AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har ganske lyst til å bli lærer på vgs eller på voksenopplæring, men jeg ser ikke for meg å jobbe full stilling. Dette er det mange grunner til. Så jeg lurer på om det finnes stillinger som er deltid, eller er de fleste fulltid? Anonymkode: 45874...0ff
Pæretre Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Det går sikkert bra det, jeg jobber 80 i vgs selv og har kolleger på lavere stillingsprosent også. Lite økonomisk da, for i praksis føles det som 100% og mer til, men fleksibiliteten med unger blir større, synes jeg. Kan ha litt kortere dager og legge mer til kveld, det passer for meg. Lønnsmessig er det jo også tap, og med tanke på pensjon. Men for meg er det viktigere med økt fleksibilitet, og mer tid med familien. Om arbeidsmengden er grunnen til at du vil ha deltid, er det kanskje lurt å unngå å være kontaktlærer, hvis mulig. For med det, opplever iallfall jeg at det uansett tar mye tid. Hvis ikke du er spesielt interessert i rollen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå