AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Har vært litt i snakk med barnevernet/helsestasjon. vurderer om jeg skal be om 100% samvær, pga far er deprimert/sint, kommer med trusler om andre mennesker, at han skal gjøre det og det. han hadde slått hull i et møbel hjemme. Far har vært mye innlagt, er alltid sint etter han har hatt ungene annenhver helg, en del ganger legger han seg inn rett før han skal ha de. ungene trenger faste rammer, barnevernet sa jeg skulle bedømme om far var i stand vist ikke skulle jeg holde de hjemme. Eller at far skulle gi beskjed om han ikke klarte og ha de. Helsestasjonen sa at det er feil av barnevernet og la meg/far bedømme det, for alt går på meg og det er ikke rett. er ikke rett at ungene skal glede seg for så å plutselig ikke kunne dra. De får ikke skikkelig mat, fordi han ikke har penger. gir de makaroni med krydder og riskaker, havregryn til middag. Jeg er alltid bekymret, tror ikke han pleier å ta de med ut for å leke og tror de bare sitter inni den lille leiligheten. var en gang han minste kom hjem og blødde nedentil og helt sår, da hadde far brukt en hermoride krem og smørt med som er alkohol i, for han trodde det hjalp.. Jeg har faktisk fått NOK, av alt dette her. Både jeg og ungene trenger faste rammer, og ikke at det er mye frem og tilbake for det orker jeg ikke mer. Han har vært deprimert i 1,5 år, og det virker som slutten snart. Virker ikke som han blir bedre, og ingen hjelp funker for han. han har vært så lite med de, at han minste ikke vet hvem han er, han minste som egentlig sover 2t om dagen, sover 15-20 min hos han. Far skylder på at eldste bråker og vekker han, men er nok mer at han er utrygg. etter de hadde vært der sist så skulle eldste i bhg, han løp mot meg og jeg trodde jeg skulle få klem, istedenfor så løp han mot meg og slo meg i ansiktet ( aldri gjort før ) hva tenker dere i denne situasjonen? Anonymkode: 99ec8...10f
GammelKaktus Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Jeg tenker at du skal gjøre alt du kan for å ha barna selv og ikke sende de avgårde til "far" før han er "frisk" og eventuelt i behandling. 15
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Dette er jo ikke noe å lure på!! Far har jo åpenbart ikke omsorgsevne og da må du som mor gjøre det som kreves for å få barna 100 %. Kontakt familievernkontor og barnevern for å få råd og innspill til prosessen videre. Anonymkode: 17cd2...a7d 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Helt ærlig burde du finne større trygghet i deg selv som mor, for det her er ikke noe å lure på. Du bør ha full omsorg til far er friskere. Tilby eventuelt far samvær sammen med deg slik at ungene beholder kontakt med faren sin, men han bør ikke ha ansvaret for dem alene slik det er nå. Anonymkode: 0637e...1f6 14
Chiubi Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Hva er best for barna? Samvær med en far som sliter, eller ikke samvær med faren sin? Kan eventuelt far komme hjem til dere for samvær? 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Du får spørre far. Det skal utrolig mye til at en rett nekter ham samvær, og det er alternativet hvis han sier nei. Anonymkode: 5c59e...3b4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du får spørre far. Det skal utrolig mye til at en rett nekter ham samvær, og det er alternativet hvis han sier nei. Anonymkode: 5c59e...3b4 Skal ikke mye til at mor får 100% omsorgen for barna om far ikke er skikket til å ha de, noe som åpenbart kommer fram her. Hadde aldri latt far til mine barn ødelegge de om jeg så måtte være den kjipe som tok det steget. Barna først, ALLTID! Hadde ikke vært tvil hos meg hva jeg ville gjort. Anonymkode: 02b40...9c3 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal ikke mye til at mor får 100% omsorgen for barna om far ikke er skikket til å ha de, noe som åpenbart kommer fram her. Hadde aldri latt far til mine barn ødelegge de om jeg så måtte være den kjipe som tok det steget. Barna først, ALLTID! Hadde ikke vært tvil hos meg hva jeg ville gjort. Anonymkode: 02b40...9c3 I starten kan far ha samvær på dagtid, med deg like rundt hjørnet som et alternativ. Mener ikke at de ikke skal se pappa i det hele tatt. Men hele helger med det her er ikke bra! Jeg hadde en annenhver helg pappa, da jeg ble stor nok nektet jeg å dra dit. Fikk macaroni, han var mye irritert og jeg følte meg utrygg. Klarte bare ikke uttrykke det som barn! Mamma fikk meg 100% da hun forstod at han ikke hadde nok omsorgsevne. Han var ikke voldelig eller slikt, men barn blir utrygge av mindre. Anonymkode: 02b40...9c3 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Hva hvis far har barna f. eks en halv dag lør og søn hver andre helg en periode? Da får barna og far truffet hverandre og samtidig ungår overnatting og far har sannsynligvis nok overskudd til dem? Da er det jo ikke så viktig hva de får servert så lenge de ikke er sultne... Hvis far har depresjon så har han sannsynligvis ikke nok overskudd å ha de på overnatting. Snakk med han og foreslå dette i f. eks to måneder. Kanskje det blir nok for ham for å komme seg. Jobber han eller er sykmeldt? Det gir også for deg en mulighet å hente deg inn, samt få gjort ting du ikke haddr rukket hvis du hadde de 100% hos deg. Anonymkode: a11df...638
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal ikke mye til at mor får 100% omsorgen for barna om far ikke er skikket til å ha de, noe som åpenbart kommer fram her. Hadde aldri latt far til mine barn ødelegge de om jeg så måtte være den kjipe som tok det steget. Barna først, ALLTID! Hadde ikke vært tvil hos meg hva jeg ville gjort. Anonymkode: 02b40...9c3 Hahaha. Har du prøvd å være i rettssak? Har du prøvd å være hos fvk og se dem unnskylde far? «Han må få være far på sin måte». Selv for meg, som hadde en ravende gal eks som delte kidnappingsplaner med barnevernet, var dette langt fra rett frem. Anonymkode: 5c59e...3b4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hahaha. Har du prøvd å være i rettssak? Har du prøvd å være hos fvk og se dem unnskylde far? «Han må få være far på sin måte». Selv for meg, som hadde en ravende gal eks som delte kidnappingsplaner med barnevernet, var dette langt fra rett frem. Anonymkode: 5c59e...3b4 Vært i situasjonen selv, så ja. Anonymkode: 02b40...9c3
tussi84 Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Barna har rett på samvær med begge foreldrene sine. Om far er så uskikket så vil han fortsatt få samvær, men da feks med tilsyn. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vært i situasjonen selv, så ja. Anonymkode: 02b40...9c3 Ikke med nåværende altså, men tidligere! Er ikke far skikket til å ha barna på overnatting er det ikke direkte VANSKELIG for mor å få 100% omsorg. Fedrene får som regel samvær uansett ja, men på andre måter. Hadde aldri latt barna mine lide Anonymkode: 02b40...9c3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Hva med å redusere samværene til noen timer om gangen, ingen overnatting? Trenger ikke nødvendigvis å kutte helt. Hvor gamle er barna og hva sier de? Anonymkode: 2bc0f...22e 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Helt ærlig burde du finne større trygghet i deg selv som mor, for det her er ikke noe å lure på. Du bør ha full omsorg til far er friskere. Tilby eventuelt far samvær sammen med deg slik at ungene beholder kontakt med faren sin, men han bør ikke ha ansvaret for dem alene slik det er nå. Anonymkode: 0637e...1f6 Ja, men barnevernet sa det var meg som måtte vurdere dette, jeg kan jo ikke alltid vite hvordan han har det. han får ikke være i samme hus som meg, vil ikke møte han heller da han har ødelagt fremtiden våres. Så da må han ha samvær sammen med noen andre, er det noen som kan trå til der? Og være med? Familien hans har ikke tid til å være med på samvær. Anonymkode: 99ec8...10f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): I starten kan far ha samvær på dagtid, med deg like rundt hjørnet som et alternativ. Mener ikke at de ikke skal se pappa i det hele tatt. Men hele helger med det her er ikke bra! Jeg hadde en annenhver helg pappa, da jeg ble stor nok nektet jeg å dra dit. Fikk macaroni, han var mye irritert og jeg følte meg utrygg. Klarte bare ikke uttrykke det som barn! Mamma fikk meg 100% da hun forstod at han ikke hadde nok omsorgsevne. Han var ikke voldelig eller slikt, men barn blir utrygge av mindre. Anonymkode: 02b40...9c3 uff nei det er ikke sånn det skal være. Man må ha trygge personer rundt seg. Far har gått med på skrive under at jeg har de 100%. Jeg merker på han at han ikke vil ha de. Frister å be om foreldreretten også, sånn at han ikke kan finne på noe tull senere i tid. jeg vil ikke være i nærheten av han da han har ødelagt fremtiden våres. Skal han ha samvær må det være noen fra bv tilstedet eller familie. Anonymkode: 99ec8...10f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #18 Skrevet 11. januar 2021 Sirah skrev (15 timer siden): Hva ønsker far selv? Han sier ikke noe direkte men har sagt ja til at jeg har 100%, og jeg merker på han at han ikke vil ha de. Anonymkode: 99ec8...10f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #19 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hahaha. Har du prøvd å være i rettssak? Har du prøvd å være hos fvk og se dem unnskylde far? «Han må få være far på sin måte». Selv for meg, som hadde en ravende gal eks som delte kidnappingsplaner med barnevernet, var dette langt fra rett frem. Anonymkode: 5c59e...3b4 Husker når jeg var på fvk, kom ingen vei. De unnskyldte far hele tiden, hørte ikke på meg i det hele tatt. Ser resultatet av det, på alle feil han har gjort. Eldste fikk masse blåmerker av han når han var liten, og i situasjonen nå så kan det godt skje igjen. Rart fvk fortsetter å unnskylde han, og skylder på depresjon. Nok er nok her i huset 😅 ts Anonymkode: 99ec8...10f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #20 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): uff nei det er ikke sånn det skal være. Man må ha trygge personer rundt seg. Far har gått med på skrive under at jeg har de 100%. Jeg merker på han at han ikke vil ha de. Frister å be om foreldreretten også, sånn at han ikke kan finne på noe tull senere i tid. jeg vil ikke være i nærheten av han da han har ødelagt fremtiden våres. Skal han ha samvær må det være noen fra bv tilstedet eller familie. Anonymkode: 99ec8...10f Ja, få med foreldreansvar i avtalen. Melder han seg ut, slik det ser ut som nå, vil det være praktisk. Anonymkode: 5c59e...3b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå