AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg er en skilt mann som for en tid tilbake møtte en dame via tinder etter en tids kontakt. Vi hadde ikke planlagt sex, men det skjedde. Hun sa hun gikk på piller, og jeg var dum som stolte på henne. Av diverse årsaker føler jeg nå på meg at hun er gravid, men hun har avvist dette flere ganger. Hun er i tilfelle ca. halvveis. Vi hadde en god del kontakt elektronisk et par måneder etter dette møtet, men plutselig dabbet dette veldig av fra hennes side. Etter hvert ville heller ikke møtes igjen. Hun forklarer den synkende interessen med flere årsaker, der en av dem er at hun synes avstand er stor. Jeg kunne sagt mye mer rundt dette, men har et hovedspørsmål: Har en dame rett til å la være å fortelle meg om at hun er gravid og først fortelle dette når barnet er født, eller har jeg noen rett til å få vite sannheten dersom hun er gravid? Som i mange andre ting man tenker og grubler på, så er det verre "å ikke vite", enn å få et ja eller nei..... Jeg trenger ingen moralpreken som at "dette ikke var lurt", "at det er min egen feil", etc. For det har jeg allerede lært The Hard Way. Jeg har det tungt pga. dette og ville satt pris på svar rundt mitt spørsmål eller lignende opplevelser. Anonymkode: 843ee...51b
Fiffig Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Hva baserer du denne mistanken på? Hvis du ikke har sett henne, bare hatt kontakt elektronisk? 17
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Som i mange andre ting man tenker og grubler på, så er det verre "å ikke vite", enn å få et ja eller nei..... Du har jo fått et nei, men du tror ikke på henne. Er det eneste akseptable svaret ja? Hva er det som gjør at du tror at hun er gravid, annet enn at hun ikke vil møte deg? Hvis det du tror stemmer så tror jeg ikke det finnes noe lovverk som sier at du skal bli informert om graviditet, men det er jo selvsagt moralsk feil. Er det noe du ikke nevner her? Grunnlaget for å mistenke graviditet virker veldig tynt... Anonymkode: 2e7f3...d1b 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Det er faktisk sånn at mann blir innkalt til møte hos skatteetaten om man oppgir ukjent far. Der må man redgjøre for hvorfor far er ukjent. Det er i praksis ikke lov å oppgi far ukjent på falskt grunnlag. Tror mange ikke er klar over det. Anonymkode: b7173...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Fiffig skrev (4 minutter siden): Hva baserer du denne mistanken på? Hvis du ikke har sett henne, bare hatt kontakt elektronisk? Mistanken kan nok høres tynn ut, i og med vi kun har hatt elektronisk kontakt i etterkant. Det var så påfallende at hun etter et par måneder ikke ville ha så mye kontakt, selv om hun var "veldig på" i tiden før. Hun sendte alltid bilder av seg selv (vanlige), men det skjer aldri nå. Hun er bl.a. ikke på tinder nå, hvilket jeg tolker som at hun ikke er på "jakt" lenger. Hun vil fortsatt være venn med meg på sosiale medier, noe jeg synes er litt rart hvis hun faktisk mener at avstanden er for stor. Anonymkode: 843ee...51b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Hun har truffet en annen.... Anonymkode: 165e6...a1f 18
Fiffig Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mistanken kan nok høres tynn ut, i og med vi kun har hatt elektronisk kontakt i etterkant. Det var så påfallende at hun etter et par måneder ikke ville ha så mye kontakt, selv om hun var "veldig på" i tiden før. Hun sendte alltid bilder av seg selv (vanlige), men det skjer aldri nå. Hun er bl.a. ikke på tinder nå, hvilket jeg tolker som at hun ikke er på "jakt" lenger. Hun vil fortsatt være venn med meg på sosiale medier, noe jeg synes er litt rart hvis hun faktisk mener at avstanden er for stor. Anonymkode: 843ee...51b Dette hørtes veldig tynt ut. Og du høres ut som du har latt noen paranoide tanker ta overhånd. Hvorfor hun skal oppføre seg på denne måten bare for å gjøre livet ditt bedritent, skjønner jeg heller ikke. Dere har ikke hatt noe særlig til relasjon. 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har jo fått et nei, men du tror ikke på henne. Er det eneste akseptable svaret ja? Hva er det som gjør at du tror at hun er gravid, annet enn at hun ikke vil møte deg? Hvis det du tror stemmer så tror jeg ikke det finnes noe lovverk som sier at du skal bli informert om graviditet, men det er jo selvsagt moralsk feil. Er det noe du ikke nevner her? Grunnlaget for å mistenke graviditet virker veldig tynt... Anonymkode: 2e7f3...d1b Jeg ser helt klart at grunnlaget er tynt..... Men likevel kverner det noe veldig og tankene surrer hele tiden. Kan legge til at jeg sikkert er en som noen ganger kan krisemaksimere vanskelige situasjoner. Det hjelper jo ikke på. Jeg har fått et nei, og prøver så godt jeg kan å tro på henne, men det stilner ikke tankene rundt dette. 🧡 Anonymkode: 843ee...51b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er faktisk sånn at mann blir innkalt til møte hos skatteetaten om man oppgir ukjent far. Der må man redgjøre for hvorfor far er ukjent. Det er i praksis ikke lov å oppgi far ukjent på falskt grunnlag. Tror mange ikke er klar over det. Anonymkode: b7173...dbb Du er vel ikke pliktig til å dokumentere om du ikke krever noe av staten? Anonymkode: 03b53...9d6
Gjest førstedamen Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er faktisk sånn at mann blir innkalt til møte hos skatteetaten om man oppgir ukjent far. Der må man redgjøre for hvorfor far er ukjent. Det er i praksis ikke lov å oppgi far ukjent på falskt grunnlag. Tror mange ikke er klar over det. Anonymkode: b7173...dbb Kjenner 4 tilfeller av dette og ingen måtte møte hos skatteetaten.
Bareser Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Det virker veldig spesielt å hoppe til den konklusjonen om at hun er GRAVID bare fordi hun plutselig mistet interessen for deg..? Hun har mest sannsynlig truffet noen andre. Synes også det er spesielt å i det hele tatt spørre noen om de er gravid sånn helt uten videre. Her tror jeg du må gå litt inn i deg selv, ts. 12
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er vel ikke pliktig til å dokumentere om du ikke krever noe av staten? Anonymkode: 03b53...9d6 Jeg har ikke sett på lovverket selv. Men kjenner konkret til en som oppga far ukjent etter voldtekt og ble innkaldt for å redegjøre dette. Hun hadde adoptert bort barnet så hadde ikke søkt noe slikt. Skatteetaten visste ikke historien men innkaldte på grunnlag av far ukjent ble oppgitt ved fødsel. Anonymkode: b7173...dbb
Korres Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Du ville ha et ja eller nei svar, det var bedre enn å ikke vite. Du har fått nei til svar, så da er det vell greit? er eneste svar du godtar «ja»? 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Korres skrev (3 minutter siden): Du ville ha et ja eller nei svar, det var bedre enn å ikke vite. Du har fått nei til svar, så da er det vell greit? er eneste svar du godtar «ja»? Hva skjedde med den normale greien med at man rett og slett ikke er interessert lenger. Er det virkelig så fjernt for mange. Virker sånn. Anonymkode: eaf44...a8a 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Rett til svar? Hvem skulle gi deg din rett hvis hun ikke gjør det, tror du dette dekkes i straffeloven? Anonymkode: 1d33d...444 3
GammelKaktus Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har en dame rett til å la være å fortelle meg om at hun er gravid og først fortelle dette når barnet er født, eller har jeg noen rett til å få vite sannheten dersom hun er gravid? Du har ingen rettigheter her, hun er ikke pliktig i å fortelle deg noe som helst. Så lenge det fiktive "barnet" ikke er født så har du heller ingen rettigheter. 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Kjære skilte mann: det er ikke vanlig at enslige kvinner er hypp på unger med randoms. Særlig ikke om hun ikke engang likte deg noe særlig. Kanskje heller bruke energien på noen timer hos psykolog for kvinnehat? Anonymkode: fd554...c7d 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ser helt klart at grunnlaget er tynt..... Men likevel kverner det noe veldig og tankene surrer hele tiden. Kan legge til at jeg sikkert er en som noen ganger kan krisemaksimere vanskelige situasjoner. Det hjelper jo ikke på. Jeg har fått et nei, og prøver så godt jeg kan å tro på henne, men det stilner ikke tankene rundt dette. 🧡 Anonymkode: 843ee...51b Hun har funnet en annen. Sorry. Anonymkode: 2e7f3...d1b 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 Hun har nok mistet interessen fordi du driver og spør om hun er gravid hele tiden. Nei men i all ærlighet, du har ikke noen grunn til å tro at hun er gravid. Som skilt, så er du kanskje litt naiv når det kommer til dagens datingmarked. Nå er det veldig vanlig å møtes for sex noen ganger, for så å gå videre om en eller begge parter ikke ser noe langvarig. Hun har nok bare mistet interessen. I fremtiden må du huske å bruke kondom. Dette minsker ikke bare sjansen for graviditet, men også kjønnssykdommer. Anonymkode: 0b576...b2e 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 Ei venninne var på tinder-date og lå med en fyr. I etterkant sendte han flere meldinger og spurte om hun var gravid. Hun sa nei hver gang. Han spurte med ca. en mnd mellomrom. I tilfelle hun plutselig skulle finne ut at hun var gravid i 7. mnd liksom 🙄 han virket gal på meldingene. Spurte om hun kunne ta graviditetstest og sende bilde av negativ test til han. Eller sende et helkroppsbilde for å vise at hun ikke hadde kul. Venninna mi måtte blokkere han overalt fordi han maste om dette hele tiden. Slitsom og gal fyr 😱 Anonymkode: 079f7...1db 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå