Gå til innhold

Er vinterdresser fra Reima varme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte Reima vinterdress til min baby, etter anbefaling fra venner, KG og diverse andre. Bestilte på nett og fikk den levert i dag. Må si jeg er litt bekymret for om den er varm nok, synes den virket veldig tynn. Usikker på om den holder varmen? 

Anonymkode: 7652e...e17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Oslo, og synes dressen er super. 
Vil jo alltid avhenge av hva man har under også. Vi har impregnert dressen.

Anonymkode: 654d0...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns de barnet mitt har brukt har holdt varmen fint. Men klart du må jo ha ullundertøy + ull mellomlag under på de kaldeste dagene, det må man jo med alle vinterdresser 😊

Anonymkode: 1cb93...afa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde Didrikson frem til nå når det ble -8 grader. Da tok vi fram Reima sin. Må et ekstra lag med ull under når det er så kaldt. I barnehagen har han ullundertøy, ullgenser og ullbukse/ulldress og så Reima sin dress. Da er han god og varm. Har også en tykk balaclava og gode varme votter. Da kan han leke ute lenge. Er iskald i kinnene, men god og varm på kroppen.

Anonymkode: f75e1...dc8

• Liker 2
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Det er det som er så supert med Reima; at de varmer utrolig godt uten at ungene blir små Michelin-unger.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har reima Stavanger, bruker ull og fleece under nå. Guttungen er alltid tør, selv etter mange timer ute :) Han klager heller ikke på at han fryser :) Vi er veldig fornøyde! 

Anonymkode: cbc9c...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dressene lages av andre materialer nå, er mer tekniske og isolerer annerledes, derfor er de tynnere enn før. Det blir ikke så klumpete og enklere å røre seg i de😊 

Anonymkode: 4c305...b3a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de er lette og varme. Men sjekk hva som står på etikketen. De pleier å opplyse hvor varme de er.... 

Anonymkode: d666d...df9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Reima stavanger til begge barna, 1 og 4 år. Bruker ullundertøy oppe og nede, fleecebukse og -genser, balaclava/evt lue og hals, og vintervotter nå i -8. 

Anonymkode: 30c13...dab

• Liker 1
Skrevet

Hvilken modell har du bestilt da? Superfornøyd med Reima Stavanger i hvertfall. Aldri tenkt at den ikke er varm nok

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Wilma89 skrev (6 minutter siden):

Hvilken modell har du bestilt da? Superfornøyd med Reima Stavanger i hvertfall. Aldri tenkt at den ikke er varm nok

Reima Puhuri? Tror jeg den heter. 

AnonymBruker
Skrevet

HAr du kjøpt vårdress kanskje? 

Anonymkode: 2052f...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Isbjørn of Sweden er desidert den beste og varmeste. Den har vunnet i flere kåringer og er den vi sverger til.

Anonymkode: 6233a...469

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den skal passe fra 0 til minus 20 grader ifølge nettsiden. Litt mindre vannsøyle enn Gotland/Stavanger bare.

Vår er iallefall god og varm i Gotland.

Anonymkode: 141d7...b78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Puhuri er midt på i isolasjon, 0- -20 gr i følge Reima. For de minste og roligste barna kan det være greit med et lag tykkere ull på de kaldeste dagene.

Det er forøvrig ikke sånn lenger at de tykkeste dressene er de varmeste. Heller omvendt. Reima, Isbjørn of sweden og Didriksons kjennes ikke ut som de er så veldig tykke, men de er godt isolerte allikevel. Rimelige dresser derimot er ofte tykkere, men det betyr ikke nødvendigvis at de er varmere

Anonymkode: 2f3d9...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bestilte Reima vinterdress til min baby, etter anbefaling fra venner, KG og diverse andre. Bestilte på nett og fikk den levert i dag. Må si jeg er litt bekymret for om den er varm nok, synes den virket veldig tynn. Usikker på om den holder varmen? 

Hvilken modell er det da? Er den vattert? 

Jeg syns dressen til sønnen min ser tynn ut, men opplever fortsatt ikke at han blir kald ute.

Anonymkode: 7f849...02a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det reima Stavanger? Kun den var best i test. Ikke alle reimadresser som er like supre som den. Og: man har jo ett lag ull under , evt to, så dressen alene skal ikke være kun det som varmer .

ps. Babyer trenger vel ikke reima? Det er jo ikke noe god dress å ligge i- kun best til å leke i. Er jo litt stiv i stoffet. For babyer er det best med dresser uten sømmer, slik at det ikke blir stift og vondt å ligge i vogna. Mener du en ettåring, er ikke det en baby.

Anonymkode: e9cf9...40c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den skal passe fra 0 til minus 20 grader ifølge nettsiden. Litt mindre vannsøyle enn Gotland/Stavanger bare.

Vår er iallefall god og varm i Gotland.

Anonymkode: 141d7...b78

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Puhuri er midt på i isolasjon, 0- -20 gr i følge Reima. For de minste og roligste barna kan det være greit med et lag tykkere ull på de kaldeste dagene.

Det er forøvrig ikke sånn lenger at de tykkeste dressene er de varmeste. Heller omvendt. Reima, Isbjørn of sweden og Didriksons kjennes ikke ut som de er så veldig tykke, men de er godt isolerte allikevel. Rimelige dresser derimot er ofte tykkere, men det betyr ikke nødvendigvis at de er varmere

Anonymkode: 2f3d9...f21

Da er den mer enn varm nok, vi bor i Osloområdet, det er sjeldent (aldri) kaldere enn -15 her. 

Vi skal selvsagt bruke ull under og som mellomlag på de kaldeste dagene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Var det reima Stavanger? Kun den var best i test. Ikke alle reimadresser som er like supre som den. Og: man har jo ett lag ull under , evt to, så dressen alene skal ikke være kun det som varmer .

ps. Babyer trenger vel ikke reima? Det er jo ikke noe god dress å ligge i- kun best til å leke i. Er jo litt stiv i stoffet. For babyer er det best med dresser uten sømmer, slik at det ikke blir stift og vondt å ligge i vogna. Mener du en ettåring, er ikke det en baby.

Anonymkode: e9cf9...40c

Babyen min er 17 måneder gammel 😅 Han går

AnonymBruker
Skrevet

Reima er et finsk merke. Dressene er garantert varme nok for norske forhold så lenge du har valgt riktig modell for riktig bruk.

Anonymkode: 7733f...810

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...