Gå til innhold

Kina har alltid 33 nye tilfeller hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

33 tilfeller. er det ikke litt rart ? i et så strort land

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi de tar det på alvor? 

Med en håndfull nye tilfeller så stenger de av millionbyer, og tester alle. De praktisk talt omringer smitten, så det ikke kan spre seg videre. 

Kinesere er også flinke til å følge de beskjeder og pålegg som blir gitt. 

Livet er stort sett tilbake til normalen.

Men det er en oppblomstring nå, kombinasjonen vinter, muterte virus og mer reising gjør seg gjeldende. Mange der som er veldig spent på hvordan de neste ukene blir. 

Vaksineringen er i gang, men de er jo mange. 

• Liker 7
Skrevet

Nå er ikke akkurat kommunistiske regimer nødvendigvis de som er mest ærlige når det gjelder selvrapportering. Når det er sagt, så er det jo mye lettere å holde kontroll i denne typen land siden individets rettigheter kan tilsidesettes for det som gavner samfunnet i mye sterkere grad enn vestlige land. 

• Liker 4
Skrevet

😄😄 Og hvorfor skulle noen tro på det Kina rapporterer?

• Liker 6
Skrevet

Nei det er ikke rart når de har myndighet og befolkning som tar viruset veldig seriøst.

• Liker 1
Skrevet

hvis tallet er 33 hver eneste dag er det litt rart ja. de kunne jo ha variert litt mer 

• Liker 5
Skrevet
Bie-damen skrev (9 timer siden):

😄😄 Og hvorfor skulle noen tro på det Kina rapporterer?

Nettopp. Jeg jobbet tidligere med et prosjekt som innebar å måtte hente ut en del tall/statistikk ang forhold i Kina. Merket rimelig fort at de tallene/statistikkene kan man overhodet ikke stole på/jobbe med. Forskjellig hele tiden, totalt usammenhengende. Fra offisielle/statlige kilder. 

Nei det måtte jeg bare 'gi opp' eller altså bare konkludere med at grunnlaget ikke var troverdig. 

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke rart dersom smittesporing og isolering av smittede tas på alvor. Så lenge ikke antallet innlagte på sykehusene der øker drastisk er det ingen grunntil å tro at Kina lyver om disse tallene. 

Skrevet
Tanuki skrev (2 minutter siden):

det ingen grunntil å tro at Kina lyver om disse tallene. 

Jo fordi de beviselig lyver om mye annet. Det har jeg selv sett. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Jo fordi de beviselig lyver om mye annet. Det har jeg selv sett. 

det betyr ikke at de gjemmer bort smittede. Er det så vanskelig å akseptere at Kina har greid noe Vesten ikke har klart. Ikke Bare Kina heller, Vietnam, Singapore, Mongolia. 

Skrevet
Tanuki skrev (Akkurat nå):

det betyr ikke at de gjemmer bort smittede. Er det så vanskelig å akseptere at Kina har greid noe Vesten ikke har klart. Ikke Bare Kina heller, Vietnam, Singapore, Mongolia. 

Godt mulig akkurat det med antall smittede stemmer, men det er ingen grunn til å stole på rapporteringen deres. Jeg har ikke jobbet med smitte/helse når det gjelder Kina, men med økonomi/import/eksport osv. Du trenger ikke å lete lenge før det er helt tydelig at det er feilrapportering. Derfor stoler jeg ikke på dem. Det betyr ikke at jeg utelukker at enkelte rapporteringer er riktige. Årsakene kan være mange; alt fra direkte løgn til mangler/feil i systemene.  

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner said:

men med økonomi/import/eksport osv

Bra det ikke er tema for tråden da.

Skrevet
Tanuki skrev (1 minutt siden):

Bra det ikke er tema for tråden da.

Det har jo med inntrykk og tillit å gjøre. 

• Liker 2
Skrevet
Tanuki skrev (3 minutter siden):

Ok. Men jeg mener det er all grunn til å være kritisk til rapporteringen deres. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg mener tallene du linker til er feil. Men det kan godt være. Har ikke noen voldsomme meninger, annet enn at jeg er kritisk. 

• Liker 3
Skrevet

Det bor 1,4 milliarder mennesker i Kina. Selvfølgelig lander ikke de nøyaktig på tallet 33 hver eneste dag. 

• Liker 3
  • Opprett ny...