AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Dette har jeg sett flere tråder om tidligere, men de handler oftest om ekser og nye partnere som kjenner litt til hverandre, og hvor ekser blander seg og kan lage drama for det nye forholdet. De har kanskje sett den nye dama/mannen til eksen, og er sjalu og vil ødelegge. Eller i noen tilfeller er det reelle advarsler Men, i mitt tilfelle ble jeg kontaktet av to helt ukjente ekser av kjæresten min på et datingnettsted. Samme datingnettsted som jeg møtte kjæresten min på. Der kan man sette seg selv som "in a relationship" og føre opp brukernavnet på kjæresten. Sånn de så meg der og kontaktet meg. De hadde begge vært veldig forelsket i min nåværende kjæreste, de mente han visstnok var mannen i deres liv. Kjæresten min beskrev relasjonen til dem som omtrent et pulevenn/FF-forhold. Men de ville ha mer, og det ble konflikter. Med den siste av dem, mente han at relasjonen var så uforpliktende, at han også datet/møtte en annen kvinne et par ganger. Da eksploderte hun, og kom med trusler(truet bl.a. med å ta livet sitt, og tenne på eget hus og hans hus) og utbrudd. Dette er omtrent to år siden, og hun sender jevnlig trusler og stygge kommentarer til denne kvinnen han datet delvis parallelt med henne selv. Mener at det var pga. denne kvinnen at hun "mistet" min nåværende kjæreste. Det er selvsagt ikke tilfelle, de var bare pulevenner og han så ikke for seg noen fremtid. Har hatt pulevenner selv jeg, og det kunne være greit nok, men ikke for en lengre periode, og ikke som kjærester. Poenget er at disse bitre kvinnene klarte å skape litt engstelse og bekymring hos meg, da de kontaktet meg og skrev masse stygt om kjæresten min. Han hadde fortalt meg om disse tidligere, men jeg hadde bare tenkt på dem som litt rare og ikke tenkt noe mer over det. Da de kontaktet meg, koordinert sammen tydeligvis, ble jeg først veldig overrasket men samtidig fikk jeg et inntrykk av hvor intense og usympatiske de var, så på sett og vis fikk det at de kontaktet meg motsatt effekt av hva de ønsket: De ødela ikke forholdet mellom meg og kjæresten min, tvert imot, de gjorde at vi kom enda litt nærmere hverandre og at vi setter enda mer pris på hverandre. Er det andre som har opplevd rart, ondsinnet drama som dette med folk du aldri har møtt? Folk som ikke klarer å gå videre etter to år, og tre-fire år for den første av dem sitt tilfelle. Jeg søkte jo opp disse på facebook, og så jo at de ikke var noen fruktfat, og skjønte at de nok var veldig skuffa over at min nåværende kjæreste ikke så på dem eller behandlet dem som kjærester. Han er høyt utdannet, høy, kjekk og jeg tviler ikke på at de tenkte de hadde skutt gullfuglen. Og så oppdager de at han har gått videre med en kvinne som er både en god del yngre og penere enn dem selv. Så da bestemte de seg for å forsøke seg på litt sabotasje. Det er vel også som delvis advarsel til andre bitre kvinner der ute jeg skriver; det fungerer ikke å prøve å ødelegge eksens forhold fordi du er sjalu og ønsker at eksen skal ha det vondt også. Spesielt ikke når dere ikke engang var ordentlige kjærester, men lekepartnere, pulevenner. Disse kvinnenes ankepunkter var at han ikke var nok interessert, ikke prioriterte dem nok, ikke møtte dem ofte nok etc., men hva kan man egentlig forvente av en lekepartner og pulevenn? Skal sies at disse damene innbiller seg at de er submissive BDSM-ere, og ville at min nåværende kjæreste skulle være deres forever Dominante kjæreste. Synes det er eksempel på seksuell trakassering at disse kvinnene på denne måten brukte sine følelser som middel til å prøve å manipulere mannen til mer kontakt og mer interesse enn han selv ønsket. Det er ikke BDSM overhodet, det er noe helt annet og hører hjemme i #metoo-verdenen. Skal sies at jeg forsøkte å lage en debatt om dette på et annet forum, men at den ene av disse kvinnene kom inn og saboterte tråden så til de grader at moderator måtte komme inn. Dette til tross for at hun ikke ble nevnt ved navn eller identifisert på noen som helst måte. Hvorfor er enkelte kvinner så ekstremt bitre over at en mann ikke vil ha dem? Hvorfor gå etter og prøve å såre kjæresten, selv flere år etter at deres lekepartner/pulevenne-relasjon var over? Blir det lettere og bedre å leve deres liv om de tror de kan såre og ødelegge et menneske de ikke engang kjenner, og som aldri har gjort dem noe? Og hva skal man foreta seg overfor slike på sånne nettsteder? Advare mot dem? Eventuelt hvordan? Anonymkode: 8ed4d...ce6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Jeg kaller det en skade. Er ei som fortsatt er ute etter gubben min. De holdt på en gang i 2014 og det blir aldri glemt. Det er lite som foregår på nett, denne jenta møter opp! Hun følger etter oss overalt, følger familien hans og er alltid i nærheten av steder vi pleier å være. Hun kjører altså 1t hver vei, hver dag, for å se oss kjøre ut av gårdsplassen, dra på butikken, besøke familie, etc. Anonymkode: f6994...ca2 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg søkte jo opp disse på facebook, og så jo at de ikke var noen fruktfat, og skjønte at de nok var veldig skuffa over at min nåværende kjæreste ikke så på dem eller behandlet dem som kjærester. Han er høyt utdannet, høy, kjekk og jeg tviler ikke på at de tenkte de hadde skutt gullfuglen. Og så oppdager de at han har gått videre med en kvinne som er både en god del yngre og penere enn dem selv. Så flott for kjæresten din da, at han fant seg et skikkelig fruktfat. Din flotte kjæreste syntes tydeligvis at de var fine nok til å pule. Anonymkode: 0232b...6a5 82
Populært innlegg SoWhat? Skrevet 9. januar 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 9. januar 2021 Mannen din er ikke et uskyldig offer oppe i dette. Tre kvinner som tydeligvis bærer nag til han, så han har neppe spilt med særlig rene kort og han virker å ha utnyttet dem. Folk kan bli litt gale av å komme ut for feil mann. Ofte sitter ofre etter sosiopater og har kjærlighetssorg leenge etter at forholdet er slutt. Helt til de kommer seg ut av det og kjenner lettelse. Det er komplekst. Når man blir behandlet dårlig, så venter man på en unnskyldning g og/eller oppreisning. Man unner ikke personen så mye godt. At det går ut over deg blir jo feil da. Men du er jo også "på krigstien" og vil advare mot dem, samt at du skriver om dem slik at de kjenner seg igjen andre steder. Det er drama og tull. Takket være typen din. Legg alt bak deg, og innse at han har vært dårlig mot dem. Tre kvinner tar sjelden feil. En kan nok, to kan til nød. Men når det blir tre..vel. 85
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Mannen din er ikke et uskyldig offer oppe i dette. Tre kvinner som tydeligvis bærer nag til han, så han har neppe spilt med særlig rene kort og han virker å ha utnyttet dem. Folk kan bli litt gale av å komme ut for feil mann. Ofte sitter ofre etter sosiopater og har kjærlighetssorg leenge etter at forholdet er slutt. Helt til de kommer seg ut av det og kjenner lettelse. Det er komplekst. Når man blir behandlet dårlig, så venter man på en unnskyldning g og/eller oppreisning. Man unner ikke personen så mye godt. At det går ut over deg blir jo feil da. Men du er jo også "på krigstien" og vil advare mot dem, samt at du skriver om dem slik at de kjenner seg igjen andre steder. Det er drama og tull. Takket være typen din. Legg alt bak deg, og innse at han har vært dårlig mot dem. Tre kvinner tar sjelden feil. En kan nok, to kan til nød. Men når det blir tre..vel. Mye av det jeg tenkte å skrive, men du sa det så utrolig bra, så bare henger meg på! Og. For en suppe! Av fruktfat, pulevenner, ikke-fruktfat og bitterhet og kaos! Anonymkode: 1d7a1...c3f 35
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så flott for kjæresten din da, at han fant seg et skikkelig fruktfat. Din flotte kjæreste syntes tydeligvis at de var fine nok til å pule. Anonymkode: 0232b...6a5 Greia med menn er jo at de ikke ser på utseende, men hva som er tilgjengelig. Mens damer velger sexpartner etter utseende. Anonymkode: f6994...ca2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 Men, for alt du vet så kan det gå et år, så dumper han deg og går inn i noe nytt. Til den nye damen så forteller han at det ikke var mer enn ff. Anonymkode: f6994...ca2 45
