AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Hei, Håper det er noen her som går offentlig administrasjon og ledelse ved UiO som har mulighet til å svare på et spørsmål. Jeg har en mastergrad fra tidligere og er i full jobb i en kommune ca 2-3 timer fra Oslo. Jeg har begynt å tenke litt på at jeg kanskje kunne tenke meg en høyere stilling etterhvert og vurderer derfor å begynne å studere igjen ved siden av jobb. Jeg lurer derfor på om det er mulig å gjennomføre dette studiet uten å møte til forelesninger, men å kun følge forelesninger på nett, levere obligatoriske oppgaver samt gå opp til eksamen? Jeg skjønner at det nok er noen obligatoriske fremføringer o.l jeg må møte på, men har ikke mulighet til å reise til Oslo særlig ofte. Takker for alle svar og tips. Anonymkode: b9807...2e4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Begynner å bli noen år siden jeg var ferdig på offadm, og jeg ser at det er litt endringer i oppbyggingen av studiet, men svarer likevel hvis det er greit. I OADM1001, STV2400 og OADM3090 mener jeg å huske at det var obligatorisk oppmøte på noen seminarer. Ser ut som det samme gjelder for OADM2100. Det er snakk om å presentere seminaroppgave(r), samt opponere på andres oppgaver. Exphil og Exfac har obligatorisk undervisning på seminarvarianten, men ikke dersom du velger selvstudiumvarianten. PSY2405 har i følge emnesiden obligatoriske seminarer, men det står samtidig at man kan velge bort seminarer og heller levere en oppgave. (Dette faget var et valgfritt fordypningsemne da jeg studerte, og jeg fikk aldri plass. 😄) Ellers er det en del valgfrie emner, så anbefaler deg å sjekke ut https://www.uio.no/studier/program/offadm/oppbygging/ Jeg tok for det meste STV-fag (statsvitenskap) og der var det lite obligatorisk oppmøte. Vil ellers tro at mange seminarer har vært digitale i høst, men håper at ting går litt mer tilbake til normalen fra høsten av. Generelt sett tror jeg studiet vil være gjennomførbart i kombinasjon med full jobb, dersom arbeidsgiver er litt fleksibel. Husker det var enkelte som gjorde dette da jeg studerte. Anonymkode: cde17...cec
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Hei! Takk for svar. Ja jeg har lest meg ihjel på sidene til UiO og kommet frem til mye av det du skriver. Vil bare være sikker på om det er mulig å gjøre det på denne måten før jeg søker. Det har vært digitale forelesninger i høst og skal være det nå i vår også, men for min del er det jo dumt hvis det plutselig blir slutt på det igjen. Da går jeg nok glipp av veldig mye. Jeg tror eneste muligheten for min del er om opptak av forelesningene blir lagt ut på nett, men det kan man vel ikke helt forvente i alle fag. - Ts Anonymkode: b9807...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå