Gå til innhold

Naboen freser all snøen sin langt inn på våres eiendom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen vår er en ekte kranglefant både sommer og vinter, men i år har han vært helt ekstrem, er også redd for hva han kan finne på om det han gjør får følger. Mye jeg kan fortelle om, men det får bli ved en senere anledning. 

Problemet nå er at absolutt alt av snøen hos naboen blir frest langt inn på vår tomt, nesten til husveggen. Han starter helt øverst og går rad på rad nedover mot oss med frelsen vendt mot oss begge gangene. Vi bor sånn halvveis på bygda så tomtene her er rimelig store så det utgjør mye snø. 

Vi har filmet at han gjør det, men er livredde for hva han kan finne på til hevn om vi anmelder det. 

Hva sier egentlig loven om slik? Jeg vet at man noen ganger kan være nødt til å legge snøen litt innpå hos naboen, men ikke som dette. 

Min mann vil svare med samme mynt, nemlig å frese alt tilbake til han, men da er jeg redd det kan bli vesentlig mer opphisset, hva burde vi gjøre? 

Anonymkode: 6bb85...0a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort som mannen din vil. 

Sikkert teit og barnslig, men vi håndterer vår ræva nabo på samme måte som naboen behandler oss. 

Prøvd å snakke med vedkommende uten hell, så her gjør vi bare det samme tilbake. 

Anonymkode: 94a33...6f5

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Enig med mannen din, la naboen få smake sin egen medisin. 

Skrevet

Synes det er litt avhengig av om han freser snø inn på deres plen eller andre områder som ikke "må" være ryddet for snø, eller om han bare gir faen.

Samt jeg ville jo naturlig nok forsøkt på en dialog først og fremst.

Men basert på hva du skriver om fyren, så stemmer jeg for å gjøre som mannen din sier. 

Anonymkode: fb822...fa2

• Liker 4
Skrevet

Hvis han freser snø på områder som allerede er fult av snø så ser jeg virkelig ikke problemet. 

Hvis han freser snø inn på et måkt område ville jeg tatt det opp med han. Hjelper ikke det så kommer snøen i retur. 

Anonymkode: 0a36f...b3f

• Liker 14
Skrevet

Hva med å begynne med å ta det opp med naboen. Si at han må finne en annen plass til snøen sin. 

Evt bruk den til å lage en slik 🖕 mot hans tomt.

• Liker 1
Skrevet

Frese alt tilbake til han, sånn at han igjen kan frese til dere osv?

Han har ikke lov til å frese snøen over til deres eiendom, men dere har heller ikke lov til å frese snøen over til han.

Hvis snøen ikke lager problemer, så hadde jeg latt det være, evt bedt han holde opp. Hvis snøen skaper problemer for dere må dere vurdere om dere kan anmelde, evt kontakte advokat. Evt. snakk med politiet. Er dere heldige kan politiet stikke innom og snakke med han når han holder på. Ikke sikkert det hjelper å anmelde hvis politiet ikke har kapasitet til å gjøre noe med det. 

• Liker 1
Skrevet

Her er svar godt nok til å ta det opp. 

A11A83A1-936A-4A3D-9435-0F3A7F56F1D7.jpeg

Skrevet

Ta det opp med naboen først. Virker ikke det så synes jeg ideen om å svare med samme mynt er helt innafor.

• Liker 1
Skrevet

Er snøen i veien for dere?

Vi bor trangt... og her i nabolaget er det helt ok å bruke naboens tomt, i og med at alternativet er at man må kjøre snøen 10-30 meter med snøskuffe om man ikke kan bruke den lille plassen som er. 

Vi snakker imidlertid godt sammen. Så er det dreneringsproblemer mot en bod, eller planter som kan bli ødelagt, så tar man selvfølgelig hensyn til det. 

Anonymkode: 7cada...0a8

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lov det han driver med. Jeg stemmer for din mann sitt forslag. Hvis naboen hisser seg opp, så sier du at han bare fikk tilbake snøen han kastet over gjerdet på deres tomt og så ber du ham finne sted til snøen på egen tomt. Hvis det ikke ordner seg, så kontakt advokat og be ham eller henne sende naboen et brev om hva han har lov og ikke lov til å gjøre. Er du heldig blir det nok for at han slutter. Fortsetter han, så anmelder du uten å si noe til naboen og legger ved brevet fra advokaten og videooptaket. Naboen har blitt advart. 

Skrevet

Gjør han det i hagen deres? Eller på parkering og innkjørselen? 

Anonymkode: 1254c...747

• 4 uker senere...
Skrevet

Kontakt advokat og gå til søksmål. Her er det mye penger å hente 💰

Anonymkode: 41c07...e52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...