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Min mann hadde også en ff da vi møttes som regelrett klikket da han falt for meg, og trygg på at de var veldig avklart som kun ff da bare fortalte henne at han hadde truffet en han ville satse på. Han har vist meg meldinger som tydelig bekrefter at de var kun ff, og avklart om det også. Blant annet at hun skulle på date med annen mann, og han ønsket henne lykke til. Problemet med slikt er at man aldri kan vite helt hva den andre likevel tenker og føler. I de rasende meldingene hun sendte, og i hvordan hun skjelte ham (og meg) ut på telefonen kom det tydelig frem at hun synes det var ok at de bare var ff fordi hun trodde at han ikke var klar for et forhold. Dette har han aldri sagt, bare at et forhold mellom dem ikke ville skje, men at de godt kunne være venner og ff. At han var klar for et forhold men ikke med henne var nok det som gjorde at hun klikket. Hun følte det som løgn, selv om det hun hadde tenkt bare var hennes tanker rundt dette. Aldri noe han hadde sagt. Det ble veldig ubehagelig en stund, blant annet at hun reiste etter oss ved en anledning, men roet seg så heldigvis ned. Det er nok ikke alle som er i "avklart" ff relasjon som er helt ærlige om hva de tenker og ønsker, egentlig. Anonymkode: e5d0a...42b 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Dette minner meg litt om en gammel eks av meg. Også en BDSM mann. Jeg ble ikke advart i forkant, dessverre, men ble fortalt av han om galne ekser som alltid prøvde å ødelegge, galne kjerringer fra fortiden osv. Og at om jeg ble kontaktet av noen, så var de bare bitre og misunnelige og ville bare ødelegge fordi det hadde endt når de hadde ønsket det skulle fortsette. Han rakket også ned på deres utseende osv. Nå visste det seg at han var noe å advare mot, fyren var ikke noe sunn å være med, mildt sagt. Jeg kan lett advare mot han om jeg hadde kommet over noen som nettopp hadde truffet han, fordi fyren er manipulerende og farlig, veldig farlig. Jeg var heldig og fant han var utro tidlig i forholdet, men det var likevel ett slit å klare å få han ut av livet mitt likevel. Så, når en fyr har en fortid med mange galne ekser, sier ikke det noe om vedkommende? Hva slags dømmekraft har han i verden om han har holdt på med den ene etter den andre av galne damer? Eller kanskje det er noe i det de sier? Jeg har i ettertid truffet på noen av de galne eksene til eksen min. De var ikke noen galne damer. De var ikke bitre. De var oppriktig bekymret for om det gikk bra med meg i ettertid og glad for at jeg hadde kommet meg unna uten varige men, det var ikke alle som var like heldige der. BDSM-miljøet er ikke stort.. Anonymkode: 7250b...154 45
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Som andre skriver kan det jo hende at du også får status som en gal ff om noen måneder? Ville vært på vakt hvis jeg var deg. Anonymkode: d2ff8...0cd 30
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Dette minner meg litt om en gammel eks av meg. Også en BDSM mann. Jeg ble ikke advart i forkant, dessverre, men ble fortalt av han om galne ekser som alltid prøvde å ødelegge, galne kjerringer fra fortiden osv. Og at om jeg ble kontaktet av noen, så var de bare bitre og misunnelige og ville bare ødelegge fordi det hadde endt når de hadde ønsket det skulle fortsette. Han rakket også ned på deres utseende osv. Nå visste det seg at han var noe å advare mot, fyren var ikke noe sunn å være med, mildt sagt. Jeg kan lett advare mot han om jeg hadde kommet over noen som nettopp hadde truffet han, fordi fyren er manipulerende og farlig, veldig farlig. Jeg var heldig og fant han var utro tidlig i forholdet, men det var likevel ett slit å klare å få han ut av livet mitt likevel. Så, når en fyr har en fortid med mange galne ekser, sier ikke det noe om vedkommende? Hva slags dømmekraft har han i verden om han har holdt på med den ene etter den andre av galne damer? Eller kanskje det er noe i det de sier? Jeg har i ettertid truffet på noen av de galne eksene til eksen min. De var ikke noen galne damer. De var ikke bitre. De var oppriktig bekymret for om det gikk bra med meg i ettertid og glad for at jeg hadde kommet meg unna uten varige men, det var ikke alle som var like heldige der. BDSM-miljøet er ikke stort.. Anonymkode: 7250b...154 Jeg har vært i lignende situasjon som dette. Navnet hans starter på P. Dessverre klarer sadister og/eller sosiopater ofte å skjule seg bedre innenfor BDSM-miljø, selv om kontrollerende og manipulerende oppførsel overhodet ikke er hører hjemme der (eller noe annet sted). Bare vær på vakt for røde flagg TS. Anonymkode: 706a8...83f 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 Høres ut som klassisk giftig greie der han fôrer deg med sin verson og du biter på. Han der ville jeg holdt meg langt unna. Røde varsellamper uler av alt du skriver, inklusiv dine beskrivelser av deg selv og eksene. Klassisk, klassisk, klassisk. Anonymkode: 81c40...cfc 35
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 SoWhat? skrev (3 timer siden): Mannen din er ikke et uskyldig offer oppe i dette. Tre kvinner som tydeligvis bærer nag til han, så han har neppe spilt med særlig rene kort og han virker å ha utnyttet dem. Folk kan bli litt gale av å komme ut for feil mann. Ofte sitter ofre etter sosiopater og har kjærlighetssorg leenge etter at forholdet er slutt. Helt til de kommer seg ut av det og kjenner lettelse. Det er komplekst. Når man blir behandlet dårlig, så venter man på en unnskyldning g og/eller oppreisning. Man unner ikke personen så mye godt. At det går ut over deg blir jo feil da. Men du er jo også "på krigstien" og vil advare mot dem, samt at du skriver om dem slik at de kjenner seg igjen andre steder. Det er drama og tull. Takket være typen din. Legg alt bak deg, og innse at han har vært dårlig mot dem. Tre kvinner tar sjelden feil. En kan nok, to kan til nød. Men når det blir tre..vel. Du misforstår litt her, evt forklarte jeg meg uklart. Men det er snakk om to kvinner, ikke tre. Og utnytting....vel, vil vel heller si at de på en måte utnyttet han med stadige krav og trusler. De færreste motiveres av trusler. Det finnes dessverre kvinner blant bdsm-ere som ikke behandler menn bra. Heldigvis er sånne unntaket. Jeg har ikke skrevet gjenkjennbart om dem noen steder. Anonymkode: 8ed4d...ce6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så flott for kjæresten din da, at han fant seg et skikkelig fruktfat. Din flotte kjæreste syntes tydeligvis at de var fine nok til å pule. Anonymkode: 0232b...6a5 Det var ikke han som kommenterte utseendet deres, han har ikke sagt noe nedsettende om det. Jeg selv søkte opp dem av nysgjerrighet, og syntes de ikke så noe særlig ut. Anonymkode: 8ed4d...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #15 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kaller det en skade. Er ei som fortsatt er ute etter gubben min. De holdt på en gang i 2014 og det blir aldri glemt. Det er lite som foregår på nett, denne jenta møter opp! Hun følger etter oss overalt, følger familien hans og er alltid i nærheten av steder vi pleier å være. Hun kjører altså 1t hver vei, hver dag, for å se oss kjøre ut av gårdsplassen, dra på butikken, besøke familie, etc. Anonymkode: f6994...ca2 Oida, høres slett ikke bra ut. Det er jo regelrett stalking som kan anmeldes? I vårt/mitt tilfelle har det heldigvis holdt seg til uønsket kontakt på nettet. Anonymkode: 8ed4d...ce6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #16 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som klassisk giftig greie der han fôrer deg med sin verson og du biter på. Han der ville jeg holdt meg langt unna. Røde varsellamper uler av alt du skriver, inklusiv dine beskrivelser av deg selv og eksene. Klassisk, klassisk, klassisk. Anonymkode: 81c40...cfc Den ser jeg ikke. Når jeg har vært kjæreste med mannen i over ett år, og opplever han som den beste kjæresten jeg har hatt, så er det ingen røde flagg. Han har forbedret livet mitt på mange måter, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i de bitre eksenes «advarsler.» De hadde en kortere relasjon til ham enn det jeg har hatt så langt, så jeg burde vel strengt tatt ha merket noe til deres såkalte advarsler om det de skrev til meg var riktig. Jeg har selv hatt forhold som endte dårlig, fordi jeg ville mindre enn den andre. Om de var like bitre som min kjærestes eks, kunne de sikkert skrevet masse stygt om meg som ikke stemte. Men sånne folk har jeg heldigvis ikke blitt utsatt for. Anonymkode: 8ed4d...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #17 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette minner meg litt om en gammel eks av meg. Også en BDSM mann. Jeg ble ikke advart i forkant, dessverre, men ble fortalt av han om galne ekser som alltid prøvde å ødelegge, galne kjerringer fra fortiden osv. Og at om jeg ble kontaktet av noen, så var de bare bitre og misunnelige og ville bare ødelegge fordi det hadde endt når de hadde ønsket det skulle fortsette. Han rakket også ned på deres utseende osv. Nå visste det seg at han var noe å advare mot, fyren var ikke noe sunn å være med, mildt sagt. Jeg kan lett advare mot han om jeg hadde kommet over noen som nettopp hadde truffet han, fordi fyren er manipulerende og farlig, veldig farlig. Jeg