Gå til innhold

Hvor ofte vasker du tak og vegger hjemme hos deg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv vasker jeg tak og vegger i rom som er utsatte for damp, støv, fett og sot (altså bad, stue og kjøkken) minst en gang i året, av og til to hvis det er behov for det.
I andre rom (soverom) går det gjerne 2-3 år mellom hver gang taket vaskes, men jeg støvsuger tak- og gulvlister jevnlig.

Hvor ofte vasker du tak og vegger?

Anonymkode: ccf96...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg flytter ut. ☺

Anonymkode: cc0a9...189

• Liker 20
Skrevet

Aldri 🤣 Har du lite å finne på? 😄 

Anonymkode: 3684e...e80

• Liker 10
Skrevet

Aldri.

Sot får jeg ikke, har ikke peis og bruker lite stearinlys. 

Anonymkode: 456fc...727

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri 🤣 Har du lite å finne på? 😄 

Absolutt ikke, men jeg klarer å finne 4-5 ledige timer i året for å vaske møkkete tak og vegger.  ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker taket på badet et par ganger i året. Vasker vegger rundt komfyr, vask og der husdyra spiser.

Støvsuger i takhjørner om det skulle være behov men orker ikke å skal vaske tak og vegger i "vanlige" rom.

Anonymkode: b4dc7...d71

• Liker 3
Skrevet

Absolutt ikke, men jeg klarer å finne 4-5 ledige timer i året for å vaske møkkete tak og vegger.  ;)

Hvordan klarer du å møkke til tak og vegger i høyden?? 

• Liker 7
Skrevet

Når jeg flytter ut tar jeg alle veggene og tak, men til vanlig tar jeg over badet 4-5 ganger i året så flisene er ine og blanke og på kjøkkenet tar man over komfyren og litt over benken etter at jeg har bakt osv når det trengs :) 

Anonymkode: 76892...c6f

Skrevet

Å nei, vent lit...Jeg vasket veggene på badet en gang for noen måneder siden. Det var første gang ever. Da kjedet jeg meg virkelig  😁

• Liker 3
Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Hvordan klarer du å møkke til tak og vegger i høyden?? 

Fett, sot og støv fester seg til tak og vegger hjemme hos meg. 
Jeg ser godt forskjellen når jeg vasker.

Skrevet

Jeg vasker tak og vegger jevnlig, ikke alle rom samtidig, og sporadisk. Men alle vegger blir vasket årlig. Og badeveggene oftere

Anonymkode: 859c6...289

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fett, sot og støv fester seg til tak og vegger hjemme hos meg. 
Jeg ser godt forskjellen når jeg vasker.

Spesielt. Jeg har aldri opplevd slik. 

• Liker 2
Skrevet

Aldri. Kun om det skal males. Aldri opplevd at slikt blir skittent. Går over innerdører og dørkarmer kanskje en gang i året, men selv der ser jeg ingen forskjell, utover ett og annet merke. 

Fyrer ikke, og har en utrolig effektiv kjøkkenvifte, så ser ikke hvor det skal komme sot og skit fra. 

Anonymkode: 7672e...930

Skrevet

En tilleggskommentar - ser for meg at det bare blir skjoldete og at jeg til og med ødelegger om jeg kommer med vann på vegger/tak. 

Det er gipsplater malt med matt maling, så det tåler jo ikke vann. 

Anonymkode: 7672e...930

• Liker 2
Skrevet

Det måtte vært tvingende nødvendig hvis jeg skulle giddet. SÅ mye annet å bruke tiden min på 😄

Anonymkode: 96a2d...9eb

• Liker 1
Skrevet

Vi har en gammeldags vedfyrt komfyr på kjøkkenet, så den veggen/pipeløpet bak den og hetta over der blir vasket en gang i året. Nå er det flislagt, så det går temmelig kjapt. Men tak og vegger i resten av huset vasker jeg ikke. 

Anonymkode: 768e3...fbd

Skrevet

Vi har egentlig ikke noen fast rutine, men jeg trekker over takene med langkost 2-4 ganger i året.  Vi har stor takhøyde, bjelker og malt trepanel i nesten alle tak, og det legger seg spindelvev.  Har også både åpen peis og vedovn, med vedstabler.  Sånt blir det støv av.  I tak også.  
På våtrommene blir tak fort støvet, synes jeg.  Vi har tørketrommel på vaskerommet, og jeg tror det er grunnen.  Sprayer og vasker takene på våtrommene ganske ofte, egentlig.  I hvert fall månedlig.  I blant oftere.  Synes det går raskt om man har godt verktøy :)  

Skrevet

Når jeg ser at det trenges. Dvs noen steder kun ved utflytting, andre steder ukentlig

Anonymkode: 49344...29a

Skrevet

Minst 1 gang i året. Unntaket er på badet, der vasker jeg tak og vegger kanskje en gang i kvartalet 🙂 

Anonymkode: 9959e...1d6

Skrevet

Kun badet vaskes to ganger i året. Alt annet har ikke blitt vasket siden jeg flyttet inn for 10 år siden. Tar flekker her og der. 

Anonymkode: f814d...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...