Gå til innhold

Oslo eller Tynset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger å få hjelp av dere særlig som bor i Oslo område. Jeg bor på Tynset men vil bo i Oslo.  Jeg vet at det er ikke så lett å finne et billig leilighet. Hvis man kan tjene 35k i måneden, er det nok for en familie som har 2 barn?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

35k i måneden er veldig lite i Oslo om

man er to voksne og to barn. Det går sikkert men blir veldig trangt.

Anonymkode: ada0a...791

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor akkurat i Oslo? Mange fine steder "et steinkast" unna, og mye billigere. Nittedal, Strømmen f.eks

Anonymkode: 019f3...07f

AnonymBruker
Skrevet

Tuller du? Lever midt i tykkeste Oslo med 2 barn. Har for tiden 21000 utbetalt. Klarer meg helt bra!

Anonymkode: 4ea78...105

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor akkurat i Oslo? Mange fine steder "et steinkast" unna, og mye billigere. Nittedal, Strømmen f.eks

Hvorfor prøver folk alltid å selge inn småstedene når folk vil til Oslo? Nei, vi vil ikke bo i ski eller Lillestrøm- vi vil bo i urbane Oslo. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor prøver folk alltid å selge inn småstedene når folk vil til Oslo? Nei, vi vil ikke bo i ski eller Lillestrøm- vi vil bo i urbane Oslo. 

Fordi Oslo er et høl og drittby. Dyrt og smussent. Og Oslofolk som lever i en egen boble, hvor melka blir laget i butikken. Man trenger litt perspektiv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

35k i måneden er veldig lite i Oslo om

man er to voksne og to barn. Det går sikkert men blir veldig trangt.

Anonymkode: ada0a...791

Egentlig den vet jeg. Men på Tynset kan man ikke finne noe å gjøre. Også nærmeste sted er Trondheim, og det er 2 timer fra :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi Oslo er et høl og drittby. Dyrt og smussent. Og Oslofolk som lever i en egen boble, hvor melka blir laget i butikken. Man trenger litt perspektiv

Uenig med deg, beklager.

• Liker 2
Skrevet
Hårfarge skrev (Akkurat nå):

Uenig med deg, beklager.

Dette er en generalisering, synes jeg. Jo, du har rett om noe, men ikke alle :)

AnonymBruker
Skrevet
Hårfarge skrev (5 minutter siden):

Egentlig den vet jeg. Men på Tynset kan man ikke finne noe å gjøre. Også nærmeste sted er Trondheim, og det er 2 timer fra :)

Sats på forstedene. Oslo er unødvendig dyrt og omegnen har masse å by på. Mye 10-20 min med tog unna byen. Ikke bare dyrt, men mye dårlig oppvekstmiljø. Og.. enda verre: MDG kjører galskapens politikk der. 

Anonymkode: e4a73...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å flytte til Tynset. Bytte bolig? 😄

Jeg har utbetalt rundt 34000,- i mnd og lever greit i en treroms med det. Men det blir kanskje litt lite for to voksne og to unger?

Anonymkode: 8ced6...ea0

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ski og Lillestrøm er urbant i forhold til Tynset. Og varmere om vinteren.

Anonymkode: 54255...ffb

AnonymBruker
Skrevet

Er de 35K netto eller brutto, og vil dere leie eller kjøpe?

Anonymkode: 29fb2...29b

Skrevet

Jeg ville til Oslo, men siden jeg er alene med 2 barn, så var det ikke store boligen jeg ville få råd til der. Så jeg flyttet til Drammen, der kjøpte jeg halvparten av tomannsbolig med 4 soverom. Og vi trives utrolig godt, det er så mange aktiviteter for barna. Og det er mye og finne på. Så er det bare 30 min med toget til Oslo.

Anonymkode: a8067...cb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er ikke sant. Jeg tror at det er du som mangler perspektiv, du har neppe bodd i Oslo selv 😉 

De fleste av oss er innflyttere, og vet utmerket godt hvor melka kommer fra.

Jeg synes at Oslo er en kjempefin by. Det eneste jeg er enig i, er at det er dyrt. Vi er mange som vil bo her, og er villige til å betale det det koster!

Om TS har råd til det kommer litt an på om hun tenker å leie eller kjøpe, hvilke krav hun har til bolig og hvor mye egenkapital hun evt. har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...