Gå til innhold

Hvor mye gikk dere opp i vekt i 1 trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk opp 5 kilo første trimester, 6 i andre og hele 9 i tredje. 😳 Masse vann i kroppen! 🙊 

Anonymkode: b9936...e71

Skrevet

Gikk opp 4 kg i første trimester. Er nå 31 uker og har gått opp 2 kg til. Jeg var undervektig før graviditet, og slitt mye med kvalme hele svangerskapet.

Anonymkode: 8cf10...107

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er noe helt annet hvis man er overvektig. Da er det lurt å unngå vektoppgang..  Jeg skal ikke direkte slanke meg, men spise sunt, ofte og lite, tenkte jeg..

Anonymkode: 8a9be...775

Ja det er jeg klar over, men det er vel bedre å holde seg i aktivitet sålenge man kan i svangerskapet og å spise sunt, enn å spise lite. 

Anonymkode: e2b5f...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er jeg klar over, men det er vel bedre å holde seg i aktivitet sålenge man kan i svangerskapet og å spise sunt, enn å spise lite. 

Anonymkode: e2b5f...0e2

Joda. Men med «ofte og lite» mener jeg ikke lite mat totalt sett. Bare at jeg legger inn hyppigere måltider, som naturligvis må være litt mindre. 

Anonymkode: 8a9be...775

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De av dere som gikk opp i vekt. Hvor mye gikk dere opp i vekt i 1 trimester? 

Om dere er i 1 trimester nå. Hvor mye har dere gått opp hittil?

Anonymkode: c66c1...c4b

Jeg er 12+6 idag. Så ikke helt ferdig enda. Har fått opp 6kg.

Jeg begynte på lavkarbo i høst, gikk ned 6-7 kg på 2.5mnd. Sluttet da jeg fikk positiv test. Så vanskelig å si nøyaktig, da alle disse kg sikkert ville kommet tilbake raskt selv om jeg ikke hadde vært gravid og likevell sluttet med lavkarbo.. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Skrevet

Gikk en eller to kilo ned. 

Er i uke 15, veier ca samme som 1 trimester. 

Var mye kvalm i 1 trimester og brekker meg mye fortsatt og blir kvalm av mye fett og sukker så spørs hvor mye jeg går opp. 

Er 10 kg overvektig så stresser ikke hverken den ene eller andre veien.... 

Anonymkode: f1ecf...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...