Gå til innhold

Klarer å rydde leiligheten bare når jeg har kjæreste. Ellers ingen motivasjon. Noen andre som har det slik?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:( 

Anonymkode: cf29b...c7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg er deprimert. Jeg rydder hans hus, men hos meg er det veldig rotete. Jeg er i utgangspunktet en veldig ryddig person som liker å ha orden, men depresjonen tar overhånd når jeg er alene. 

Anonymkode: df187...439

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: ba3f6...cf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg er deprimert. Jeg rydder hans hus, men hos meg er det veldig rotete. Jeg er i utgangspunktet en veldig ryddig person som liker å ha orden, men depresjonen tar overhånd når jeg er alene. 

Anonymkode: df187...439

Jeg har aldri vært en ryddig person, men når jeg ikke har kjæreste, vet at ingen viktig kommer på besøk, vasker jeg ikke i det hele tatt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Eventuelt når jeg skal ha andre på besøk. 

Har mye å tenke på og rydding er ikke min første prioritet. Har det reint her uansett hvem som er innom. Ekkelt med skittent hus. 

Men jeg er kjempegod på å rydde som i sortere hos andre. Alle vi søsken er sånn. Derfor rydder vi hos hverandre 😄Kjæresten min har også rydda hos meg. Og vi alle rydder hos pappa 😅

Anonymkode: 852be...6e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har aldri vært en ryddig person, men når jeg ikke har kjæreste, vet at ingen viktig kommer på besøk, vasker jeg ikke i det hele tatt. 

Siden du ikke har noen skikkelig grunn (medisinsk) til at du ikke kan holde det rent og ryddig rundt deg, så er det bare en ting å si.  SKJERP DEG! Det minste man må kunne forvente av et voksent menneske er at det er ryddig og rent rundt deg.  Ingen liker skitne ekle leiligheter.

Anonymkode: 40853...7a6

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

:( 

Struktur og egendisiplin. Hva med å ha oppgaver med faste dager og klokkeslett? Og belønning du gir deg selv etterpå? Og gir det ikke glede å ha det rent? 

Liker du å se tv kan du feks være rask og effektiv i alle reklamepausene og da tenke på at du ikke har gått glipp av noe. Så går det litt sport i å være rask. 

Og legger du alt på plassen sin med en gang det er brukt så blir det ikke noe å rydde, bare vaske. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Siden du ikke har noen skikkelig grunn (medisinsk) til at du ikke kan holde det rent og ryddig rundt deg, så er det bare en ting å si.  SKJERP DEG! Det minste man må kunne forvente av et voksent menneske er at det er ryddig og rent rundt deg.  Ingen liker skitne ekle leiligheter.

Anonymkode: 40853...7a6

?????????? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (20 minutter siden):

Struktur og egendisiplin. Hva med å ha oppgaver med faste dager og klokkeslett? Og belønning du gir deg selv etterpå? Og gir det ikke glede å ha det rent? 

Liker du å se tv kan du feks være rask og effektiv i alle reklamepausene og da tenke på at du ikke har gått glipp av noe. Så går det litt sport i å være rask. 

Og legger du alt på plassen sin med en gang det er brukt så blir det ikke noe å rydde, bare vaske. 

Takk ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt motsatt. Mister all motivasjon og livsglede når jeg har vært i forhold en stund.

Anonymkode: c2c7c...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg liker å bo rent. Jeg rydder noen småting hver dag, og rydder f.eks alltid mens jeg lager mat. Da slipper jeg å måtte storrengjøre én gang i mnd f.eks. Når jeg får besøk, så trenger jeg bare å tørke kaffemerker av kaffebordet og kanskje dra en klut over vasken. 

Anonymkode: 5320b...1ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere bodd et sted det endte opp med å se ut som en svinesti. Jeg er rett og slett lat, og bryr meg lite om det er rent og ryddig, dvs jeg bryr meg ikke om rot og litt skitt. Men der ble det til slutt så ille at jeg ikke orket besøk. Så her jeg bor nå er det strøkent, og jeg har som mål å alltid ha det så rent og ryddig at jeg kan ta imot besøk når som helst. Så nå rydder jeg litt hver dag istedenfor, pluss har mye mindre ting i leiligheten.

Anonymkode: a7e63...2b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En periode brukte jeg FlyLady. Hun/vaske- og ryddeprogrammet var opptatt av at man hver dag skulle ha rein vask (tatt oppvaska OG vaska nedi vasken), re senga og ta på klær/sko inne (ikke gå i pysjen) hver dag. Litt sånn husmor-råd på mail. Det funka, det. Fikk tips på mail. Men nå orker jeg ikke daglige mail. Lurer på om det finnes som app... Ja, det gjør det. Men koster litt peng. Nettsida er her: http://www.flylady.net/

Hun har bok òg http://shop.flylady.net/p/B

Anonymkode: 852be...6e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat sånn! Må ha en ytre motivasjon for å ha det ryddig og fint. Om jeg er alene hele uken begynner det fort å flyte. Jeg faktisk vurdert å få vaskehjelp og jeg bor alene i en leilighet på 55 kvadrat... 😳

Anonymkode: 73972...7bb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er helt motsatt. Mister all motivasjon og livsglede når jeg har vært i forhold en stund.

Anonymkode: c2c7c...eee

samma her...

Anonymkode: d887b...026

Skrevet

Så det er kjæreste jeg burde skaffe meg for å få det ryddig rundt meg altså? Når jeg tenker over det så var det ryddigere hjemme sist jeg hadde samboer, men det skyldtes at da var vi to som gjorde den kjedelige jobben, og dessuten var han ganske ryddig. 

Selv er jeg et uhelbredelig rotehode. Det er rent her, selvfølgelig, men jeg er ikke ryddig av meg. Hovedproblemet er nok at jeg er alt for glad i ting, jeg er en maksimalist som blir glad av fine ting. Lister, system og sortering gjør meg ikke glad, kjæreste eller ikke.

Og til ryddenazien bak AB ...7a6: Den dumme rydder og rydder, geniet kan takle rot.

Anonymkode: 409a5...101

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er akkurat sånn! Må ha en ytre motivasjon for å ha det ryddig og fint. Om jeg er alene hele uken begynner det fort å flyte. Jeg faktisk vurdert å få vaskehjelp og jeg bor alene i en leilighet på 55 kvadrat... 😳

Anonymkode: 73972...7bb

Hva er planen da? 😄

Skrevet

Jeg har det nøyaktig slik. Har vaskehjelp og det hjelper veldig. Men det hoper seg opp i skap etc. 

Er rett og slett ikke ryddig, ser ikke rot og finner null glede i å rydde. Vokste opp med foreldre som var likedan, vi hadde vaskehjelp hjemme også. 

Anonymkode: 7ee20...309

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har det nøyaktig slik. Har vaskehjelp og det hjelper veldig. Men det hoper seg opp i skap etc. 

Er rett og slett ikke ryddig, ser ikke rot og finner null glede i å rydde. Vokste opp med foreldre som var likedan, vi hadde vaskehjelp hjemme også. 

Anonymkode: 7ee20...309

Moren min er ryddig, men kanskje har ikke lært meg å rydde. Jeg hater å rydde, og blir så deppa av å se hvor skittent det blir. 
Må ha noen å rydde for, men nå er jeg singel, så...

Skrevet

Har du depresjon eller lav selvfølelse? Kanskje du innerst inne tenker at kjæresten fortjener at det er ryddig mens du ikke fortjener det? 

Eller er det bare at han er mer neat freak og du vil matche hans nivå? 

Anonymkode: b53ca...83a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...