Gå til innhold

Hvor mye gikk dere opp i vekt i 1 trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De av dere som gikk opp i vekt. Hvor mye gikk dere opp i vekt i 1 trimester? 

Om dere er i 1 trimester nå. Hvor mye har dere gått opp hittil?

Anonymkode: c66c1...c4b

Skrevet

Gikk ned, ikke opp i de to første svangerskapene. Kastet opp veldig mye. 

Sist gang gikk jeg vel opp 4 kilo i første trimester. 

Anonymkode: 1f11b...838

Skrevet

Vært gjennom to svangerskap og har aldri gått opp i vekt første trimester. Vekta begynte først å tikke jevnt oppover fra ca uke 24.

Anonymkode: 01a7c...9ec

Skrevet

Gikk opp 5kg.

nå i 2.trimester har jeg gått opp 1,5 til.

jeg venter to stykk da, men noen går opp mye første trimester og nesten ingenting i andre osv. Som regel pleier det å jevne seg ut, om det er det du er bekymret over.

Anonymkode: 93747...e7e

Skrevet

Jeg har gått opp 1 kg, bikker nå over i andre trimester. Tror jeg gikk opp mer forrige gang, men denne gang har jeg vært så kvalm at det ble mindre.

Anonymkode: e04da...886

Skrevet

1,5 kg. Sist gang jeg veide meg var 19+5 og da hadde jeg gått opp 2,5 kg til. Er tredjegangs. 

Anonymkode: 4c2e9...eff

Skrevet

Gikk opp 1 kg i første trimester. Kastet ikke opp og spiste litt mer enn normalt. 

Anonymkode: c4c79...e71

Skrevet

4 kg, gikk opp mest andre trimester (6kg), og kun 1.5kg tredje. 

Skrevet

Gikk ned 15 kg jeg. 

Anonymkode: 707eb...94a

Skrevet

Akkurat ferdig med første trimester nå, jeg har gått opp 7 kilo. 

Men jeg skylder på at jeg i utgangspunktet veide mindre enn hva som er vanlig for meg. Var striks med spising og drev med periodisk fasting. 

Noe som tok en brå slutt da jeg ble gravid 😬

Anonymkode: d538e...cf7

Skrevet

300 gram... Også kom det 20 kilo til etter det første trimesteret 😂

Anonymkode: ccb38...b76

Skrevet

Jeg gikk opp 1/2 kilo i første trimester. Jeg gikk opp mest fra uke 30-37, la på meg 12 kilo gjennom svangerskapet. 

Anonymkode: baad1...a12

Skrevet

1: ned 2 kg

2: opp 3

3: opp 1

Skrevet

Med forrige fikk jeg opp sikkert 5 kg første trimester, denne gangen gikk jeg ned. Er snart over i 3 trimester og har går opp 4 kg fra startvekt.. Litt bekymret for det, men spiser godt, hvertfall siste 5 ukene.. 

Anonymkode: 2bd6a...589

Skrevet

Er bare halvveis, men har vel gått opp en halv kilo. Føles som mer, fordi jeg er så konstant oppblåst.

Skrevet
Prelunia skrev (25 minutter siden):

1: ned 2 kg

2: opp 3

3: opp 1

Så du gikk ned hele svangerskapet? Var du veldig overvektig eller gikk på diett? Hva sa lege til dette? Jeg håper å unngå vektoppgang fra nå og utover. Gikk opp 5 kg 1 trimester, ønsker å gå ned igjen dette. Er overvektig..

Anonymkode: 8a9be...775

Skrevet

Første trimester: -2 kg fra startvekt 

Andre trimester: + 4 kg fra startvekt

Tredje trimester: Gjenstår å se

Anonymkode: e2b5f...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så du gikk ned hele svangerskapet? Var du veldig overvektig eller gikk på diett? Hva sa lege til dette? Jeg håper å unngå vektoppgang fra nå og utover. Gikk opp 5 kg 1 trimester, ønsker å gå ned igjen dette. Er overvektig..

Største vektøkning i et svangerskap skjer vanligvis mellom uke 24 og 28. Og igjen hvis du går overtid. Altså uke 41 og 42. IKKE slank deg i et svangerskap! De viktige kiloene kommer etterhvert.

Skrevet

Har gått opp 6 kg i første trimester. Er nå i uke 16 og vekta har holdt seg stabil hittil

Anonymkode: 0b95e...5a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Største vektøkning i et svangerskap skjer vanligvis mellom uke 24 og 28. Og igjen hvis du går overtid. Altså uke 41 og 42. IKKE slank deg i et svangerskap! De viktige kiloene kommer etterhvert.

Det er noe helt annet hvis man er overvektig. Da er det lurt å unngå vektoppgang..  Jeg skal ikke direkte slanke meg, men spise sunt, ofte og lite, tenkte jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...