Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det om dere må ta med baby på butikken?

Mannen er bortreist på jobb i 5 dager til, og jeg er så og si tom for både bleier og brød. Pleier alltid å storhandle før han reiser, men var visst ikke nok denne gangen.🙈

Er ca. 3 km til nærmeste butikk så må ta bil. Hvordan gjør dere det? Baby er 3,5 mnd. Blir jo litt tungt å bære på bilsete i butikken. Baby nekter vogn.. noen forslag? :)

Anonymkode: 92157...237

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett bilstolen i handlevognen?

Anonymkode: 08e3a...a70

• Liker 25
Skrevet

Eeh.. Sett babystolen i handlekurven? 

Anonymkode: 10116...6fd

• Liker 14
Skrevet

Bilstol i handlevognen. Mange handlevogner har også stol til baby på ‘rattet’. Ellers er det ganske greit med et sjal å bære i, da får man også begge hendene fri. 

Anonymkode: d21ad...e3c

• Liker 8
Skrevet

Jeg har satt bilsete i vogna eller bæresele. Nå lurer jeg på hvordan man handler med en spinnvill 2- åring 😂

• Liker 12
Skrevet
Mango skrev (1 minutt siden):

Jeg har satt bilsete i vogna eller bæresele. Nå lurer jeg på hvordan man handler med en spinnvill 2- åring 😂

Gir min skalken på brødet etter å ha brukt kuttemaskinen. Hjelper litt 😂

Anonymkode: 8b3f9...02c

• Liker 9
Skrevet

🙈🙈 Eller to småsøsken som begynner å krangle i handlevognen 🙈

Anonymkode: 8ab20...a28

• Liker 3
Skrevet

Min 2,5 åring veier under 15 kg så han plasserer i setet i handlevognen. Ettåringen har jeg i bæresele i tillegg 😂 No problemo egentlig. Mye masing og roping fra begge to, men handler kjapt haha

Anonymkode: 86e8a...73e

• Liker 2
Skrevet

Bæresele!

Anonymkode: badf1...a8c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min 2,5 åring veier under 15 kg så han plasserer i setet i handlevognen. Ettåringen har jeg i bæresele i tillegg 😂 No problemo egentlig. Mye masing og roping fra begge to, men handler kjapt haha

Gir også skalken😁

• Liker 3
Skrevet

Bæresele/sjal eller bilsete i handlevogna - slik alle andre gjør? :P 

Anonymkode: aa29c...c64

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🙈🙈 Eller to småsøsken som begynner å krangle i handlevognen 🙈

Anonymkode: 8ab20...a28

Lar de gnåle? Har med noe å spise? 

Anonymkode: aa29c...c64

Skrevet

Bæresele/sjal, sette bilstolen i handlekurven eller bruke babysetet som er på mange handlekurver :) 

• Liker 4
Skrevet

Nå under pandemien ville jeg ikke brukt de vognene med innebygget sete til babyen. Ville brukt bæresjal, for å være sikker på at han eller hun ikke kom borti noe. 🙂 Egentlig ville jeg nok levert barnet hos noen kjente når jeg handlet (pga korona), men innser at det kanskje ikke passer for alle. 😬 Eventuelt er det et godt tips å sette bilstolen oppi vogna, men det blir litt liten plass igjen til resten av varene. 🙂 

Anonymkode: 4b9c4...1cf

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns det fungerte fint å ha baby i bilstolen oppi vogna, eller i bæresjal/bæresele.

Med en baby som sov maks 20 min om gangen, så hadde jeg også lave forventninger. Tok ikke storhandelen på denne måten, og var ikke redd for å avbryte handleturen tidlig hvis det ble voldsomme protester, bleieskift osv. 

Pleide også å sørge for at baby var mett før vi dro, også i tillegg amme litt i bilen før vi gikk inn i butikken. 

Noen ganger gikk det strålende, andre ganger ikke. Det er uansett mye lettere for hodet når man har dratt ut med baby mange ganger, da vet du at det ikke kan gå så alt for dårlig. 

• Liker 8
Skrevet

Legg ungen i de babysetene som er på handlevogna, butikker har ofte et par slike handlevogner. Eller sett babybilstolen nedi handlevognen. Hjemme kan du la posene stå i bilen og evt forte deg ut å hente dem neste gang baby sover? 

Anonymkode: 5400b...fba

• Liker 2
Skrevet

Til opplysning: de babysetene på håndtaket foran er laget slik at man kan sette hele bilstolen på den.

Anonymkode: 794e4...e7b

• Liker 3
Skrevet

Akkurat det med å gå på do, dusje og lage mat er litt stress hvis du har en baby som hyler av sine lungers fulle kraft hvert sekund du holder på, altså. Det går jo, men er fader ikke noe gøy. 

Anonymkode: 794e4...e7b

• Liker 13
Skrevet

Det går så fint så! 

Alternativ 1 Bæresjal

Alternativ 2 Du tar med vogna eller en trille som du kan sette bilstolen i, så finner du deg en stor kurv. 

Alternativ 3: Nå under pandemien kan du kanskje skippe butikkens babysete i vogn, men heller sette bilstolen i vogna, så tar du en kurv som du handler i. 

Det kommer til å gå kjempefint. Har aldri syntes at det var noe problematisk å ha med baby på handletur, de har ofte vært enklere å ha med på handletur enn eventuelle eldre søsken og iblant også mannen 😂 

• Liker 7
Skrevet

De fleste butikker kan pakke varene klare i poser slik at du bare betaler og tar dem med, eller kan levere på døra. Her jeg bor leverer Joker på døra, og det koster bare 50 kr ekstra (altså mye mindre enn mine impulskjøp ville ha kostet hvis jeg handlet selv). Sjekk nettsidene eller facebooksiden til butikken, eller ring og spør om de tilbyr noe slikt.

Anonymkode: 3d8e4...ff1

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...