Gå til innhold

Nakent uten gardiner i stuen

Blålilla

Anbefalte innlegg

Har malt stuen, og også fjernet de tynne, hvite gardinene vi hadde.

Har store vinduer med vinduskarm og gjennomgående lys,

Har en del planter i vinduskarmene på den siden av stuen.

Tips til andre ting vi kan lune det med. Det er to svære vinduer med karm i sofahøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater gardiner. Jeg har aldri, i hele mitt lov, syntes en gardin er fin eller har gjort noe positivt for et rom, uavhengig av hvordan rom det er. Nå for tiden er gardinkappe hjem in, men jeg sluttet med gardiner lenge før det. 

vi har ingen gardiner i huset, men soverommene har rullgardiner. I stua har vi store vinduer, og har blomster i vinduskarmen.

min mening er at gardiner er en uting, men du må Selv se hva du liker best. La det gå noen dager uten:)

Anonymkode: 72c96...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med gardiner tidlig på 90-tallet og har ikke sett meg tilbake :ler: Unntaket er på soverommet, men det er kun fordi jeg ikke får sove hvis det ikke er helt mørkt. Gi det litt tid så skal du se at du venner deg til det og du vil garantert sette pris på det ekstra lyset. Nå synes i hvert fall jeg det blir veldig mørkt og "huleaktig" om vinteren med gardiner. 

(Nå har jeg selvfølgelig forståelse for at noen har behov for gardiner etc. som en praktisk løsning for å skjerme mot innsyn og varme om sommeren). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg ikke gardiner på kjøkkenet, og savner det ikke. Her måtte jeg ha gardiner på soverom for å få det mørkt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gardiner på annet enn soverom, og synes det er både pent og lunt uten, med ekstra lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planter kan gi lunhet, men det avhenger av hvordan du plasser dem.  Er alle i samme høyde og plassert på gulvet, blir det hele flatt.  
Lag forskjeller i høyden i stedet.  Plasser plantene på krakker, kurver og pidestaller slik at det blir variasjon.  Langs vinduskarmen(e) kan det være flott med planter som enten er høye eller klatrer langs karmen.  Hengepotter i en stil som passer interiøret kan også være flott.  To eller tre, i forskjellig høyde.  
Nå om vinteren kan det også være koselig med lys nær vindu og planter.  En bordlampe på en krakk, en vegglampe som kan vendes over plantene, eller en enkel stålampe som lyser opp plantene.  Muligheten er mange.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bare dumt ut uten gardiner. Ser ut som en studenthybel, eller som en ungkarsleilighet. 

Anonymkode: e60de...304

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få det lunere med andre tekstiler. Jeg mener alle bør ha tepper under sofa og sofabord. Har man stor stue og også et spisebord ville jeg vurdert teppe der også. Puter i sofa. Planter som du selv sier. Bilder i myke farger.

Når et hjem føles kaldt er det ofte for få ting/kalde farger, for nakent.

Anonymkode: ad01f...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv er avhengig av gardiner... Nakent uten, prøvde et år uten - og aldri mer... 

Anonymkode: f086a...794

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liftgardiner på kjøkkenvinduet, og vinduet ved spisebordet. Selv er jeg litt for og imot egentilg. Liftgardiner syns jeg er fint, men vanlige gardiner kan gjøre rommet ganske tungt. Samtidig syns jeg vinduene i stuen kan bli for tomme, og jeg har ikke vinduskarm så det skriker etter litt oppmerksomhet der føler jeg. 

Det skal for øvrig sies at jeg ikke har særlig gardiner andre steder i huset, annet enn på soverommet der det er lystette gardiner :) 

Anonymkode: 13253...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lameller. Enten i hvit eller andre farger. Kan også ha alle hvite bortsett fra 1 eller 2 stk på hver side feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...