AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 https://helse-mr.no/avdelinger/klinikk-for-kvinner-barn-og-ungdom/avdeling-for-fodselshjelp-og-kvinnesjukdommar/fodebarsel-alesund#tilpassa-fodetilbod Skal føde i Ålesund og skjønte ikke helt det med ledsager? Får barnefar være med på fødsel? Trodde ledsager var en type «støtteperson» og barnefar noe annet.. Anonymkode: 715d6...947
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Far får være med på fødsel ja. Aktiv fødsel dog. Også får dere være sammen i 2 timer etterpå. Ingen besøk av søsken, hverken på føde eller barsel. Far kan besøke i besøkstiden. Helt sykt. Anonymkode: 9579c...aba 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Far får være med på fødsel ja. Aktiv fødsel dog. Også får dere være sammen i 2 timer etterpå. Ingen besøk av søsken, hverken på føde eller barsel. Far kan besøke i besøkstiden. Helt sykt. Anonymkode: 9579c...aba Skal ikke føde før mars så håper ting forandrer seg.. Anonymkode: 715d6...947
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Du velger selv ledsager/støtteperson. Det kan være barnefar eller noen andre, sykehuset vil ikke sette føringer for hvem du velger i ordvalg. Anonymkode: 8483a...0b3 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal ikke føde før mars så håper ting forandrer seg.. Anonymkode: 715d6...947 Mars her også. Krysser fingrene. Anonymkode: 9579c...aba 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Du velger selv ledsager/støtteperson. Det kan være barnefar eller noen andre, sykehuset vil ikke sette føringer for hvem du velger i ordvalg. Anonymkode: 8483a...0b3 Åja! Var bare da jeg skulle ta OUL så fikk jeg beskjed om at bare ledsager fikk være med og tydeligvis var barnefar ikke godkjent som ledsager. Derfor spørsmålet om ledsager og barnefar! TS Anonymkode: 715d6...947 1
solmåneogstjerner Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Åja! Var bare da jeg skulle ta OUL så fikk jeg beskjed om at bare ledsager fikk være med og tydeligvis var barnefar ikke godkjent som ledsager. Derfor spørsmålet om ledsager og barnefar! TS Anonymkode: 715d6...947 Da må du ha misforstått noe. Hvis ikke han var syk eller i karantene eller noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja! Var bare da jeg skulle ta OUL så fikk jeg beskjed om at bare ledsager fikk være med og tydeligvis var barnefar ikke godkjent som ledsager. Derfor spørsmålet om ledsager og barnefar! TS Anonymkode: 715d6...947 Jeg tipper ordlyden var litt annerledes. Da jeg hadde UL tidligere i år (ikke i Ålesund dog) var ordlyden noe slikt som at bare de som trengte ledsager av medisinske grunner kunne ha med. Det var altså bare enkelte som kunne ha med ledsager på UL. Barnefar får være med under aktiv fødsel hvis ingen av dere har forkjølelsessymptomer. Hvor lenge/mye han får være etter fødsel, vil kunne forandre seg, men det vil i hvert fall aldri bli slik at man ikke får ha med noen under aktiv fødsel, så fremt begge er friske. Anonymkode: 1b4a8...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 solmåneogstjerner skrev (1 time siden): Da må du ha misforstått noe. Hvis ikke han var syk eller i karantene eller noe slikt. Kan stemme at det ikke blir samme. Sto ganske spesifikk i innkallingen sms her og at far ikke kunne være med men ledsager. Dette er dog i tilfeller da mor MÅ ha med hjelpe person eller at mor er under 18 år Anonymkode: 094d5...ad1 1
solmåneogstjerner Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan stemme at det ikke blir samme. Sto ganske spesifikk i innkallingen sms her og at far ikke kunne være med men ledsager. Dette er dog i tilfeller da mor MÅ ha med hjelpe person eller at mor er under 18 år Anonymkode: 094d5...ad1 Ja, det må være noe slikt. Altså at ts har misforstått
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan stemme at det ikke blir samme. Sto ganske spesifikk i innkallingen sms her og at far ikke kunne være med men ledsager. Dette er dog i tilfeller da mor MÅ ha med hjelpe person eller at mor er under 18 år Anonymkode: 094d5...ad1 Jeg var på ultralyd i desember, og da fikk ikke far være med. Far får kun være med på aktiv fødsel, ingenting annet. Det er ikke "nødvendig" at han er med på ultralyd, men det nødvendig i fødsel. Misforstå meg rett, jeg synes det er veldig nødvendig, og jeg hadde veldig lyst til å ha han med, men han fikk ikke lov. Anonymkode: 2bfa7...13a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Åja! Var bare da jeg skulle ta OUL så fikk jeg beskjed om at bare ledsager fikk være med og tydeligvis var barnefar ikke godkjent som ledsager. Derfor spørsmålet om ledsager og barnefar! TS Anonymkode: 715d6...947 De mente nok at kun ledsager i medisinsk forstand fikk være med, eks en hjelper for en synshemmet ol. «Friske» må komme alene. Anonymkode: 04b33...1ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå