Gjest Gjest_Vannlilje_* Skrevet 12. august 2005 #1 Skrevet 12. august 2005 Etter at jeg skiftet livsstil, har jeg konsekvent med meg en vannflaske. Ofte kan det gå 4-5 liter på en dag. Er dette for mye? (Er det noen dokumentert negativ virkning, mener jeg?)
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2005 #2 Skrevet 12. august 2005 Tja..ville ikke drukket mer enn 4 liter pga saltbalansen i kroppen, så du bør kanskje kutte ned på vanndrikkingen litt.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #3 Skrevet 12. august 2005 Tja..ville ikke drukket mer enn 4 liter pga saltbalansen i kroppen, så du bør kanskje kutte ned på vanndrikkingen litt. ← Hmm. Hva skjer sånn rent fysisk sett som følge av for mye vann? (Hørtes ut som du hadde skikkelig peiling!)
aline Skrevet 12. august 2005 #4 Skrevet 12. august 2005 vet det ikke var meg som har peil, men har lest noe om at når man drikker for mye vann så får man for lite salter/mineraler som vi trenger i kroppen. siden vann ikke inneholder noen, derfor blir det anbefalt å bytte ut litt av vannmengden med drikke som feks farris eller annet mineralvann. vet ikke helt fysisk hva som er konsekvensen av for lite mineraler i kroppen, men spesiellt når det er varmt eller når man trener, så kan man vel blir dårlig tror jeg. På lik linje med at man bør få i seg meg salt når man er i syden og svetter mye og drikker mye.
reddelinnea Skrevet 12. august 2005 #5 Skrevet 12. august 2005 Jeg trodde egentlig ikke et det gikk ann å drikke for mye vann jeg. Men det er nok rett det dere skriver.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 12. august 2005 #6 Skrevet 12. august 2005 Jeg trodde egentlig ikke et det gikk ann å drikke for mye vann jeg. Men det er nok rett det dere skriver. ← Man kan faktisk dø av å drikke for mye vann. Hvis man styrter nedpå x-antall liter riktig nok.
Nella Skrevet 12. august 2005 #7 Skrevet 12. august 2005 (endret) "Vannforgiftning Å drikke voldsomme mengder vann kan være farlig fordi kroppen ikke klarer å kvitte seg med all væsken. Vannet blir liggende i tarmene og trekker til seg salt fra kroppen, slik at kroppens øvrige organer får for lavt saltinnhold. Denne endringen i saltnivå forårsaker i sin tur en endring i væskebalansen i kroppen som kan føre til en hevelse eller oppsvulming av hjernen. Den oppsvulmede hjernen presser så mot hodeskallen og kan bli skadet, forklarer Gardner. Sitatet er forkortet, resten kan leses i linken under. Mie (mod) http://www.dagbladet.no/dinside/2002/07/03/341134.html Så også på at om man drikker 6-7 liter vann om dagen bør man dra til legen å sjekke blodsukkeret med tanke på diabetes. Endret 13. august 2005 av Mie
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2005 #8 Skrevet 13. august 2005 Hmm. Hva skjer sånn rent fysisk sett som følge av for mye vann? (Hørtes ut som du hadde skikkelig peiling!) ← Ser at nella har kopiert inn mye fornuftig For mye vann gjør ganske enkelt at cellene ikke fungerer optimalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå