AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har fått en slik smerte som jeg lurer på om kan være maserier? Eller om noe andre vet hva det er. Det kjennes ut som baby borrer eller hakker seg ned i underlivet mitt, samtidig som baby prøver å komme seg ut. Smertene sitter da altså rundt venusberg, og er skarpe og varer en liten stund, før de gir seg og kommer tilbake uregelmessig. Det er så sinnsykt vondt, må puste meg gjennom det og ligger å vrir meg. Aldri kjent på en så intens og jævlig smerte som det, men det går fort over. Kjenner også et lite trykk i korsrygg partiet. Om det ikke er maserier, hva er det da? Hvordan kjentes dine maserier ut, kontra rier? Jeg lurer på om det er maserier siden jeg er 37+4 og har gått med modningstegn i ukesvis allerede.. Anonymkode: 0b791...901
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Det er veldig vanskelig å vite, syns jeg, jeg vil tro det kan kjennes ulikt ut fra person til person. Det du beskriver med skarpe smerter rundt venusberget høres litt ut som bekkensmerter for meg. Det jeg tror var maserier hos meg, var som sterke menssmerter som kom litt som en bølge samtidig som magen ble hard (litt som kynnere med smerte, mulig det var det det var). Jeg hadde det bare i andre svangerskap, og det kjentes ut som de første riene fra første fødsel. Forskjellen fra rier var at det gikk over igjen når jeg la meg ned og hvilte i stedet for å øke på. Men egentlig vet jeg ikke om det var maserier, jordmoren kalte det "modningsrier" (jeg hadde det fra uke 36, og fødte i uke 40). Anonymkode: 60179...271 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er veldig vanskelig å vite, syns jeg, jeg vil tro det kan kjennes ulikt ut fra person til person. Det du beskriver med skarpe smerter rundt venusberget høres litt ut som bekkensmerter for meg. Det jeg tror var maserier hos meg, var som sterke menssmerter som kom litt som en bølge samtidig som magen ble hard (litt som kynnere med smerte, mulig det var det det var). Jeg hadde det bare i andre svangerskap, og det kjentes ut som de første riene fra første fødsel. Forskjellen fra rier var at det gikk over igjen når jeg la meg ned og hvilte i stedet for å øke på. Men egentlig vet jeg ikke om det var maserier, jordmoren kalte det "modningsrier" (jeg hadde det fra uke 36, og fødte i uke 40). Anonymkode: 60179...271 Det er ikke symfysesmerter, de har jeg kjent på siden uke 23, og disse nye smertene er anderledes, på en annen plass og styrke og intensitet er noe heeelt annet.. Magen blir steinhard når disse smertene kommer, samtidig som baby blir suuuuper aktiv, som om hun må kjappe seg ut av meg. Fryktelig frustrerende at alt er så forskjellig fra person til person, noen ganger vil man bare ha et klart svar! Men tusen hjertelig takk for at du delte din erfaring, det settes stor pris på. Så håper jeg mi kommer snart.. Anonymkode: 0b791...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå