AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Del Skrevet 9. januar 2021 Er det sunt og noe man bør spise eller noe man bør unngå? Anonymkode: d9424...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Del Skrevet 9. januar 2021 Livsfarlig Anonymkode: 66f5f...5dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Del Skrevet 9. januar 2021 Poteter er hjerneføde. Anonymkode: 5c9a7...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Del Skrevet 9. januar 2021 Poteter er mat kroppen blir fornøyd av. Min blir liksom lettet av poteter. Anonymkode: bede5...b4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 9. januar 2021 #5 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg tenker alt med måte, også poteter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Del Skrevet 9. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Livsfarlig Anonymkode: 66f5f...5dd Q.E.D. Anonymkode: 5c9a7...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg er på lavkarbo, men jeg ville heller spist poteter enn ris f.eks. Anonymkode: a65a2...0d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Del Skrevet 10. januar 2021 De er rike på c-vit og kostfiber, hvilket er bra. Men mye stivelse som gir rask blodsukkerstigning. Mer næringsrike enn ris og pasta. Jeg spiser minimalt av poteter, erstatter det med grønnsaker. Anonymkode: 7bdd8...d9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Del Skrevet 10. januar 2021 Alt med måte tenker jeg. Det sunneste kostholdet for kropp og sinn er et som ikke ekskluderer noe. Anonymkode: ca813...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg har kuttet ut potet, men kommer til å spise det i fremtiden. Akkurat nå skal jeg vende kroppen av karbohydrater, og potet inneholder mye stivelse som basically bare er en fancy form for sukker. I 150 g potet er det forresten 18 sukkerbiter (altså, det som blir til sukker i kroppen) Anonymkode: ac07d...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Del Skrevet 10. januar 2021 Vi spiser poteter ganske ofte, men ikke mye potet av gangen. Pleier spise én potet. Kokt/dampet fisk blir liksom ikke rett uten potet syns jeg. Potet er flott syns jeg, sakte karbohydrater som metter en stund, og det er godt. Men er ikke som min mor som syns at middag uten potet ikke var middag. Så som barn hadde vi potet med pasta, pizza, og sammen med ris ++. Og nåde den som ikke spiste den forbaska poteten! Ble litt smør på flesk for min del. Så var mange år jeg ikke spiste potet etter jeg flyttet for meg selv. Anonymkode: dd69b...f07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Del Skrevet 10. januar 2021 Så lenge man ikke er på lavkarbo er poteter flott (kanskje tom man har rom for litt om man går på snill lavkarbo). Poteter har mye bra for kroppen. Selv om en potet er en potet, er ikke alle potetretter like bra. Jeg kan spise for mye av enkelte potetretter og det er gjerne de med mange kalorier. Anonymkode: fd450...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 10. januar 2021 #13 Del Skrevet 10. januar 2021 Poteter er like bra som annen mat i kostholdet mitt. Variasjon er viktigst for meg, og der inngår også poteten. Som med all annen mat, har jeg halvert mengden, så jeg spiser mindre av den enn før. En potet til middagen. Om man går på en diett eller spesiell form for kosthold, kan nok potet være noe man skal unngå, sikkert avhengig av hvilken diett det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Del Skrevet 10. januar 2021 Tenker at potet er en vanlig del av et normalt kosthold. Godt er det og. Alt i riktige porsjoner. Anonymkode: 6077e...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Del Skrevet 10. januar 2021 At det er godt og en grei del av et balansert kosthold. Spiser det ikke hver dag og ikke mye når jeg først spiser det, da jeg synes andre grønnsaker smaker bedre. Men finner ingen gode grunner til å ekskludere det helt. Anonymkode: 51e5b...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg tenker at det hadde vært veldig mange færre nordmenn om vi ikke hadde fått poteten til landet på 1700-tallet. Poteten reddet mange fra sultedøden. Jeg har ikke ja- eller nei-mat, men har et variert kosthold. Anonymkode: acdeb...142 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Del Skrevet 11. januar 2021 At de er ypperlig til å lage potetmos av. Anonymkode: d53b8...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. januar 2021 #18 Del Skrevet 11. januar 2021 Det finnes mange næringsstoffer i potet, som kalium, vitamin C, kostfibre og folat, så nei poteter er ikke usunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 11. januar 2021 #19 Del Skrevet 11. januar 2021 Elsker poteter og spiser en del av det. Jeg regner ingenting som usunt. Det handler om mengder i førsterekke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #20 Del Skrevet 11. januar 2021 Poteten er den mest allsidige og anvendelige grønnsaken jeg vet om. Den smaker herk som kokt. Aldri smakt en god, kokt potet. Tilberedes den som potetstappe, båtpoteter, pommes frites, fløtegratinerte, komper, pannestekte og mye annet jeg ikke kommer på sånn i farta, så kan det være alt fra ok til veldig godt. Den lages også veldig fint i retter som moussaka, lapskaus og mye annet. Inneholder mye stivelse, men også vitaminer. Er derfor sunt nok, og kan fint være en del av et variert kosthold. Alt med måte, som andre skriver her. Anonymkode: eed86...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå