Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i romjulen. Og vi har vært hjemme hele tiden med eldstemann som ikke har gått i bhg heller pga vi er bekymret for korona med nyfødt. Nå begynner jeg å føle meg nedfor. Vil ut på butikker og trille men det er iskaldt ute og. Gråter litt ofte fordi jeg føler at verden er blitt så rar og når kan vi bli normale igjen? Jeg slet ikke med denne følelsen i graviditeten :( hva gjør jeg?

Anonymkode: ded8e...7a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg hatt det siden april. Det er helt jævelig å ha mammaperm under korona. Helt alene med en baby hele dagen, ingen barselgruppe, helt alene.  jeg gråter mye jeg også.

Anonymkode: b0764...227

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi må bare holde ut. Selv pusler jeg med ting i huset. Organiserer, rydder i klesskapene, malt noen vegger og sånt man ellers ikke får tid til.

Anonymkode: eea18...b01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså...sånn generelt sett så kan dere jo gå ut å trille med andre, akk.nå er trykke litt høyt så kanskje unngå cafe, men man kan jo ha ute lunsj etc.

Kan forstå at det er unormalt tungt, men mange gjør ting litt vanskeligere enn det trenger, vi har aldri vert under lockdown

Anonymkode: 3434e...a3d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hatt det sånn siden nedstengningen i mars. Prøv å snu tankegangen slik at du ikke graver deg lenger ned enn nødvendig. Sannsynligvis er du også full av hormoner som gjør følelsen verre. Gled deg til lysere dager, forhåpentligvis fine trilleturer og masse tid til å bli kjent med baby. Det blir bedre. 

Anonymkode: 3cdcd...fe5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn har jeg hatt det siden april. Det er helt jævelig å ha mammaperm under korona. Helt alene med en baby hele dagen, ingen barselgruppe, helt alene.  jeg gråter mye jeg også.

Kanskje vi kan ta kontakten? Fint å ha noen andre å snakke med 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo bare to uker siden romjulen. De fleste holder seg vel mest i ro de første par ukene normalt sett og.

Har dere tenkt å holde eldste hjemme lenge? 

Jeg fødte i sommer og har hatt eldste i barnehagen hele tiden, men bor i et område med lite smitte. 

For min egen del er ikke permisjonen så mye annerledes enn sist - bortsett fra at den går mye fortere...Jeg trives dog veldig godt i eget selskap.

Dagene går unna med amming, trilling, kos med babyen, husarbeid og middagslaging før eldste blir hentet 1430 i barnehagen.

Når mannen har fri prøver vi å finne på ting sammen alle fire - dra til en ny lekeplass med take away kaffe til mor og far, akvarium, åpen gård etc.

Man må prøve å finne løsninger og ikke hindringer i den nye og annerledes hverdagen om en ikke skal gå helt på veggene.

Anonymkode: df253...7e7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men altså...sånn generelt sett så kan dere jo gå ut å trille med andre, akk.nå er trykke litt høyt så kanskje unngå cafe, men man kan jo ha ute lunsj etc.

Kan forstå at det er unormalt tungt, men mange gjør ting litt vanskeligere enn det trenger, vi har aldri vert under lockdown

Med hvem da? Når man ikke får barselgruppe er man jo avhengig av å ha en venninne som er i perm akkurat når du er, når mammapermen er kuttet så kraftig ned på skal jo det godt gjøres. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med hvem da? Når man ikke får barselgruppe er man jo avhengig av å ha en venninne som er i perm akkurat når du er, når mammapermen er kuttet så kraftig ned på skal jo det godt gjøres. 

Finnes noen termingrupper på Fb cet jeg, kanskje det finnes for området du bor i?

Anonymkode: 1f32d...bc1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Finnes noen termingrupper på Fb cet jeg, kanskje det finnes for området du bor i?

Nå er jo det forbudt med besøk? Ihvertfall her... Og de snakker om nedstengninger? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har prøvd, får ikke napp. Jeg meldte meg til og med med i termingruppen til måneden før og etter meg, men får ingen respons. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jo det forbudt med besøk? Ihvertfall her... Og de snakker om nedstengninger? 

Det er IKKE forbudt med besøk! Men de anbefaler at vi ikke besøker hverandre!

Anonymkode: 1d42e...448

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nettopp

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har prøvd, får ikke napp. Jeg meldte meg til og med med i termingruppen til måneden før og etter meg, men får ingen respons. 

Hva med andre mødre i barnehagen til eldstemann? Det er de jeg henger med om dagen, gjerne med de eldste barna også😅

Anonymkode: 359b2...d98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med andre mødre i barnehagen til eldstemann? Det er de jeg henger med om dagen, gjerne med de eldste barna også😅

Anonymkode: 359b2...d98

Det er én som har fått tvillinger og hun er med i en egen tvilliggruppe, ellers ingen. 

Skrevet

Er det ikke barselgrupper nå?

Anonymkode: 82a3b...59b

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du har eldste hjenne pga korona jeg da. Hadde du holdt han hjemme i normal-år også? Det er jo fullt av virus i bhg som er (antatt/sannsynligvis) farligere for den nyfødte enn korona. 

Men ensomheten kan jeg skjønne. Har du b sagt i fra på HS? Kanskje de kan koble deg med andre som føler det samme? Ellers må jeg si meg enig med de som nevner termingrupper på face 

Anonymkode: 45cae...94e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det ikke barselgrupper nå?

Anonymkode: 82a3b...59b

Tror de som føder nå får. Vi som fødte i mars-mai har ikke fått her i Oslo.

Skrevet

Selv om det er strengt nå, kan situasjonen se annerledes ut om noen uker/et par mnd. Prøv å kose dere hjemme i bobla enn så lenge og håp på at det kan endre seg med restriksjoner snart ❤️ 

Anonymkode: 769a0...c35

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lag deg en barselgruppe selv. 

Kuttes kraftig ned på? 1 uke? 

Anonymkode: 58575...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...