Gå til innhold

Hvilke grep gjorde at du gikk ned i vekt?

Newgirll

Anbefalte innlegg

Jeg logget antall kcal daglig og passet på å ligge i underskudd, kombinert med mye fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre måltider per dag og bare litt frukt eller grønnsaker (type en klementin eller en neve minigulrøtter eller cherrytomater) i mellom måltidene hvis jeg var sulten. Ca 300-350 kalorier per frokost og lunsj så jeg hadde 8-900 kalorier igjen til en god middag (målet var ca 1500 kalorier per dag i ukedagene). Kun litt dessert/godteri i helga. 

Anonymkode: 375e6...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kun 1-2 måltider om dagen. Sluttet å snacke selv om det var sunn mat. Periodisk faste 16 timer dagen, faster minst en hel dag i uka noen ganger lengre. Spiser hovedsakelig keto og mye fett, kjøtt, egg og ost. Siden jeg spiser sjeldent spiser jeg til jeg er mett hver gang. Sjekk jason fung, da skjønner du det og sammenhengen med sukker og overvekt. Trener hiit og løfter tunge vekter. Gikk ned 25 kg. Holdt vekta i 2 år. Aldri skjedd før. 

Anonymkode: 58392...326

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 96 kg. Kvinne 32 år, 162 høy. Gikk ned til 49 kg på 6 mnd ved å bare spise grønnsaker og fisk / ble vegetarianer og trente 5 eller 10 min om dagen (hadde alvorlig ME) kuttet ut sukker også. 

Anonymkode: c69a4...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut spising utenom måltider og maks 3 måltider om dagen. 

Anonymkode: a0f17...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste veldig lite og trente hiit hver dag. Mistet «heldigvis» matlysten men fortsatte å trene hver dag. Gikk ned fra 70 til 61 kilo på 6 uker.

Anonymkode: 5870d...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par enkle grep som er viktige er å få nok søvn og drikke vann. 

Anonymkode: b8103...f1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg riktignok normalvektig nå og vektstabil, men skal sies at jeg har vært noen kilo tyngre i en periode. 

Jeg begynte på lavkarbo grunnet pco og barneønske, bonusen var at overskuddskiloene også forsvant da. Siden da, og det er nå 6,5 år siden, har jeg levd på moderat lavkarbo, men skeiet ut i ferier eller til spesielle anledninger, mens hverdagene består av moderat lavkarbo med rundt 30 gram karb per dag. Med «vanlig» husmannskost med brød og pasta og lignende føler jeg nesten at mat og sultfølelse styrer dagen min, blodsukkerfallene er helt grusomme og følelsen av at jeg må ha mat NÅ kommer hyppig. På lavkarbo er jeg mer fri, og kan gå en hel dag og ikke kjenne på sult før jeg brått kommer på at jeg ikke har spist. For meg er lavkarbo også det som hjelper meg ned 2-3 kilo etter en skikkelig ferieutskeielse, siden jeg lettere får kaloriunderskudd når sultfølelsen ikke er der. 

Anonymkode: 3c3a7...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 16.15):

Kuttet i karbohydratinntaket, dvs vekk med vanlig brød/knekkebrød, poteter, ris, pasta og søtsaker. Spiser fremdeles f.eks poteter og kake hvis jeg blir servert i besøk, men lager og handler det ikke selv. Uten noe særlig karbohydrater i kostholdet merker jeg at jeg holder meg mett mye lenger, blir ikke "plutselig" sulten, spiser færre måltider, har ikke noe behov for småspising mellom måltider, klarer meg fint uten snacks og har spiser mindre sent på dagen. Spiser ikke lettprodukter lenger men går for ekte majones, smør og seterrømme, men ikke i mengder slik LCHFerne gjør. Drikker også mye vann, ca 3 liter for dagen. Gått ned 23 kg på et halvt år, så det funker.  

Anonymkode: c0298...393

Dette. Gikk ned 10 kg på halvt år, hadde ikke SÅ mye å ta av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 25 kg ved streng lavkarbo, dvs max 10 gram karber per dag. 

Nå, 11 år senere, lever jeg etter 5:2-prinsippet for å holde vekta ved like/gå ned de 2 kg jeg har gått opp. For meg funker det bedre enn å spise generell lavkalori hver dag. 

Anonymkode: a5b2a...8c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...