Gå til innhold

Norge og demokratiets store problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden «er det rom for rasisme» fikk jeg lyst å dele noen tanker.

«Typisk norsk» som demokrati og ytringsfrihet kan jo bare gå en vei, til så unorsk som man får det?

Når alle verdens folk og religioner skal få innpass i Norge og alle skal få være seg selv, bli ansett som norske og ha ytringsfrihet, kommer jo nordmenn til å utslette seg selv. Utlendinger kommer til å heies frem og få høye posisjoner i politikk osv. Det flerkulturelle blir ikke lenger en hyggelig lek, men en utvanning av oss. Vi godtar alt og ønsker alle velkommen for at vi er så snille og ikke rasistiske. Men det er jo ikke rasisme det handler om, men at vi burde bevare Norge, kristendom og våre folk slik det har vært, fordi det er vårt land!

Akkurat slik som andre land har strenge regler som vi må forholde oss til. Tenk om f eks Saudi Arabia skulle vært like liberale som oss. Da hadde saudi ikke lenger hatt sin sjarm og vært spennende å besøke for sin kultur, sitt stolte folk og sine kjennepreg. Da hadde alt bare flytt sammen og ingenting hadde vært annerledes og spennende mer.

Alle andre er så stolte av sin kultur, sin mat og sine land og ønsker å bevare det.  De henger opp flaggene sine på veggen. Men vi er mest opptatt av å føye oss og «hjelpe» og fremstå som hyggelige. Det ender vel med at vi endrer det norske flagget med en muslimsk stjerne eller noe for å vise at vi er åpen for alle.

Er så lei av at folk drar rasisme-kortet. Jeg elsker utlendinger og drømmer ofte om eksotiske reiser til marocco med kamelridning, deres unike stil og håndlagde tepper. Tenk om Norge kunne vært like spennende å besøke for andre, som et land med en egen kultur og religion som vi er stolte av?!

Jeg føler at det begynner å bli typisk norsk å ikke ha noen egen identitet. Typisk norsk å være dum. Rett og slett.

Har ikke noe å si for meg om det kommer masse fine utlendinger hit. Jeg er ei jente på 24 som gjerne kunne tenke meg en Hamza fra Midtøsten. Bare tenker på de kommende generasjoner og hvordan Norge vil se ut om noen år 🤷🏼‍♀️

Hva tenker dere?

Anonymkode: 6566e...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saudi Arabias kulturelle sjarm. 😂🤣

Vel, jeg gleder meg inn hvertfall til å se på svarene til de som faller for din kulturanalyse...

Anonymkode: db631...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Saudi Arabias kulturelle sjarm. 😂🤣

Vel, jeg gleder meg inn hvertfall til å se på svarene til de som faller for din kulturanalyse...

Anonymkode: db631...911

De har jo et vakkert land, det må jeg si 😂 bortsett fra at det er ganske korrupt bak fasaden.

Gleder meg selv.

Anonymkode: 6566e...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...