Gå til innhold

Tror dere mastersnittene blir høyere i år pga corona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når folk sliter med å få seg jobb, søker kanskje flere videreutdanninger? Kommer snittet til å øke kraftig for å komme inn på ulike studier? 

Anonymkode: 71479...f94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er flere som omskolerer seg og søker på bachelor, typisk er IT, spl, vpl. Snittet vil gå opp på de. 

Anonymkode: 748b6...264

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det tror jeg. Jeg vet i alle fall om folk i høst som ikke fikk jobb, og derfor begynte på master.

Anonymkode: 0ccda...357

AnonymBruker
Skrevet

Som millionær kan jeg bekrefte at snittet vil øke. Ikke bare er det flere utenfra som vil bygge på utdannelsen, men siden alle eksamener i fjor og i år enten ble/blir avlyst eller gjort om til hjemme/jukse-eksamen er det åpenbart at konkurransen blir hardere.

Anonymkode: cd3fd...238

Skrevet (endret)

Kun forbigående, de som mangler grunnleggende motivasjon kan nok krøke seg igjennom slik tilfellet alltid har vært. For å få A/B på emner og særlig masteroppgaven kreves det en betydelig innsats (særlig i forbindelse med masteroppgaven) som ofte tar utgangspunkt i noe dypere enn kun arbeidsledighet. Vi får se, men snittet for høsten ligger omtrent på tidligere års median. Kan jo hende våren endrer dette, men jeg tviler på det. 

Mye isolasjon kan virke stimulerende på noen, mens det atter virker hemmende for andre.

Endret av Den Sagnsomsuste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...