AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Hei Jeg er ikke flink til å ta multivitamin osv. Jeg har tatt folat, og jeg tar jern etter ordre fra lege. Hun har ikke nevnt noe annet som jeg trenger å ta. Spiser greit, og når jeg er sulten. Men ser at jeg kanskje bør spise litt mer sånn "reklamemåltider". Brød med vita margarin, ost, salat, magert kjøttpålegg (jeg hater kjøttpålegg). Til frokost spiser jeg gjerne ristet brød med banan, en koffeinfri kaffe og oboy. Til lunsj spiser jeg enten husmannknekkebrød med ost, grovt rundstykke med røkt makrell eller litt frukt (alt ettersom hva jeg orker, blir som oftest et eple). Middag er ofte fra bunnen, men mye ris, grønnsaker og krydder (asiatisk). Pasta med kjøttdeig har vi ofte pga barnet vårt elsker det.. Fisk eller sjømat to til tre ganger i uken (stekt makrell, krabbe, scampi, fiskekaker og fiskeboller regner jeg som fisk og sjømat..) Jeg synes det er vanskelig å lage mat til meg selv som krever mer enn to minutter. Til kvelden drikker jeg te eller cola zero. Kanskje en frukt eller en liten sjokolade. Jeg kan fint knaske på gulrot eller kålrot, det er godt, men det er ikke hver dag. Jeg begynner å tenke på om jeg burde ha tatt multivitamin også. For jeg veit ikke om det jeg spiser er næringsrikt nok for babyen min.. Bør kanskje ta det opp med legen, skal dit til uka. Er i uke 32 nå. Høres det innafor ut eller må jeg legge om kostholdet eller bør jeg ta multivitamin? Anonymkode: 41a90...e1b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Du har et bedre kosthold enn folk flest. Dette går bra uten vitaminer 😊 men du kan alltids ta tilskudd for å få fred og ro med tankene Anonymkode: 35967...875 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Don't fix it if it ain't broke. Målgruppen for reklame er usikre, uopplyste mennesker. De jager skygger og føler seg konstant misfornøyde. De som mislykkes, er villige til å gjøre hva som helst. De som lykkes, er villige til å gjøre det som skal til. Anonymkode: e4f04...69f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du har et bedre kosthold enn folk flest. Dette går bra uten vitaminer 😊 men du kan alltids ta tilskudd for å få fred og ro med tankene Anonymkode: 35967...875 Ja jeg kan kanskje det? Multivitamin for barn er det jeg takler å konsumere btw 😂 Jeg har liksom tenkt at mye ris ikke er bra, og koketiden eller steketiden åå grønnsakene er ofte unødvendig lange siden det er gryter jeg ofte lager.. At det blir næringsfattig liksom. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Don't fix it if it ain't broke. Målgruppen for reklame er usikre, uopplyste mennesker. De jager skygger og føler seg konstant misfornøyde. De som mislykkes, er villige til å gjøre hva som helst. De som lykkes, er villige til å gjøre det som skal til. Anonymkode: e4f04...69f Ok, så det er ikke det eneste som er bra nok liksom? Disse brødskivene? Altså.. Slenge sammen en brødskive med salat, ost, paprika, litt bær ved siden av, kanskje en håndfull nøtter, det er bare ikke meg. Jeg kjøper ikke friske bær to ganger i uken nå som det er så dyrt. Det skjer kun hvis jeg skal ha det til noe spesielt, er på salg, eller på sommeren hvor det er billigere.. Jeg kjøper frosne og lager milkshake med kun melk, banan og jordbær feks. Anonymkode: 41a90...e1b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Synes det høres bra ut, jeg. Fisk, ost, grønnsaker. Legg til litt egg hvis du tåler, mye god næring der Anonymkode: 36c3a...479
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har liksom tenkt at mye ris ikke er bra, og koketiden eller steketiden åå grønnsakene er ofte unødvendig lange siden det er gryter jeg ofte lager.. At det blir næringsfattig liksom. Ok, så det er ikke det eneste som er bra nok liksom? Disse brødskivene? Altså.. Slenge sammen en brødskive med salat, ost, paprika, litt bær ved siden av, kanskje en håndfull nøtter, det er bare ikke meg. Jeg kjøper ikke friske bær to ganger i uken nå som det er så dyrt. Det skjer kun hvis jeg skal ha det til noe spesielt, er på salg, eller på sommeren hvor det er billigere.. Jeg kjøper frosne og lager milkshake med kun melk, banan og jordbær feks. Anonymkode: 41a90...e1b Du spiser jo ikke bare ris, eller ris hele tiden - du har grønnsaker og diverse i. Noe av næringen forsvinner under tilberedning, men den som er igjen, blir til gjengeld lettere opptakelig, og et godt tilberedt måltid er ikke næringsfattig. Jeg kjøper heller ikke friske bær, det er altfor dyrt og holder seg ikke. Jeg gjør og tenker det samme som deg. Brødskiver eller knekkebrød med helt vanlig pålegg, pynter aldri; rå grønnsaker og frukt spiser jeg ved siden av. Nøtter er snacks. Du er reflektert og praktisk anlagt, du trenger bare å trene på å stole mer på deg selv. Du høres ut som en fantastisk mamma Anonymkode: e4f04...69f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du spiser jo ikke bare ris, eller ris hele tiden - du har grønnsaker og diverse i. Noe av næringen forsvinner under tilberedning, men den som er igjen, blir til gjengeld lettere opptakelig, og et godt tilberedt måltid er ikke næringsfattig. Jeg kjøper heller ikke friske bær, det er altfor dyrt og holder seg ikke. Jeg gjør og tenker det samme som deg. Brødskiver eller knekkebrød med helt vanlig pålegg, pynter aldri; rå grønnsaker og frukt spiser jeg ved siden av. Nøtter er snacks. Du er reflektert og praktisk anlagt, du trenger bare å trene på å stole mer på deg selv. Du høres ut som en fantastisk mamma Anonymkode: e4f04...69f Visste ikke det, trodde det ikke var bra med mat som bruker lang tid 😅 så bra, da kan vi bare fortsette. Synes det er så lettvint. Jeg har bare sett for meg at de fleste har lett definerbare retter hver dag, typ laksetaco på mandag, veggienuggets med spirer en annen, kjøttkaker en tredje, og alle rettene krever nye ingredienser, det blir mye matsvinn:/. Her går det mye i gryter som holder en dag eller to, hvit ris som på dag to blir stekt ris med enten restegrønnsaker eller tint kjøtt, minestronesupper osv.. Har bare tenkt at det ikke er bra nok, men det er veldig fint det du sier, og at det kanskje er like bra selvom det ikke er så tradisjonelt.. Tusen takk 😊❤️ Anonymkode: 41a90...e1b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Visste ikke det, trodde det ikke var bra med mat som bruker lang tid 😅 så bra, da kan vi bare fortsette. Synes det er så lettvint. Jeg har bare sett for meg at de fleste har lett definerbare retter hver dag, typ laksetaco på mandag, veggienuggets med spirer en annen, kjøttkaker en tredje, og alle rettene krever nye ingredienser, det blir mye matsvinn:/. Her går det mye i gryter som holder en dag eller to, hvit ris som på dag to blir stekt ris med enten restegrønnsaker eller tint kjøtt, minestronesupper osv.. Har bare tenkt at det ikke er bra nok, men det er veldig fint det du sier, og at det kanskje er like bra selvom det ikke er så tradisjonelt.. Tusen takk 😊❤️ Anonymkode: 41a90...e1b Jeg vil si at det er det du gjør, som er tradisjonelt. Det andre du beskriver er nymotens, instagramvennlig, tilpasset enkle sjeler som ikke klarer å forholde seg til kompleksitet. Det blir det mye svinn av, og et kav etter stadig nye oppskrifter. Du har et sett med grunnleggende prinsipper, som kan gjenbrukes, og det gjør deg selvdrevet og selvstendig. Annerledes, men på en god måte. Ressurssterk og effektiv. Anonymkode: e4f04...69f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Jeg syns det høres ut som et variert og godt kosthold Jeg slet veldig med å få i meg middag pga. kvalme i svangerskapene, og de andre måltidene var ikke akkurat varierte de heller, derfor prøvde jeg så godt jeg kunne å ta multivitamin. I siste svangerskap fikk jeg det ikke til i perioder, fordi jeg kastet opp, og da fokuserte jeg på å få i meg folat i første trimester og jod gjennom hele svangerskapet. Men jeg levde på banan og yoghurt naturell, sånn helt bokstavelig talt, til tider. Legen sa at jeg skulle fortsette å prøve, men at fosteret også tok næring fra mine lagre når det var ting jeg ikke klarte å få i meg og holde nede. Anonymkode: 7eb5e...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå