Gå til innhold

Er det vanlig å klappe etter at de andre har åpnet julegavene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var invitert til min nabo og hans familie julaften. 

Da vi skulle åpne pakker var det en og en som åpnet pakke, og alle vi andre skulle sitte å se på.

Den som åpnet pakken  holdt så opp julegaven, mens de andre klappet. 

Så var det neste mann sin tur, og samme ritualet. 

Jeg syntes dette var veldig merkelig, for jeg er ikke vant til at det skal klappes for den som åpner en julepakke.

Vi gjør jo ikke noe som er verdt å klappe for, vi åpner en pakke med noe som vi kanskje ikke trenger fordi vi har mer enn nok fra før av, og så skal vi klappes for? 🤔 

Noen andre som gjør dette julaften? 

Anonymkode: 460e7...1d1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, det har jeg aldri sett eller hørt om. Veldig merkelig.

• Liker 7
Skrevet

Haha 😄 Ikke hørt om det, men jula er jo en tid der man har mange slags tradisjoner og noen har man kanskje laget selv. Vi gjør mye som kanskje er rart for andre, men koselig for oss.

Skrevet

Herregud hva er det å henge seg opp i? Vi klapper og synger bursdagssanger to ganger bare for gøy og tull.

Anonymkode: eab48...6e1

• Liker 8
Skrevet

Jeg er ikke vant med det. Jeg ville uansett ikke tenkt noe videre over det. Du ble invitert av naboen din til å feire med familien hans, så da er det jo du som må tilpasse deg deres tradisjoner. 

Anonymkode: e84fd...575

• Liker 8
Skrevet

What?? Det var et merkelig opplegg må jeg si. Aldri hørt om noe lignende. 

Anonymkode: 8a3f3...b21

• Liker 6
Skrevet

Ikke vært bort i det før jeg heller. Men dem har vel den tradisjonen tenker jeg. Folk er forskjellige

Anonymkode: 71889...c2d

• Liker 1
Skrevet

- Da vi skulle åpne pakker var det en og en som åpnet pakke, og alle vi andre skulle sitte å se på.

Det er da vanlig

-Den som åpnet pakken  holdt så opp julegaven, mens de andre klappet. 

Det er da lov.

Anonymkode: 4c00c...5ce

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er helt vanlig å åpne én og én gave. Det gjør de fleste jeg vet om og jeg skjønner ikke de som sitter i hver sin krok og bare river opp alle gavene. Klapping har jeg ikke opplevd selv, men ser ikke så veldig rart på det heller. Det finnes mange forskjellige tradisjoner. 

Endret av Arkana
  • Liker 7
Skrevet

Jeg synes det er like merkelig å sitte å glo på at hver person åpner pakke etter pakke, en og en. Er ikke verre å klappe tenker nå jeg da.

Anonymkode: 13705...953

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mesternes mester-gjengen gjør slikt hele tiden og de hopper opp og ned, skriker og klemmer hverandre i tillegg. 

Jeg personlig gjør ikke sånn.  ;) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet

Er ganske vanlig å åpne en og en pakke så alle ser hva en får. Jeg ville syntes det var rart med klapping  🙂

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare god stemning og glade folk da! La dem klappe av gledens lyst. 

Anonymkode: 301c3...fe4

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er rart nok å åpne pakkene en av gangen mens alle stirrer, men klapping i tillegg hadde virkelig vært rart. 😄

Anonymkode: b16eb...119

• Liker 2
Skrevet

Faen da, jeg er seriøst sjalu. Det der er god ide! Skal prøve å få det til med familien min. Det er veldig hyggelig å få opp stemning, selv om det kanskje virker litt uvant og rart i begynnelsen av.

Vi pleier ihvertfall å åpne gave en og en, fortelle litt om gaven man har fått osv

Anonymkode: c5ac8...fb2

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Faen da, jeg er seriøst sjalu. Det der er god ide! Skal prøve å få det til med familien min. Det er veldig hyggelig å få opp stemning, selv om det kanskje virker litt uvant og rart i begynnelsen av.

Vi pleier ihvertfall å åpne gave en og en, fortelle litt om gaven man har fått osv

Anonymkode: c5ac8...fb2

Fortelle, hva da? "Hei alle sammen, som dere ser fikk jeg nettopp en bamse"?

Anonymkode: b16eb...119

• Liker 3
Skrevet

Hva hadde skjedd i dette huset hvis f.eks en av gavene var en dildo fra en teit kjæreste med dårlige sosiale antenner. Det var jo en problemstilling her på forumet rett etter jul. Hadde dette også blitt holdt opp i luften og klappet for? 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Aldri hørt om før, virker veldig spesielt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 5.48):

Jeg var invitert til min nabo og hans familie julaften. 

Da vi skulle åpne pakker var det en og en som åpnet pakke, og alle vi andre skulle sitte å se på.

Den som åpnet pakken  holdt så opp julegaven, mens de andre klappet. 

Så var det neste mann sin tur, og samme ritualet. 

Jeg syntes dette var veldig merkelig, for jeg er ikke vant til at det skal klappes for den som åpner en julepakke.

Vi gjør jo ikke noe som er verdt å klappe for, vi åpner en pakke med noe som vi kanskje ikke trenger fordi vi har mer enn nok fra før av, og så skal vi klappes for? 🤔 

Noen andre som gjør dette julaften? 

Anonymkode: 460e7...1d1

Antar at det ikke klappes for prestasjonen det er å ta av papiret, men for gaven og hva den symboliserer.

Har ikke vært borti det, men hørtes litt gøy ut!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...