Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slet litt med å formulere tittelen her. Men jeg tenker at vi har et helt grenseløst potensiale  her i Norge. 

Hvis DU kunne gjort akkurat det du ville, uten å tenke på andre mer praktiske ting. Hvordan ville du ha tjent penger? Hvordan ville du bodd? 

Jeg har den siste tiden dagdrømt en del om å kanskje ha et lite småbruk på landet. Lage egne ting? Åpne en restaurant/annet. Starte som selvstendig næringsdrivende. Jeg vet liksom ikke helt hva som er helt drømmen enda, men jeg vet at jeg ikke har lyst å delta på hamsterhjulet hele livet. 

Hadde vært artig å sett hva andre kan drømme om/ tenke på som drømmelivet :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt det du nevner kan virke idyllisk men kan bli beinhardt økonomisk og ikke minst ensomt i lengden.

Anonymkode: 6e532...47b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg hatt mann, barn, et lite hus med hage ved havet og jobbet innen etterforsking. 

Anonymkode: 2f75f...070

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme som i dag. Fri 8 mnd i året, 7-8 utenlandsturer i året, bo grisgrendt og ha mange hobbyer og sysler:-)

Anonymkode: dbab9...7ff

• Liker 1
Skrevet

Ville egentlig ikke forandret på så mye, eneste måtte ha vært og hatt litt mer penger slik at jeg kunne ha reist rundt i Europa og Russland

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobb som nå, men ville ha flyttet fra enebolig til leilighet. Ville også gjerne ha jobbet 70% om jeg var sikret samme inntekt.

Anonymkode: 69ce0...912

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bodd en plass med varmt klima i allfall. Kanskje tropisk. Liker mye med Norge, men herregud for et elendig klima

Anonymkode: ec27e...2db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville hvertfall kjøpt meg et lite søtt hus med hage, det er min største drøm.

Anonymkode: 47f68...8c4

• Liker 2
Gjest Mikaela24
Skrevet

Jeg ville vært evig student - bare uten den økonomiske situasjonen som følger med studenttilværelsen, og stresset rundt eksamener og innleveringer. Jeg elsker å lære, og det er såååå mange fag og emner jeg vil lære mer om! I tillegg er studenttilværelsen relativt fri, så med en lang sommerferie, jule- og påskeferie, samt noen selvstudieuker innimellom, er det god tid til å nyte livet. 

Med andre ord: studentlivet - stress + god økonomi

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha møtt drømmemannen og funnet kjærligheten med ham. En kjekk og kjærlig mann, det er drømmen. 

Anonymkode: 87e72...2ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Coffee1234 skrev (54 minutter siden):

Slet litt med å formulere tittelen her. Men jeg tenker at vi har et helt grenseløst potensiale  her i Norge. 

Hvis DU kunne gjort akkurat det du ville, uten å tenke på andre mer praktiske ting. Hvordan ville du ha tjent penger? Hvordan ville du bodd? 

Jeg har den siste tiden dagdrømt en del om å kanskje ha et lite småbruk på landet. Lage egne ting? Åpne en restaurant/annet. Starte som selvstendig næringsdrivende. Jeg vet liksom ikke helt hva som er helt drømmen enda, men jeg vet at jeg ikke har lyst å delta på hamsterhjulet hele livet. 

Hadde vært artig å sett hva andre kan drømme om/ tenke på som drømmelivet :)

Småbruk på landet bringer ikke mange slanter, for mange er det bare tilleggsarbeid til den ordinære jobben utenom. Lage egne ting vel og bra, men sjelden det genererer nok. Timepris og inntjening henger ikke i hop. Restaurant er mer hamsterhjul enn noe annet. Og mange selvstendig næringsdrivende har mer jobb enn en vanlig arbeidstaker. Det skal svært mye til for å gjøre suksess og få frihet. Skal man gjøre penger på småbruk så må det store investeringer til. Og gode ideer ingen andre har tenkt på eller masseprodusert. 

Anonymkode: 95366...20d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Småbruk på landet bringer ikke mange slanter, for mange er det bare tilleggsarbeid til den ordinære jobben utenom. Lage egne ting vel og bra, men sjelden det genererer nok. Timepris og inntjening henger ikke i hop. Restaurant er mer hamsterhjul enn noe annet. Og mange selvstendig næringsdrivende har mer jobb enn en vanlig arbeidstaker. Det skal svært mye til for å gjøre suksess og få frihet. Skal man gjøre penger på småbruk så må det store investeringer til. Og gode ideer ingen andre har tenkt på eller masseprodusert. 

Anonymkode: 95366...20d

Anonymbruker 95366...20d, drømmeknuseren 🤭

Anonymkode: ec27e...2db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Utlandet: Bo i et tropisk sted nær havet.

Norge (mest sannsynlig i min fremtid): Penthouse leilighet i en større by ned utsikt til havet/fjorden. Pluss ha en spennende fleksibel jobb. Kanskje ha en hund eller katt.

Anonymkode: aa691...b4e

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha startet opp igjen som selvstendig næringsdrivende, men kun jobbet ca. 50 %. Resten av tiden ville jeg ha brukt på å male, lære språk og reise. Ville blitt boende i mitt elskede hus med mann og barn💜

Anonymkode: 26370...653

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha jobbet 6 mnd i Norge og tilbrakt 6 mnd i andre land. Gjerne hatt hus i Hellas. 

Anonymkode: 69ce0...912

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da ville jeg hatt mann, barn, et lite hus med hage ved havet og jobbet innen etterforsking. 

Anonymkode: 2f75f...070

Etterforskning er j kjedelig 😂 hilsen etterforsker

Anonymkode: f9f13...942

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Coffee1234 said:

Hvordan jeg ville tjent penger? Som gress. 😏 Ville hatt kapitalinntekter høye nok til at jeg slapp å jobbe eller bekymre meg for økonomien. Så ville jeg reist rundt i en koronafri verden kanskje halve tiden, og kost meg hjemme resten av tiden. 

Anonymkode: d03de...04d

AnonymBruker
Skrevet

Bo på hytta og jobbe minst mulig. Kun ta strøjobber som hadde dekket mat og regninger. Kunne klart meg på 4-5000 kr i måneden.

Dessverre er ikke livssituasjonen min slik at dette er mulig

Anonymkode: 329f0...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Samme som i dag. Fri 8 mnd i året, 7-8 utenlandsturer i året, bo grisgrendt og ha mange hobbyer og sysler:-)

Anonymkode: dbab9...7ff

Hvordan finansierer du dette?

Anonymkode: 329f0...ab8

Skrevet (endret)

:blomst:

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...