AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Jeg trenger råd. Kjenner meg ganske frustrert og fortvilt. Jeg og kjæresten har hatt avstandsforhold i noen år nå. Vi blir ikke enig når det gjelder flytting. Jeg har drevet og søkt jobber på hans sted, men ikke fått noe. Det har bare blitt bestemt at jeg skal komme dit, for han nekter å flytte noen steder i hele landet. Han kunne strekke seg 10 minutter utfor byen han bor i. Jeg har sagt flere ganger at vi snart må finne på en løsning. Jeg har spurt om vi ikke kunne finne en annen felles by og starte på nytt, men det nekter han. Han vil kun bo der han bor fordi han har stort nettverk og jobb. Å han blir nok ikke å ville fløtte i fremtiden heller om jeg skulle mistrives der. Jeg vil jo være sammen med han, men jeg kjenner så stor motstand av å skulle ofre fast jobb, nettverk her og dra langt fra familien min for en som ikke vil ofre noe som helst. Hvis jeg drar dit får jeg jo være med han og starte et liv der. Han vil ha meg nedover. Ville dere flyttet? Tatt sjansen og sett det ann? Det skremmer meg veldig å kanskje skulle starte familie der og potensielt bli "fanget" der om jeg skulle få lyst til å flytte hjem. Virker kanskje ganske enkelt hva man skal gjøre, men jeg er i skikkelig indre konflikt. Er i midten av 30årene, så kan ikke bruke flere år på dette. Anonymkode: fe634...97c
PM75 Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Hva bidrar han med for å få deg til å ville flytte? Inkludere han deg i sitt nettverk der slik at du blir kjent med folk? Kikker han på boligmarkedet for å se etter noe felles til dere? Hjelper han deg med å se etter jobb? Gir han deg forsikringer om at det blir dere to for alltid? 1
got2go Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Ville vært skeptisk. Trives du der du bor nå, eller flytter du kun pga han er så sta?
Gjest theTitanic Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Det at han ikke vil ofre noe selv er negativt fordi det sier mye om han som person. Har du ingen verdi for han? Og flytter dere sammen og kommer i konflikt: er han en person som kunne brukt det til sin fordel at å flytte fra han vil by deg på mange problemer i form av å måtte finne ny jobb og bosted på ditt hjemsted, eller at du ikke har annet nettverk enn hans sørpå? At er det et problem så svelger du kameler fordi det krever så mye å flytte fra han? Ville han blitt med på ferier til ditt hjemsted for at du skulle se igjen kjente og eventuelle fremtidige barn hadde fått treffe din familie? At han ikke vil flytte soen steder som helst om du mistrives er svært negativt. Da betyr du ikke nok. Han har et poeng i noe og det er at det er unødvendig at dere begge skal gi opp hjemsted og nettverk. Men at han ikke er villig til noesomhelst offer om det ikke funker er en dealbreaker spør du meg. Du satser alt på at det går og han kan ikke engang ofre seg på en back up plan. Magefølelsen er røde flagg hele veien. Rart dere ikke har snakket om dette før. Hvorfor date en fyr der fremtid sammen er umulig? Og i flere år.. ?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 PM75 skrev (17 minutter siden): Hva bidrar han med for å få deg til å ville flytte? Inkludere han deg i sitt nettverk der slik at du blir kjent med folk? Kikker han på boligmarkedet for å se etter noe felles til dere? Hjelper han deg med å se etter jobb? Gir han deg forsikringer om at det blir dere to for alltid? Ja han har inkludert meg i nettverket sitt og familien sin. Jeg har en god tone med de alle. Jeg får lov til å styre som jeg vil i leiligheten og han er helt med på aktiviteter på hjemstedet om jeg finner noe jeg vil holde på med. Så han er veldig åpen på den måten. Jeg hadde flyttet inn til han hvis jeg flyttet nedover, men ville jo etterhvert ha noe eget. Han brukte å nevne jobber til meg før. Anonymkode: fe634...97c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 got2go skrev (8 minutter siden): Ville vært skeptisk. Trives du der du bor nå, eller flytter du kun pga han er så sta? Jeg mistrives ikke, men jeg kunne hatt det bedre. Kunne hatt et større nettverk. Har ikke familie her eller flere nære venner. Har også fast jobb her. Det er jo kjipt når alle drar hjem til kjæreste og familie etter jobb, mens jeg drar hjem til en tom leilighet. Føler press på at jeg må flytte ned. Har vært en belastning synes jeg å ha det hengende over seg så lenge. Komme ned eller blir det slutt. Anonymkode: fe634...97c
got2go Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mistrives ikke, men jeg kunne hatt det bedre. Kunne hatt et større nettverk. Har ikke familie her eller flere nære venner. Har også fast jobb her. Det er jo kjipt når alle drar hjem til kjæreste og familie etter jobb, mens jeg drar hjem til en tom leilighet. Føler press på at jeg må flytte ned. Har vært en belastning synes jeg å ha det hengende over seg så lenge. Komme ned eller blir det slutt. Anonymkode: fe634...97c Den ser jeg. Samtidig så virker det ikke som om at du har så mye å tape på å prøve? Det er jo ikke såmye som holder deg igjen,bortsett fra jobben din høres det ut som. Kan jobben gå med på å gi deg 1 års permisjon slik at du får prøvd? Uansett hva du bestemmer deg for, så ville jeg ikke ha flyttet sammen med han med en gang. Finn deg noe eget, og ta det rolig før dere går videre i forholdet. Gi deg selv tid til å finne ut om den plassen er en plass du kunne ha tenkt deg å bli boende i, før du gjør noe forhastet dom tvinger deg til å måtte bli værende. Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mistrives ikke, men jeg kunne hatt det bedre. Kunne hatt et større nettverk. Har ikke familie her eller flere nære venner. Har også fast jobb her. Det er jo kjipt når alle drar hjem til kjæreste og familie etter jobb, mens jeg drar hjem til en tom leilighet. Føler press på at jeg må flytte ned. Har vært en belastning synes jeg å ha det hengende over seg så lenge. Komme ned eller blir det slutt. Anonymkode: fe634...97c han har mere å miste en deg høres det ut som, så da synes jeg egentlig det er mere rettferdig at du flytter. Du får større nettverk sammen med han, og bedre jobb ettervært. win win Anonymkode: 0fe6b...2cf
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 theTitanic skrev (21 minutter siden): Det at han ikke vil ofre noe selv er negativt fordi det sier mye om han som person. Har du ingen verdi for han? Og flytter dere sammen og kommer i konflikt: er han en person som kunne brukt det til sin fordel at å flytte fra han vil by deg på mange problemer i form av å måtte finne ny jobb og bosted på ditt hjemsted, eller at du ikke har annet nettverk enn hans sørpå? At er det et problem så svelger du kameler fordi det krever så mye å flytte fra han? Ville han blitt med på ferier til ditt hjemsted for at du skulle se igjen kjente og eventuelle fremtidige barn hadde fått treffe din familie? At han ikke vil flytte soen steder som helst om du mistrives er svært negativt. Da betyr du ikke nok. Han har et poeng i noe og det er at det er unødvendig at dere begge skal gi opp hjemsted og nettverk. Men at han ikke er villig til noesomhelst offer om det ikke funker er en dealbreaker spør du meg. Du satser alt på at det går og han kan ikke engang ofre seg på en back up plan. Magefølelsen er røde flagg hele veien. Rart dere ikke har snakket om dette før. Hvorfor date en fyr der fremtid sammen er umulig? Og i flere år.. ? I starten før vi ble sammen var han åpen for å flytte, men tok ikke lange tiden før han ikke ville alikavel etter vi ble sammen. Da hadde han for mye gående for seg der han bor. Han sier at han vil ha meg ned og starte et liv, men hvis det skulle ryke er jeg på egen hånd på andre siden av landet. Har ingen familie på det stedet og venner velger stortsett alltid den de var venn med først når et forhold er over. Jeg får dårlig magefølelse av den sta holdningen. Han sa at hvis han kom til å flytte, så kom han uansett til å flytte tilbake etter ett år. Han har bare bestemt seg for at han ikke blir å trives noen steder. For da kom han til å bli bitter og la det gå utover forholdet. Anonymkode: fe634...97c
Gjest theTitanic Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I starten før vi ble sammen var han åpen for å flytte, men tok ikke lange tiden før han ikke ville alikavel etter vi ble sammen. Da hadde han for mye gående for seg der han bor. Han sier at han vil ha meg ned og starte et liv, men hvis det skulle ryke er jeg på egen hånd på andre siden av landet. Har ingen familie på det stedet og venner velger stortsett alltid den de var venn med først når et forhold er over. Jeg får dårlig magefølelse av den sta holdningen. Han sa at hvis han kom til å flytte, så kom han uansett til å flytte tilbake etter ett år. Han har bare bestemt seg for at han ikke blir å trives noen steder. For da kom han til å bli bitter og la det gå utover forholdet. Anonymkode: fe634...97c Det var også en holdning å ha.. bestemme seg for alt strevet med å flytte,men da bare i et år fordi han han bestemt seg å mistrives... hørtes helt meningsløst ut. Han virker ikke særlig smart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå