Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man tape mer en man investerer?😅 

Anonymkode: 3327d...967

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. I verste fall blir verdien null. 

Skrevet

Nei

Anonymkode: b7be7...df6

Skrevet

Nei

Anonymkode: 6d8bc...6b4

Skrevet

Tror grunnen til at mange investerer et lite beløp er fordi nedsiden er mye mindre enn den potensielle oppsiden. I verste fall taper du en god del av pengene du kjøpte for i beste fall blir du rik om noen år. Og så er det kanskje det at sjansen for at Bitcoin går til himmels i de kommende årene er sannsynligvis mye høyere enn sjansen for å vinne i lotto...

Anonymkode: 721a3...9f4

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kan man tape mer en man investerer?😅 

Anonymkode: 3327d...967

Jeg er ikke noe ekspert. Men slik tolket jeg. Når d blit et tap er fordi pris verdien fra da du kjøpte har sunket og du kortslutter og "selger" dette i troen at den vil synke enda mer.... Og for å ikke tape enda mer da selger du og tar ut pengene "casher de ut" men om du ikke gjør noe og "glemmer" at pengene er der, så vil det svinge og komme en oppgang så da vil du i praksisen ikke tape. Du taper KUN dersom du tar ut pengene når pris verdien er lavere enn da du kjøpte og investerte det.  Så man i grunnen taper ikke dersom du bare "følger" med. Bare for å gi en eksempel så har min verdi på krypto svinget fra 32 tusen til nå 212.000 dette siden medio 2019 til nå januar 2021. 

Hilsen en helt ny i gamet.... Som har kun latt pengene i sparekontoen i hele sitt voksne liv... 😁😅🤔🙄

Anonymkode: d450f...9b1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke noe ekspert. Men slik tolket jeg. Når d blit et tap er fordi pris verdien fra da du kjøpte har sunket og du kortslutter og "selger" dette i troen at den vil synke enda mer.... Og for å ikke tape enda mer da selger du og tar ut pengene "casher de ut" men om du ikke gjør noe og "glemmer" at pengene er der, så vil det svinge og komme en oppgang så da vil du i praksisen ikke tape. Du taper KUN dersom du tar ut pengene når pris verdien er lavere enn da du kjøpte og investerte det.  Så man i grunnen taper ikke dersom du bare "følger" med. Bare for å gi en eksempel så har min verdi på krypto svinget fra 32 tusen til nå 212.000 dette siden medio 2019 til nå januar 2021. 

Hilsen en helt ny i gamet.... Som har kun latt pengene i sparekontoen i hele sitt voksne liv... 😁😅🤔🙄

Anonymkode: d450f...9b1

Men dette var nå ikke spørsmålet vel.

Nei, du kan ikke tape mer enn du setter inn, er svaret.

Anonymkode: 8673b...491

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Du kjøper for eks 5 coins for 10 000. 

Dersom ingen vil kjøpe disse coinsene, så går de ned i verdi. La oss si at den nye verdien blir 5 kr. Selger du de 5 coinsene, så får du 5 kr. Det er et tap på 9995. (Det kommer litt "avgifter" i tillegg når man selger og kjøper, men det er snakk om noen hundrelapper)

Dersom ingen vil ha coinsene dine og ingen kjøper de, så vil du ikke klare selge de. Så du sitter med 5 coins som du ikke får solgt og som ikke er verdt noe

Men du må aldri betale mer enn de 10 000 til noen eller noe når verdien går ned til 5 eller 0 kr. 

Anonymkode: 3193c...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...