Gå til innhold

Er jeg for sensitiv eller er det grei oppførsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I høst ble jeg og min samboer medlemmer av en facebookgruppe med folk som har en felles interesse. Min samboer fikk ganske snart en forespørsel fra en av de andre medlemmene på PM og de skrev litt frem og tilbake uten at jeg visste noe med dette. 

Så kom det en sak på nettsiden, der jeg svarte, og denne personen tok nesten umiddelbart kontakt med meg grunnet dette, og skrev i samme sammenheng at de ( hen og partner) ønsket å bli kjent med oss.  Samtidig sendte hen bilder av dem i en ganske privat situasjon, og inviterte oss nærmest på besøk til denne settingen. Jeg svarte vel litt overfladisk at det kan vel være en mulighet, med det i bakhodet at vi kanskje treffes en gang i forbindelse med felles interesse. 

I ettertid har jeg stadig fått meldinger fra hen med bilder og med tydelige hentydninger til å treffes, og hva de ønsker. Min samboer får de samme forespørslene viser det seg, men de har vel snakket litt mer sammen om andre ting.  Min samboer innrømmer at det er blitt slettet en del meldinger som ikke har blitt svart på, for det blir litt mye. Jeg har stadig ventet med å åpne meldinger for jeg føler dette blir litt invaderende. Minst 2-4 meldinger hver helg,  fra noen jeg ikke kjenner, med tydelige hint om å treffes blir for mye for meg. 

Nå i sted fikk jeg en melding som jeg rakk å lese på varslet som kommer opp på PC'n før det forsvant igjen. Der er det et direkte spørsmål om jeg ønsker å bli kjent med dem., eller om det kun er min samboer som ønsker dette. 

Og jeg vet ikke verken om eller evt hva jeg skal svare på dette. Jeg kan jo ikke si at jeg ikke ønsker å bli kjent med dem, for det kan jeg jo sikkert være, men ikke med forutsetning om nærkontakt med folk jeg aldri har møtt før. Å treffes i en annen sammenheng og bli kjent først tenker jeg er mer vanlig måte å bli kjent med fremmede mennesker. Det skal sies at min samboer også kjenner litt på denne invaderende følelsen, men ikke så sterkt som meg. Hvordan løser vi dette?  Er jeg for sensitiv som føler dette invaderende, og ikke vet hvordan jeg skal reagere. 

Det kan nevnes at vi er voksne alle sammen. 

Anonymkode: 5e23e...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville blokkert disse menneskene jeg. De hørtes veldig nærgående ut. Får en en følelse av at det er noe seksuelt som ønskes? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er denne interessen? Er det noe seksuelt?

Anonymkode: 88db3...528

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som kjæresten din har diskutert en potensiell firkant med dem, kan det stemme..?

Anonymkode: 8e8db...333

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst må du snakke med samboeren din. Finn ut av hva han ønsker, og hva han har kommunisert til dem.
Dernest må dere to diskutere hvordan dere eventuelt ville forholdt dere til dette paret – jeg får inntrykk av at det er snakk om å ha et seksuelt forhold med dem, og det er dere to nødt til å diskutere grundig før dere gir dere i kast med. Diskuter ulike mulige utfall og eventuelle vansker og problemer dere kan komme til å støte på.

Først når dere to er helt enige om hva dere som par ønsker, kan dere snakke med dette andre paret. 

Anonymkode: 2bac2...0e3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...