig estimatet mer korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bente1234 said:

Hm takk for tips jeg lastet ned Google fit fordi noen sa den gikk på km men kanskje er Google maps like bra😂

Nei, det er vesentlig enklere å få oversikt over trening/gåturer ol. med google fit.

Når du går ut døra, så går du inn i appen, velger en ny økt -> gåtur/hva enn, og du er i gang.

Stopp loggingen når du er tilbake. Da får du opp både kilometer, skritt (relativt uvesentlig), og du får et flott kart over hvor du har gått. Synes appen er helt ok.

I tillegg bruker jeg fit-to-fit, for å synce fitbit-en inn i google fit, dermed får jeg også puls med, samt søvnlogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, det er vesentlig enklere å få oversikt over trening/gåturer ol. med google fit.

Når du går ut døra, så går du inn i appen, velger en ny økt -> gåtur/hva enn, og du er i gang.

Stopp loggingen når du er tilbake. Da får du opp både kilometer, skritt (relativt uvesentlig), og du får et flott kart over hvor du har gått. Synes appen er helt ok.

I tillegg bruker jeg fit-to-fit, for å synce fitbit-en inn i google fit, dermed får jeg også puls med, samt søvnlogging.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google har en variant hvor du kan trykke frem en rute også viser den antall km. Men husker ikke hva den heter, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...