AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Meg og min samboer bor i ett borettslagkompleks hvor det bor tre andre familier. Familien under oss har to barn som går i samme bhg som vårt barn. Ofte på kvelden hører vi moren skriker som om hun har blitt satt fyr på, det er så intens. Hun slenger igjen dører så hardt og flere ganger at det rister i hele leiligheten vår. Vi har møtt barna deres flere ganger og vi har lagt merke til at de er svært aktive og høylydt, så moren har nok å gjøre. Vi har også hørt faren skrike til dem, men ikke like intenst som moren. Dette skjer hver uke, ofte hver dag. Om barna blir slått eller ikke, det vet vi jo ikke, men er det verdt å sende inn en bekymringsmelding? Anonymkode: 5060c...811
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Meg og min samboer bor i ett borettslagkompleks hvor det bor tre andre familier. Familien under oss har to barn som går i samme bhg som vårt barn. Ofte på kvelden hører vi moren skriker som om hun har blitt satt fyr på, det er så intens. Hun slenger igjen dører så hardt og flere ganger at det rister i hele leiligheten vår. Vi har møtt barna deres flere ganger og vi har lagt merke til at de er svært aktive og høylydt, så moren har nok å gjøre. Vi har også hørt faren skrike til dem, men ikke like intenst som moren. Dette skjer hver uke, ofte hver dag. Om barna blir slått eller ikke, det vet vi jo ikke, men er det verdt å sende inn en bekymringsmelding? Anonymkode: 5060c...811 Ja. Stakkars barn som blir utsatt for dette Anonymkode: 1f5da...418 25
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Vær så snill å kontakte bv. Anonymkode: 1af7c...ee4 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Meg og min samboer bor i ett borettslagkompleks hvor det bor tre andre familier. Familien under oss har to barn som går i samme bhg som vårt barn. Ofte på kvelden hører vi moren skriker som om hun har blitt satt fyr på, det er så intens. Hun slenger igjen dører så hardt og flere ganger at det rister i hele leiligheten vår. Vi har møtt barna deres flere ganger og vi har lagt merke til at de er svært aktive og høylydt, så moren har nok å gjøre. Vi har også hørt faren skrike til dem, men ikke like intenst som moren. Dette skjer hver uke, ofte hver dag. Om barna blir slått eller ikke, det vet vi jo ikke, men er det verdt å sende inn en bekymringsmelding? Anonymkode: 5060c...811 Er det veldig lytt? Hører du at det er barna det blir skreket til? Og i så fall burde du da kunne høre hva som blir sagt og hva er det? Om du legger et glass mot veggen og øret så kan du kanskje høre alt? Unnskylder det ikke, men utlendinger er ofte veldig høylytte. Anonymkode: 5afd8...087 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Lol. Sender ikke bv fordi noen hever stemmen til barna 😂 Anonymkode: d162b...04a 15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 Hvordan reagerer barna? Blir de redde? Anonymkode: 9743e...c33
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 Kan jo høre med barnevernet og spørre om det er en bekymringsmelding? Er det sånn at du er på hils eller snakk med familien? Er det en mulighet å spørre hvordan det går? Vanskelig å vite sikkert, noen familier er jo bare veldig høylytte også. Anonymkode: 45740...d1e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Virker barna redde? Det finnes mange høylytte familier uten at det gjør dem til barnemishandlere. Anonymkode: 16766...1b9 17
mjauritz Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Jeez.. Ja, send bekymringsmelding. Du er bekymret for barna = send bekymringsmelding! Da kan noen sjekke opp i dette. Har barna det bra så er jo det supert, har de det ikke bra kan dette være redningen for både mor og barn! Å sende bekymringsmelding er ikke synonymt med å sende hentebud for å ta barn fra foreldre. 20
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Er det verdt det å IKKE sende inn en bekymringsmelding?? Anonymkode: 30e07...cda 13
Hengebuksvinet Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 Ja. Husk at barnevernet først og fremst går inn for å hjelpe familier. 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det veldig lytt? Hører du at det er barna det blir skreket til? Og i så fall burde du da kunne høre hva som blir sagt og hva er det? Om du legger et glass mot veggen og øret så kan du kanskje høre alt? Unnskylder det ikke, men utlendinger er ofte veldig høylytte. Anonymkode: 5afd8...087 Utlendinger? Anonymkode: 0235d...5b3 4
Gidavmeg Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 Ring barnevernet anonymt og hør om dette er noe de vil ha bekymringsmelding på
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 Dersom moren skriker som om hun blir satt fyr på så høres det ut som noe psykisk og ikke det at hun kjefter på barna. Høres ut som hun trenger profesjonell hjelp. Enten det eller så overdriver du. Anonymkode: 8baaf...0f7 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #15 Skrevet 9. januar 2021 Kontakt barnevernet og meld din bekymring. Hvis det ikke er noe galt, så blir det en samtale eller to, kanskje noen andre undersøkelser, men no harm done. Hvis det derimot er noe galt og barna lider, får de det sannsynlig bedre. Anonymkode: e99c5...363 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #16 Skrevet 9. januar 2021 Jeg ville ha snakket med denne mora først, og spurt hvordan det går. Sagt at du hører henne, slik at hun kan få sjansen til å gjøre noe med det på egenhånd, uten stresset det påføres en familie ved at BV blir innblandet. Dersom det likevel fortsetter, ville jeg konferert m BV. Noen familier er veldig høylytte - men hvis dette er SKRIKING og ikke bare høyt prat, så er hun kanskje utbrent, syk eller trenger hjelp. Men jeg ville snakket m henne. Det er lov å bry seg. Anonymkode: f21cc...d9a 16
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #17 Skrevet 9. januar 2021 Ring og hør. Jeg hadde vært bekymret. Anonymkode: 5ee58...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #18 Skrevet 9. januar 2021 BV skal hjelpe, og det høres ut som de trenger litt hjelp her. Feilen mange gjør er at de kvier seg og venter eller overser sånne ting til det blir så ille at de ikke burde ha unger. Men BV skal brukes for å støtte og hjelpe familier først og fremst, så ikke vær redd 🙂 Du gjør dem en tjeneste med å si ifra. En liten tanke er jo....hva om det du hører er toppen av isfjellet? Anonymkode: a9600...38e 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #19 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Virker barna redde? Det finnes mange høylytte familier uten at det gjør dem til barnemishandlere. Anonymkode: 16766...1b9 Vi kan høre barna gråter av og til. Moren banner til dem. Hva nøyaktig som blir sagt er vanskelig å høre. Vi snakker heller ikke med denne familien. Anonymkode: 5060c...811 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Skrevet 9. januar 2021 TS her. Denne familien er norsk. Jeg overdriver ikke når jeg sier at moren skriker så høyt at hele blokken kan høre det. Vi snakker ikke med familien, men hilser på når vi treffer dem iblant. Anonymkode: 5060c...811
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå