Newgirll Skrevet 10. januar 2021 #1 Del Skrevet 10. januar 2021 Hva slags mat kutta du ut? Hvordan trente du? Jeg ønsker å gå ned noen kilo, men er helt blank på slanking da jeg alltid har ligget på normal pluss litt til og ikke tenkt noe særlig over det, før nå😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg har alltid gått ned i vekt med "grovt, grønt og magert", og trening. Det burde få det til å si "pling" i hjernen. Da jeg droppet alle de totalt unødvendige og bortkastede restriksjonene, og fokuserte på kaloriunderskuddet, og hvordan få til å ha det over tid, kunne jeg både gå ned i vekt, og ikke gå opp igjen etterpå. Du er heldig som aldri har slanket deg før og ennå ikke er avhengig av opp- og nedturene, den evige sirkelen av forhåpning, full fres, stjernesmell, skuffelse og selvbebreidelse. Ikke gå den veien du også, vær så snill. Anonymkode: 00292...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Del Skrevet 10. januar 2021 Last ned lifesum så du kan logge maten du spiser. Da vil du få et godt inntrykk av hvorfor det du allerede spiser gjør deg tykk, og hva du kan spise mye av for å holde deg mett uten at det er usunt. Anonymkode: f9868...9d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Del Skrevet 10. januar 2021 Lå på 1500 -1600 kcal for dag. Punktum, egentlig. Alt annet er irrelevant, faktisk. Spis hva du vil og gidd å gjør det du gidder å gjøre. Men land alltid på 1500-1600 pr. dag. Anonymkode: cd601...50e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Del Skrevet 10. januar 2021 Sluttet å leve som en overvektig person 🤷♀️ Sluttet med godteri i ukene og som erstatning for mat. Spis oftere, men mindre porsjoner. Kutt ned på brus. Vipps så gikk jeg ned 20 kg. Anonymkode: a31d8...aa3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg spiste vesentlig mindre posjoner til alle måltider og gikk tur på 30-60 min hver dag. Droppet sjokolade og potetgull. Drakk mye vann. Fulgte ingen diett og tellte ikke kalorier Gikk ned 10 kg på ca 5 mnd. Anonymkode: 3af2b...038 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Del Skrevet 10. januar 2021 Man trenger stengt tatt ikke å kutte ut noen ting helt selv om man slanker seg. Spis mer frukt og grønt, og mindre av alt annet. Godteri/ snacks bør man selvfølgelig innta svært lite av, det er lite næring og svært kalori-rikt. Fet mat bør også begrenses (du kan jo bare sjekke forskjellen i kalori-innhold på bacon og torskefilèt 😄) Å være mye i bevegelse/ trene er sunt og viktig uansett, men det er ikke først og fremst der du mister vekt. Anonymkode: 72b91...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Del Skrevet 10. januar 2021 Porsjonskontroll, spesielt på middag. Aldri "bare litt til" fordi det er så godt i ukedager. Telte kalorier et par uker i starten, men det merket jeg ikke var bra for meg. Begrense godteri og usunn mat. Skulle gjerne ha trent også, men er skadet. Anonymkode: 69c22...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. januar 2021 #9 Del Skrevet 10. januar 2021 Kuttet godteri og brus. Og reduserte jus, potetgull og annet unødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 10. januar 2021 #10 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg hadde tidligere lagt merke til at jeg gjerne gikk ned i vekt i ferier og opp når jeg jobbet. Jeg gikk ned ved å kutte ut den ekstra brødskiva jeg gjerne spiser fordi det er så koselig å spise på jobb. - Jobber i barnehage, det er alltid veldig hyggelig å sitte å spise og prate. Det gikk ikke fort, men veldig stabilt ned ca 7 kilo på et år.Føler ikke at det var vanskelig. Dersom jeg skulle ha begynt å si nei til lørdagskos og kaker i selskap, ville dette vært mye vanskeligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Del Skrevet 10. januar 2021 For meg er det naturlig å gå eller sykle til jobb. Mindre porsjon til middag. Småspiser aldri. Drikker vann da lightbrus ofte trigger søtsug. Trener hjemme/yoga (korte økter) på kveldstid eller går meg en tur.. eller ingenting. Alt ettersom. Begrenser snack til helga. Jeg slår et slag for hverdagsaktivitet og ikke intens trening på senter to- tre ganger i uka. Det lille jeg gjør daglig gir best resultat er min erfaring. Anonymkode: 2669b...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 10. januar 2021 #12 Del Skrevet 10. januar 2021 Her var det halvering av porsjonene jeg spiste. Så kuttet jeg søtt (ikke det som er i maten fra før, men søtt-spising utenom måltider) Jeg reduserte på brød, pasta, ris og økte på grønnsaker. Etter hvert som formen ble bedre, ble jeg med på lagidrett (ballspill). Da fikk vekta litt ny fart på seg altså, for treninga jeg hadde gjort til da var rene avslapninga sammenlignet med å henge med det laget på banen 😊 Hvilke grep som fungerer for folk er jo ulikt, lykke til med å finne det som passer for deg 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Del Skrevet 10. januar 2021 Kuttet ut brødmat, spiser heller knekkebrød. Spiser litt mindre mat til middag og mindre Godis. Prøver å gå en times tur i rask gange hver dag. Lykke til! Anonymkode: c80d5...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Del Skrevet 10. januar 2021 Kuttet i karbohydratinntaket, dvs vekk med vanlig brød/knekkebrød, poteter, ris, pasta og søtsaker. Spiser fremdeles f.eks poteter og kake hvis jeg blir servert i besøk, men lager og handler det ikke selv. Uten noe særlig karbohydrater i kostholdet merker jeg at jeg holder meg mett mye lenger, blir ikke "plutselig" sulten, spiser færre måltider, har ikke noe behov for småspising mellom måltider, klarer meg fint uten snacks og har spiser mindre sent på dagen. Spiser ikke lettprodukter lenger men går for ekte majones, smør og seterrømme, men ikke i mengder slik LCHFerne gjør. Drikker også mye vann, ca 3 liter for dagen. Gått ned 23 kg på et halvt år, så det funker. Anonymkode: c0298...393 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg spiser det jeg vil, men holder meg innenfor kaloriene jeg må for å gå ned i vekt. For meg var det lettere å ikke kutte ut ulike matvarer, for det gjør at man får ekstra lyst på det "forbudte". Har telt kalorier, og gått ned 16 kilo på 6 mnd. Har igjen 10 kilo. Anonymkode: b61ba...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Del Skrevet 10. januar 2021 Knekkebrød om jeg må ha brødmat, men det er sjelden. Helt minimalt med pasta og ris, heller mer grønnsaker (inkludert potet). Helt minimalt med sukker og snacks, men har ikke kuttet det helt ut. Så ja, karboredusert, mer fett og proteiner. Men det er fordi min kropp har det bedre sånn. Mindre søtsug og cravings, mer rom for grønt osv når jeg lar være med brød, pasta og ris. Er ikke småsulten hele tiden. I jula lot jeg det ligge litt når jeg var på besøk hos familie og ikke orket lage noe ekstra til meg eller be de tilrettelegge. Men viste da måtehold med brødmåltidene, spiste litt dessert hvis jeg hadde lyst på, men spiste meg heller mett på mat. Droppet alle småkakene og godisen som stod fremme hele tiden, smakte bare noen få biter gjennom hele jula og gikk tur hver dag. Ellers trener jeg lite målrettet. Går likevel tur nesten daglig, minst fem km, men ofte nærmere 10-15. Gått ned 22 kg siden slutten av oktober. Anonymkode: 9fbd6...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Del Skrevet 10. januar 2021 Før barn så holdt det å legge om kostholdet litt om jeg hadde hatt en dårlig periode, og vips så var jeg ned 10 kg! Men med alderen og barn har jeg slitt, må jobbe for hvert kilo og det har i perioder vært tungt. Startet med periodisk faste i høst og vekta er nå på det laveste den har vært på de siste 15 årene. Står opp, drikker vann, går til barnehagen (drøyt 1,5 km), når jeg kommer hjem/kontoret er det kaffe og vann fram til 11.30. Da spiser jeg lunsj. Så er det middag rundt 17.30-18.00. Ofte spiser jeg ikke etter det, men om middagen er tidligere så kan det hende jeg tar meg litt kvelds om jeg er sulten. Ellers så går det i te og vann etter 18.30-19.00. Lørdager koser vi oss gjerne med noe god mat på kvelden, så da blir det kortere faste natt til søndag. Det er ikke noe hokus pokus - jeg klarer bare ikke å spise så mange kalorier i løpet av de timene. Forsøker selvsagt å spise så sunt og næringstett som mulig, men stresser lite med det. Anonymkode: 2c55d...20e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sluttet å leve som en overvektig person 🤷♀️ Sluttet med godteri i ukene og som erstatning for mat. Spis oftere, men mindre porsjoner. Kutt ned på brus. Vipps så gikk jeg ned 20 kg. Anonymkode: a31d8...aa3 Dette er vel ikke typisk overvektig person. Jeg er slank og spiser godteri hver dag, som erstatning for måltider (ellers hadde jeg jo gått opp i vekt). Drikker ikke sukkerbrus da, kun Pepsi Max. Aldri vann eller annet. Anonymkode: cb487...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Før barn så holdt det å legge om kostholdet litt om jeg hadde hatt en dårlig periode, og vips så var jeg ned 10 kg! Men med alderen og barn har jeg slitt, må jobbe for hvert kilo og det har i perioder vært tungt. Startet med periodisk faste i høst og vekta er nå på det laveste den har vært på de siste 15 årene. Står opp, drikker vann, går til barnehagen (drøyt 1,5 km), når jeg kommer hjem/kontoret er det kaffe og vann fram til 11.30. Da spiser jeg lunsj. Så er det middag rundt 17.30-18.00. Ofte spiser jeg ikke etter det, men om middagen er tidligere så kan det hende jeg tar meg litt kvelds om jeg er sulten. Ellers så går det i te og vann etter 18.30-19.00. Lørdager koser vi oss gjerne med noe god mat på kvelden, så da blir det kortere faste natt til søndag. Det er ikke noe hokus pokus - jeg klarer bare ikke å spise så mange kalorier i løpet av de timene. Forsøker selvsagt å spise så sunt og næringstett som mulig, men stresser lite med det. Anonymkode: 2c55d...20e Akkurat slik jeg gjør det også. Jeg kan føle meg sulten en times tid før lunsj, men ellers så går det helt fint. Er også sjeldent sulten på kvelden nå Anonymkode: 1ee2c...2f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillo Skrevet 10. januar 2021 #20 Del Skrevet 10. januar 2021 Kuttet ut brød og annen mat som ikke gjorde at JEG ble mett. Tror dette er veldig individuelt. Jeg blir feks ikke mett av egg og havregryn, blir sulten etter 5 min. Ellers telte jeg kalorier, ig det funket veldig bra for meg. Nå i ettertid når jeg kun skal vedlikeholde, så går det på automatikk. Jeg er såpass impulsiv i matveien, slik at det hjelper meg å tenke at den ene skolebollen som ser sykt fristende ut når man er på butikken for å kjøpe middag etter jobb og henting av unger, ikke er verd alle de kaloriene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå