Gå til innhold

Beltemontert bilstol i baksetet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. 

mulig veldig dumt spørsmål, men har aldri montert bilstol før. Vi skal montere Axkid minikid og klipppan century i baksetet på bil. Er det slik at når disse er montert, så kan man ikke skyve setene foran i bilen frem eller tilbake? 

Anonymkode: 118b0...b1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hvor mye plass du har å gå på det da. 

Anonymkode: c1856...d9b

• Liker 1
Skrevet

Det kommer ann på om festebeltene sitter rundt stammen på forsetet eller i festepunkter på gulvet/under setene. Og om det er plass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner selvsagt at det handler om plass. Jeg tenkte altså på skinnene som stolen er festet til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner selvsagt at det handler om plass. Jeg tenkte altså på skinnene som stolen er festet til. 

Hvis du fester forankringsselene rundt skinnene så kan du bevege stolen frem og tilbake som du vil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du fester forankringsselene rundt skinnene så kan du bevege stolen frem og tilbake som du vil. 

Takk!! Akkurat det jeg ville vite :)

AnonymBruker
Skrevet

Men vær forsiktig når du nærmer deg forankringsselene. Jeg ville montert forankringsringer om jeg var deg 🙂

Anonymkode: 7b861...5a6

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så lenge du ikke kjører over selene kan du flytte setet 

Anonymkode: 31782...c3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at bilstolen skulle stå mot forsetet for å hindre et støt der ved evt kræsj.. 

Anonymkode: 4644b...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Festet forankringbeltene rundt forsetet. Er mellomrom mellom rygg og sete, stappet de mellom der og rundt siden på ryggen. Da kommer de ikke i skinnene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også Axkid minikid, jeg fester forankringsbeltet mellom sete og ryggstø og klikker inn selene fra barnestolen slik at de er helt stramme. Og justerer stolen slik at barnesetetet er "kilt fast". Så vidt jeg har forstått skal den være minst mulig bevegelig, fordi i kollisjon skal barnestolen hindre at barnet slenges rundt. Håper jeg har skjønt det rett?  

Anonymkode: 60243...149

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Festet forankringbeltene rundt forsetet. Er mellomrom mellom rygg og sete, stappet de mellom der og rundt siden på ryggen. Da kommer de ikke i skinnene. 

Da kan du IKKE flytte på setet foran etterpå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har også Axkid minikid, jeg fester forankringsbeltet mellom sete og ryggstø og klikker inn selene fra barnestolen slik at de er helt stramme. Og justerer stolen slik at barnesetetet er "kilt fast". Så vidt jeg har forstått skal den være minst mulig bevegelig, fordi i kollisjon skal barnestolen hindre at barnet slenges rundt. Håper jeg har skjønt det rett?  

Anonymkode: 60243...149

Så lenge foankringselen er stram så har du gjort rett ja. Men da kan man jo ikke flytte setet foran og jeg skjønner ts som at hun vil flytte setet foran 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du IKKE flytte på setet foran etterpå.

Kunne ikke det uansett, siden beskjeden var at forsetet skal stå inntil barnesetet. Eller evt i biler som caravelle, hiace ect skal det være minimum så stor avstand mellom for- og barnesete.

Men flytta på forsetet for å komme til ved vask o.l. da er det greit de ikke er i skinnene. Sjekket SELVFØLGELIG!! alltid at barnesetet og forankringsselene var ordenlig festet etter at forsetet var flyttet på!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg fikk beskjed om at bilstolen skulle stå mot forsetet for å hindre et støt der ved evt kræsj.. 

Det er feilinformasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kunne ikke det uansett, siden beskjeden var at forsetet skal stå inntil barnesetet. Eller evt i biler som caravelle, hiace ect skal det være minimum så stor avstand mellom for- og barnesete.

Men flytta på forsetet for å komme til ved vask o.l. da er det greit de ikke er i skinnene. Sjekket SELVFØLGELIG!! alltid at barnesetet og forankringsselene var ordenlig festet etter at forsetet var flyttet på!

For noe tull... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er feilinformasjon. 

Det spørs på setet. Med noen seter er det ok.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har festet rett og stolene står rygg mot rygg får du jo ikke flyttet forsetet uten at du løsner forankringen ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har festet rett og stolene står rygg mot rygg får du jo ikke flyttet forsetet uten at du løsner forankringen ;)

Hehe, nei😆 slakket nok først. Men slapp fortsatt å kjøre over de i skinnene😉

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, nei😆 slakket nok først. Men slapp fortsatt å kjøre over de i skinnene😉

Vi løste det ved å montere forankringsringer, da kan vi begge kjøre bilene ute stress:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...