AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Vi skal ha dåp i slutten av januar, hvor mange kan vi ha i kirka? Bare prest, oss og fadderne? Mener å ha lest at man kan være 10 stk, men er ikke sikker. Anonymkode: 866db...9c3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Sjekk på nettsiden til din kommune. Anonymkode: c236e...12c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Du KAN jo høre med kirka Anonymkode: a3bdd...fa2
Gjest Traktorkusken Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du KAN jo høre med kirka Anonymkode: a3bdd...fa2 Jeg hørte med kirka, men fikk ikke svar. TS
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Traktorkusken skrev (Akkurat nå): Jeg hørte med kirka, men fikk ikke svar. TS Da sjekker du med kommunen din. Pandemien har vart ett år, hvordan kan du fremdeles ikke vite hvor du oppsøker informasjon? Anonymkode: c236e...12c 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Det er vel ingen gjester nå, i følge retningslinjene. Anonymkode: c70dc...74e 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi skal ha dåp i slutten av januar, hvor mange kan vi ha i kirka? Bare prest, oss og fadderne? Mener å ha lest at man kan være 10 stk, men er ikke sikker. Anonymkode: 866db...9c3 Det er riktig at det er bare prest, dere og fadderne. Anonymkode: c70dc...74e 6
Kaisada Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 De nye reglene på 10 stk gjelder frem til 18/1 (ved NØDVENDIG dåp), og det vites ikke om disse reglene blir forlenget. Kan evt være lurt å utsette om man ønsker endel gjester. En ting er i kirken, det andre er antallsbegrensning ved sammenkomst etterpå. https://kirken.no/nb-NO/infotilmedarbeidere/smittevernveileder%20for%20den%20norske%20kirke/ 1
Brunello Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Hvor mange i kirken er vel helt uvesentlig. Problemet er at man ikke skal være mer enn 5 i sosiale sammenkomster utenfor hjemmet og ingen i hjemmet. 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Ting kan forandre seg så jeg hadde ikke bedd så mange akkurat. Få døpt ungen nå og ta selskap til sommeren. Anonymkode: 28f4b...d94
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Hvorfor må man på død og liv arrangere dette nå? Kan du ikke heller døpe barnet med faddere (og andre som vil se i kirka hvis det er lov). Så kan dere heller ha selskapet utover våren/sommer når ting forhåpentlig er litt mer normalitsert etter valsineoppstart. Anonymkode: d61e7...9ae 3
tussi84 Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Brunello skrev (4 timer siden): Hvor mange i kirken er vel helt uvesentlig. Problemet er at man ikke skal være mer enn 5 i sosiale sammenkomster utenfor hjemmet og ingen i hjemmet. Dette er kun anbefalinger. Det er ikke forbudt å ha noen på besøk. 4
tussi84 Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Vi skulle hatt dåp 3 januar. Fikk beskjed om maks 10 i kirken. Av de 10 var 3 av de ansatte + jeg, barnets far og selve baby. Det vil si 4 plasser ledig til faddere/øvrig familie. Vi har 5 faddere.. Det endte med at vi utsatte dåpen, for jeg klarer ikke å velge mellom hvem som skal få lov til å komme i kirken og ikke. Syns ikke det blir riktig at barnets farmor får komme og ikke mormor feks eller bestefar. Heller ikke at tante får lov å komme men ikke onkel. I tillegg har barnet en oldemor igjen på min side av familien, og det er hennes eneste oldebarn. Pga alder kan dette bli den eneste barne dåpen hun får oppleve, men skulle jeg invitert henne måtte jo de andre oldeforeldre på min manns side fått sett på også. Det blir feil uansett hvordan jeg snur og vender på det.. 1
Brunello Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 tussi84 skrev (2 timer siden): Dette er kun anbefalinger. Det er ikke forbudt å ha noen på besøk. Men det er bare idioter som ikke følger anbefalingene. Ødelegger for alle med å forlenge situasjonen vi er i. 4
Brunello Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 tussi84 skrev (2 timer siden): Vi skulle hatt dåp 3 januar. Fikk beskjed om maks 10 i kirken. Av de 10 var 3 av de ansatte + jeg, barnets far og selve baby. Det vil si 4 plasser ledig til faddere/øvrig familie. Vi har 5 faddere.. Det endte med at vi utsatte dåpen, for jeg klarer ikke å velge mellom hvem som skal få lov til å komme i kirken og ikke. Syns ikke det blir riktig at barnets farmor får komme og ikke mormor feks eller bestefar. Heller ikke at tante får lov å komme men ikke onkel. I tillegg har barnet en oldemor igjen på min side av familien, og det er hennes eneste oldebarn. Pga alder kan dette bli den eneste barne dåpen hun får oppleve, men skulle jeg invitert henne måtte jo de andre oldeforeldre på min manns side fått sett på også. Det blir feil uansett hvordan jeg snur og vender på det.. Mange onkler (og andre) som hadde syntes det er helt greit å slippe kirken. 7
Leo Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Mange onkler (og andre) som hadde syntes det er helt greit å slippe kirken. Strengt tatt er det vel mange som hadde satt pris på å slippe hele greia (Jeg har alltid fått høre at "Du kommer til å sette pris på det når du blir eldre", men nå har jeg passert 50 og det lar tydeligvis vente på seg...). Men enten man setter pris på det eller ikke så er vel ikke dåp en nødvendighet i våre dager og det haster i hvert fall ikke. Med andre ord ville jeg ha utsatt det. 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Hvorfor må man på død og liv ha så mange gjester til dåp da? Ungen bryr seg ikke. Vi hadde minidåp hjemme. Glad det er korona, så slipper man stor fest for noen som bare vil spise og sove uansett 😆 Anonymkode: c68e6...b1d 3
tussi84 Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 Brunello skrev (33 minutter siden): Mange onkler (og andre) som hadde syntes det er helt greit å slippe kirken. Det er bare en onkel og en tante. Begge er faddere. 1
Brunello Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 tussi84 skrev (5 minutter siden): Det er bare en onkel og en tante. Begge er faddere. De vil sikkert slippe kirken. 3
tussi84 Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor må man på død og liv ha så mange gjester til dåp da? Ungen bryr seg ikke. Vi hadde minidåp hjemme. Glad det er korona, så slipper man stor fest for noen som bare vil spise og sove uansett 😆 Anonymkode: c68e6...b1d Nå synes jeg ikke 10 stk utenom oss 3 er så mange. Det er inkl 5 faddere. Alle er nærmeste familie. Det er besteforeldre (3stk) oldeforeldre (3 stk) onkel og hans 2 barn (3) og tante (1). Vi får se på hvordan vi løser biten mrd feiring når det nærmer seg. Om vi deler det opp eller tar det senere. Vi anser alle som nærkontakter som vi omgås ofte. (Kanskje en person per uke, eller en hustand per uke)Det samme gjelder andre veien. Noen andre har vi nesten aldri sosial omgang med. Hadde det vært normale tider hadde det blitt invitert mange flere. Endret 10. januar 2021 av tussi84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå