Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

⁷Når vi triller tur våkner baby etter 30 min, så og si på minuttet hver gang. Sover ikke videre selv om vogna trilles + smokk etc.. samme i egen seng. 

Sover baby i bæresele/på puppen sover hun mye lengre, derfor blir det som regel tll disse duppene, men da får jeg ikke gjort stort i løpet av dagen..

Har drømmesau og vognvugger på senga, men våkner uansett på slaget 30 minutter. På natta sover hun mange timer før hun våkner.

Baby er 3 mnd. Er det greit med 30 min eller skal jeg fortsette med å la henne sove lengre på puppen?

Anonymkode: 403d8...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til dette er at en søvnsyklus varer i 30 minutter, og noen trenger en del hjelp for å komme over i neste søvnsyklus. Det kan hende dette er vanskelig i en fase, og at dere får det til etter hvert. For eksempel kan du prøve å vugge vogna litt ekstra rundt den halvtimen, eller shhh-e eller bruke white noise. 

En dupp på 30 min er ikke en dårlig dupp selv om den er kort, og babyen kan godt bli uthvilt av det. Samtidig blir det nok litt få timer med dagsøvn totalt om alle duppene bare er 30 minutter lange. 

AnonymBruker
Skrevet

Min er lik. Jeg gjør det som må til for å forlenge duppen. Mating, byssing, smokk etc.

Anonymkode: fe6a3...b05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

⁷Når vi triller tur våkner baby etter 30 min, så og si på minuttet hver gang. Sover ikke videre selv om vogna trilles + smokk etc.. samme i egen seng. 

Sover baby i bæresele/på puppen sover hun mye lengre, derfor blir det som regel tll disse duppene, men da får jeg ikke gjort stort i løpet av dagen..

Har drømmesau og vognvugger på senga, men våkner uansett på slaget 30 minutter. På natta sover hun mange timer før hun våkner.

Baby er 3 mnd. Er det greit med 30 min eller skal jeg fortsette med å la henne sove lengre på puppen?

Anonymkode: 403d8...636

Jeg ville latt baby sove mest på puppen/i sele, men øvd litt på vogn innimellom i tillegg. Det går seg til etter hvert!

Anonymkode: ee2d2...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Slik hadde jeg det med min også. Du kan jo selvfølgelig prøve ulike tiltak som nevnt over, men min baby var fornøyd etter 30 min-dupper så jeg stresset ikke. Plutselig endret det seg og hen sov en dupp på 45 min, en på 60 min, noen på 30. Nå er hen 8 mnd og sover lurer på 1-1,5 time stort sett. Jeg har ikke gjort noe spesielt, det har bare gått seg til.

Dersom baby virker fornøyd etter duppen ville ikke jeg ha stresset... Men dersom baby fortsatt er trøtt når hen våkner ville jeg ha forsøkt og hjelpe over i neste søvnfase. 

Anonymkode: 06d65...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Det gjorde min også, våknet etter nøyaktig 37 minitter. Han var vel 10-11 mnd før det kom seg :) Dette er fordi de ikke kommer seg over i neste søvnsyklus. 

Anonymkode: 4db67...18c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...