AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg er 165 cm høy, og skal bare ned 3-4 kilo. (Er 60 kg). Men det at jeg er såpass slank i utgangspunktet, gjør at de siste kiloene er vanskelige å bli kvitt. Noen med omtrent mitt utgangspunkt som vil dele/komme med gode tips til å bli kvitt de siste kiloene?😊 Anonymkode: 84aff...395 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Del Skrevet 9. januar 2021 Du må begynne å trene i tillegg Kutt litt ned på karbonhydratene. Kroppen vil ikke kvitte seg med de siste kg, og skal du bare ta de bort med diett alene må du så mye ned i kalorier at kroppen holder hardere fast på kg. Anonymkode: 4f9c9...535 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Del Skrevet 9. januar 2021 Teller kalorier og rører mer på meg. Ikke noe mere hokus pokus enn det. Gjør det hver januar. Anonymkode: 46088...ee7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg syns det er lett å bare gå ned noen få kilo. Å skulle slanke seg typ 20-30 (eller 80 kg som en her postet en gang at hun hadde klart) virker derimot overveldende vanskelig. Når jeg skal ned 2-3 kg så bare begrenser jeg porsjoner en periode. Teller ikke kalorier, men passer på å feks spise 2 brødskiver i stedet for 3, ikke drikke noe annet enn vann, te og kaffe, ikke spise noe mellom måltidene, droppe alt av kaker og godteri i ukedagene. Og eller spise helt normal mat. Jeg er bare veldig bevisst på hva jeg putter i meg i en periode. Sånn har jeg holdt vekten stabil hele voksenlivet, minst 20 år. Jeg er 168 cm og veier alltid mellom 57 og 60 kg. Har bestemt meg å ikke gå over 60 kg, og da blir det sånn. Null stress. Anonymkode: 3efb0...e3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Del Skrevet 10. januar 2021 Her sitter de godt, gikk ned 3 kg i 2020. Jeg kan ikke trene dessverre, kunne jeg gjort det vet jeg det ville gått fortere (tidligere erfaring). Normalvektig. Jeg ligger på et platå i ca en mnd før velta rikker seg ca 0,3 kg ned. Og så nytt platå. Jeg har i korte perioder telt kalorier for å sjekke, men for meg har det viktigste vært å kutte snop i ukedager og fokusere på sunnere matvaner. Pga sykdom kan jeg ikke lage all mat fra bunnen, men da passer jeg heller på porsjonene i tillegg følger jeg matlysten litt. Hvis jeg ikke er sulten til lunsj tar jeg et eple eller liten neve mandler i stedet for noe mer. Så porsjonskontroll og å spise variert er viktig her. Vil helst ned 3-4 kg til og regner med å bruke året på det. Kan du trene anbefaler jeg intervaller eller HIIT trening Anonymkode: 5bc92...573 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg er 167 og veier nå 58 kg. Har gått ned fra 62, så ganske likt utgangspunkt egentlig. Det som fungerte for meg var å kutte kraftig ned på karbohydrater, spesielt i form av brød/pasta/ris. Teller ikke kalorier, men passer på å få i meg grønnsaker/frukt, proteiner og litt fett til hvert måltid. F.eks kan en typisk dag se slik ut: Frokost: 2-3 egg, en banan Lunch: Salat med kylling (ca. 100-150g) og 1/2 avokado. En pære. Middag: 1-1/2 laksefilet, ovnsbakte grønnsaker med olje (f.eks. squash, paprika, gulrot og løk). Spiser noen ganger kveldsmat også, hvis jeg har trent/er ekstra sulten den dagen. Trener nesten hver dag, men det gjorde jeg før jeg gikk ned i vekt også, så er nok ikke det som gjorde utslaget. Anonymkode: 4a81f...922 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Del Skrevet 10. januar 2021 Meg over. Har forresten fått økt livskvalitet etter å ha kuttet ned på karbohydrater. Mer energi og mindre problemer med oppblåsthet. Så for meg har egentlig det vært det beste - så har veltnedgangen bare vært en bonus ☺️ Anonymkode: 4a81f...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her sitter de godt, gikk ned 3 kg i 2020. Jeg kan ikke trene dessverre, kunne jeg gjort det vet jeg det ville gått fortere (tidligere erfaring). Normalvektig. Jeg ligger på et platå i ca en mnd før velta rikker seg ca 0,3 kg ned. Og så nytt platå. Jeg har i korte perioder telt kalorier for å sjekke, men for meg har det viktigste vært å kutte snop i ukedager og fokusere på sunnere matvaner. Pga sykdom kan jeg ikke lage all mat fra bunnen, men da passer jeg heller på porsjonene i tillegg følger jeg matlysten litt. Hvis jeg ikke er sulten til lunsj tar jeg et eple eller liten neve mandler i stedet for noe mer. Så porsjonskontroll og å spise variert er viktig her. Vil helst ned 3-4 kg til og regner med å bruke året på det. Kan du trene anbefaler jeg intervaller eller HIIT trening Anonymkode: 5bc92...573 Ja! Dette er viktig. Mange av oss spiser av vane og plikt, men det er ikke farlig å hoppe over måltider om man ikke har noe særlig matlyst. Da kan man heller spise litt ekstra de dagene appetitten er større. Anonymkode: 3efb0...e3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 12.51): Jeg er 167 og veier nå 58 kg. Har gått ned fra 62, så ganske likt utgangspunkt egentlig. Det som fungerte for meg var å kutte kraftig ned på karbohydrater, spesielt i form av brød/pasta/ris. Teller ikke kalorier, men passer på å få i meg grønnsaker/frukt, proteiner og litt fett til hvert måltid. F.eks kan en typisk dag se slik ut: Frokost: 2-3 egg, en banan Lunch: Salat med kylling (ca. 100-150g) og 1/2 avokado. En pære. Middag: 1-1/2 laksefilet, ovnsbakte grønnsaker med olje (f.eks. squash, paprika, gulrot og løk). Spiser noen ganger kveldsmat også, hvis jeg har trent/er ekstra sulten den dagen. Trener nesten hver dag, men det gjorde jeg før jeg gikk ned i vekt også, så er nok ikke det som gjorde utslaget. Anonymkode: 4a81f...922 Kan jeg spørre hvor lang tid det tok for deg å gå ned de kiloene? Har ca samme utgangspunkt som deg, og har endret kostholdet en del. Trener mye fra før av, så det er likt, men vekten står ganske stille enda. Anonymkode: 3bcd2...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan jeg spørre hvor lang tid det tok for deg å gå ned de kiloene? Har ca samme utgangspunkt som deg, og har endret kostholdet en del. Trener mye fra før av, så det er likt, men vekten står ganske stille enda. Anonymkode: 3bcd2...245 Gikk ned 1 kg første uken (sikkert mest vann pga. kutt i karbohydrater). De tre siste kiloene gikk jeg ned over 10 uker. Litt ulikt fra uke til uke, avhengig av hvor jeg var i syklusen osv. Følte egentlig det gikk ganske fort, men kanskje mest fordi jeg hadde forventet at det skulle gå veldig seigt? Anonymkode: 4a81f...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gikk ned 1 kg første uken (sikkert mest vann pga. kutt i karbohydrater). De tre siste kiloene gikk jeg ned over 10 uker. Litt ulikt fra uke til uke, avhengig av hvor jeg var i syklusen osv. Følte egentlig det gikk ganske fort, men kanskje mest fordi jeg hadde forventet at det skulle gå veldig seigt? Anonymkode: 4a81f...922 Takk for svar:-) Jeg er sikkert bare litt utålmodig, gikk ned 0.5 kg på 1.5 uke og trodde jeg skulle gå ned mer, med tanke på kutt av karbohydrater og sukker. Deilig når det man føler at det går fort da:-) Det er uansett bra jobba☺️ Anonymkode: 3bcd2...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 7.30): Her sitter de godt, gikk ned 3 kg i 2020. Jeg kan ikke trene dessverre, kunne jeg gjort det vet jeg det ville gått fortere (tidligere erfaring). Normalvektig. Jeg ligger på et platå i ca en mnd før velta rikker seg ca 0,3 kg ned. Og så nytt platå. Jeg har i korte perioder telt kalorier for å sjekke, men for meg har det viktigste vært å kutte snop i ukedager og fokusere på sunnere matvaner. Pga sykdom kan jeg ikke lage all mat fra bunnen, men da passer jeg heller på porsjonene i tillegg følger jeg matlysten litt. Hvis jeg ikke er sulten til lunsj tar jeg et eple eller liten neve mandler i stedet for noe mer. Så porsjonskontroll og å spise variert er viktig her. Vil helst ned 3-4 kg til og regner med å bruke året på det. Kan du trene anbefaler jeg intervaller eller HIIT trening Anonymkode: 5bc92...573 Ikke for å være dum, men jeg vil tørre å påstå at rådene dine ikke fungerer på deg en gang; så kanskje litt dumt å råde med dette 😅 Det er kjempefint at du er fornøyd altså! Misforstå meg rett 🤍 Men for en som ønsker tips til hvordan gå ned noen kilo så et kanskje ikke et par år tidsperspektivet. Du sier at kiloene dine sitter «hardt», likevel vil du feks ikke telle kalorier. Det blir jo litt rart/motsigende. Anonymkode: cd4d2...333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #13 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg trener hver dag til vanlig, men er også glad i å spise mye når dagene blir mørkere. Når jeg skal ned noen kilo (hver vår) teller jeg kalorier og beveger meg ekstra mye (løper 7 km i stedet for 5 km o.l.). Går da ned ca. 3 kilo på 8-10 uker. Går opp de samme tre kiloene hver høst/vinter og bruker ca. 4-5 måneder på det. Anonymkode: 445e3...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Takk for svar:-) Jeg er sikkert bare litt utålmodig, gikk ned 0.5 kg på 1.5 uke og trodde jeg skulle gå ned mer, med tanke på kutt av karbohydrater og sukker. Deilig når det man føler at det går fort da:-) Det er uansett bra jobba☺️ Anonymkode: 3bcd2...245 Skjønner det med utålmodigheten ☺️ Men 0,5 kg er jo bra det og kan være andre grunner til at kroppen ikke slipper vannet, hvor du er i syklusen f.eks. Lykke til! Anonymkode: 4a81f...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå