Gå til innhold

Ufrivillig barnløshet, starter med IVF

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er en dame på 27 år som har alvorlig endometriose, hvor vi har prøvd å få barn i et år uten en eneste positiv test. Starter med nesesprayen «Synarela» den 20.01.21 hos en privatklinikk. 
gjerne del din erfaring med nesesprayen, eller veien under IVF og om alt det positive og negative rundt det, da dette er helt nytt for meg! 

Anonymkode: c4384...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har ikke gått på nesespray, men har vært igjennom IVF.

synes generelt IVF gikk greit, ikke les for mye skrekkhistorier om egguttak, det oppleves så forskjellig at det er ikke vits å få inn i det Stein redd.

bruk tid på å ta vare på deg selv, å gå på sprøyter kan være belastende for noen..litt skummelt også.

De fleste sprøyter går helt fint, noen er litt mer ubehagelig men da kan man ise ned før man setter sprøyten , det hjelper.

Etter uttak kan man ha litt vond, selv hadde jeg masse lidt smerter (kan kjøpe noe for dette på apoteket)

les deg godt på ohss

Anonymkode: 9e848...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
 Ja jeg leser veldig mye varierende, så er spennende men samtidlig litt skummelt når jeg starter med dette, da jeg ikke vet hvordan kroppen min vil virke! 

Har du også endometriose ? 
Måtte du ta flere behandlinger før vellykket forsøk ? ☺️

takk for svar på forhånd ! 

Anonymkode: c4384...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også endometriose og skal få henvisning til IVF nå. Tøft å stå i dette, men ønsker deg lykke til :) 

Anonymkode: c70e2...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er for mange mennesker på denne planeten allerede, trengs ikke å lages fler. Er mere nok fattige adopsjonsbarn å ta av. Hva med å adoptere? Må du ha egenlagde barn?

Anonymkode: 8da24...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Synarela på våre forsøk for mange år siden. Kom rett i overgangsalderen med alt det innebærer. Jeg var et hormontroll uten like! Det roet seg heldigvis da jeg startet på sprøytene. 

Anonymkode: 8b56d...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er for mange mennesker på denne planeten allerede, trengs ikke å lages fler. Er mere nok fattige adopsjonsbarn å ta av. Hva med å adoptere? Må du ha egenlagde barn?

Anonymkode: 8da24...170

Gå i en annen tråd du med kvalmen din, hun spurte om konkrete erfaringer, ikke hvordvidt hun burde lage egne barn eller få barn andre har produsert. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...