Gå til innhold

Negativ test, ingen mensen. Pms?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forrige søndag begynte jeg å få en rekke plager. Hodeverk, kramper, murringer som gikk bak i ryggen, stikking i lysken osv. så håpe selfølgelig jeg var gravid men testen jeg tok på onsdag var negativ. Skal sies at jeg ikke aner når eggløsning var, så kan ha testet for tidlig, men har hørt at når en får symptomer så skal det være nok hcg til å slå ut på test eventuelt.... siden testen var negativ tenkte jeg at det måtte bety at mensen var rett rundt hjørnet. Men har ikke sett snurten av den og alle plager/symptomer forsvant helt plutselig i går kveld. Ikke kjent noe i dag? Jeg blir så usikker. Dere som sliter med diverse symptomer før mensen, hvor lenge før får dere det? 

Anonymkode: 23612...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent fra eggløsning til mens.

Så jeg hadde ventet litt og testet på nytt. 
HCG finnes vel ikke før egget har festet seg?

kommer også an på testen du har brukt, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en test med morgenurin i morgen eller mandag. Så venter du 3 dager og tar en test igjen. Er de negative er du mest sannsynlig ikke gravid. 

Anonymkode: b5b28...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ta en test med morgenurin i morgen eller mandag. Så venter du 3 dager og tar en test igjen. Er de negative er du mest sannsynlig ikke gravid. 

Will do. Syns det var så himla rart at alle symptomer bare forsvant uten at mensen dukket opp.

mereo skrev (56 minutter siden):

Omtrent fra eggløsning til mens.

Så jeg hadde ventet litt og testet på nytt. 
HCG finnes vel ikke før egget har festet seg?

kommer også an på testen du har brukt, etc.

Jeg har bare lest at når man får symptomer så vil testen bli positiv om man er gravid🤷🏻‍♀️ Går det an å få symptomer før egget har festet seg da? Mtp at mine plager startet forrige søndag, og testen var negativ på onsdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Will do. Syns det var så himla rart at alle symptomer bare forsvant uten at mensen dukket opp.

Jeg har bare lest at når man får symptomer så vil testen bli positiv om man er gravid🤷🏻‍♀️ Går det an å få symptomer før egget har festet seg da? Mtp at mine plager startet forrige søndag, og testen var negativ på onsdag? 

Kan være symptomer på menstruasjon også. Mine starter rett etter eggløsning og kunne vært samme som enkelte symptomer på graviditet. Og mange av disse er samme som du nevner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 21.31):

mereo skrev (På 10.1.2021 den 11.53):

Kan være symptomer på menstruasjon også. Mine starter rett etter eggløsning og kunne vært samme som enkelte symptomer på graviditet. Og mange av disse er samme som du nevner. 

Jeg tok en test på onsdagen. Den var negativ. Derfor slo jeg det hele fra meg. Greia nå er at jeg er på CD 36 og mensen har enda ikke kommet. Det er 2 uker siden jeg hadde alle de symptomene jeg skrev om i første innlegg. Kan det være sannsynlig at det rett og slett var eggløsningssmerter?🤯 det er nøyaktig 16 dager siden symptomene startet, og nå har jeg en del symptomer på at mensen er i anmarsj (eller forhåpentligvis ikke😂). Har en del murringer nå og er øm i puppene. Noe jeg forøvrig aldri har vært før mensen før, men det kan vel plutselig dukke opp det og 🤷🏻‍♀️

Symptomer startet 1. januar og varte til og med 7 januar...hadde sex søndag 3 januar. Jeg vet ikke når i dette tidsrommet eggløsning kan ha skjedd.  Men tenker jeg bør teste en dag før neste helg dersom mensen ikke kommer?? Vil jeg få et pålitelig svar da ? 

jeg legger til igjen at jeg har ustabil syklus etter p-pille slutt for 4 mnd siden. Syklusene mine har vært på 28,47 og 21 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare være at den er treig, men kjør på med tester enten så er du gravid eller så er du ikke. 
min være at kroppen din reagerer på feks stress også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (32 minutter siden):

Kan bare være at den er treig, men kjør på med tester enten så er du gravid eller så er du ikke. 
min være at kroppen din reagerer på feks stress også.

Jeg kvier meg for å teste... kanskje fordi jeg er redd for å bli skuffet. Men skuffet blir jeg uansett når mensen kommer så jeg skjønner ikke helt min egen tankegang for å være helt ærlig😅 jeg tror jeg bestemmer meg for å teste på fredag hvis mensen ikke er kommet til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå noe tid før hcg er høyt nok til å gi utslag på testen. Skjer jo dessverre også at egget blir befruktet, fester seg og så går noe galt før man vet at man er gravid.

prøv en ny test til uka, lykke til☺️

Anonymkode: 42519...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...