var heldig og fant han var utro tidlig i forholdet, men det var likevel ett slit å klare å få han ut av livet mitt likevel. Så, når en fyr har en fortid med mange galne ekser, sier ikke det noe om vedkommende? Hva slags dømmekraft har han i verden om han har holdt på med den ene etter den andre av galne damer? Eller kanskje det er noe i det de sier? Jeg har i ettertid truffet på noen av de galne eksene til eksen min. De var ikke noen galne damer. De var ikke bitre. De var oppriktig bekymret for om det gikk bra med meg i ettertid og glad for at jeg hadde kommet meg unna uten varige men, det var ikke alle som var like heldige der. BDSM-miljøet er ikke stort.. Anonymkode: 7250b...154 Det der høres ille ut, at det var vanskelig å komme seg ut av forholdet til og med. For kjæresten min var det litt av det samme med hun ene; hun kom med flere trusler om å skade både seg selv og hans bolig. Han var bekymret og følte seg fanget en periode og prøvde å fase henne ut, unngå å si og gjøre ting som førte til flere trusler. Har sett noen av meldingene, så vet det stemmer. Finnes også farlige kvinner i miljøet, dessverre. Anonymkode: 8ed4d...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #18 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min mann hadde også en ff da vi møttes som regelrett klikket da han falt for meg, og trygg på at de var veldig avklart som kun ff da bare fortalte henne at han hadde truffet en han ville satse på. Han har vist meg meldinger som tydelig bekrefter at de var kun ff, og avklart om det også. Blant annet at hun skulle på date med annen mann, og han ønsket henne lykke til. Problemet med slikt er at man aldri kan vite helt hva den andre likevel tenker og føler. I de rasende meldingene hun sendte, og i hvordan hun skjelte ham (og meg) ut på telefonen kom det tydelig frem at hun synes det var ok at de bare var ff fordi hun trodde at han ikke var klar for et forhold. Dette har han aldri sagt, bare at et forhold mellom dem ikke ville skje, men at de godt kunne være venner og ff. At han var klar for et forhold men ikke med henne var nok det som gjorde at hun klikket. Hun følte det som løgn, selv om det hun hadde tenkt bare var hennes tanker rundt dette. Aldri noe han hadde sagt. Det ble veldig ubehagelig en stund, blant annet at hun reiste etter oss ved en anledning, men roet seg så heldigvis ned. Det er nok ikke alle som er i "avklart" ff relasjon som er helt ærlige om hva de tenker og ønsker, egentlig. Anonymkode: e5d0a...42b Det er dette som nok er hvorfor disse også ble sinte og bitre; at følelsene ikke var gjensidige. Og jeg forstår at det kan være vondt, har opplevd det selv. Men å faktisk uønsket ta kontakt med meg som er kjæresten hans, er ikke noe normale mennesker gjør. Eneste som kan legitimere sånt er for å advare mot objektivt farlige ting, som mishandling og andre kriminelle handlinger. Anonymkode: 8ed4d...ce6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #19 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den ser jeg ikke. Når jeg har vært kjæreste med mannen i over ett år, og opplever han som den beste kjæresten jeg har hatt, så er det ingen røde flagg. Han har forbedret livet mitt på mange måter, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i de bitre eksenes «advarsler.» De hadde en kortere relasjon til ham enn det jeg har hatt så langt, så jeg burde vel strengt tatt ha merket noe til deres såkalte advarsler om det de skrev til meg var riktig. Jeg har selv hatt forhold som endte dårlig, fordi jeg ville mindre enn den andre. Om de var like bitre som min kjærestes eks, kunne de sikkert skrevet masse stygt om meg som ikke stemte. Men sånne folk har jeg heldigvis ikke blitt utsatt for. Anonymkode: 8ed4d...ce6 Er det kvinnene selv som har fortalt dette om seg selv? Et forhold til en giftig person kan oppleves som ren idyll der du idealiseres og behandles som den ene som ENDELIG ikke er gal, men normal, rolig, i emosjonell balanse, oppegående, smart, hans it!, beste sexen, beste samtalepartner, den klokeste, den skjebnebestemte, den....listen er utømmelig. De røde flaggene er jo da for deg ikke dette (selv om det er et stort varsel i seg selv), men haremet og trianguleringen i fortiden, hans devaluering av eksene, ditt engasjement i dette, ikke minst! Anonymkode: 81c40...cfc 17
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Skrevet 9. januar 2021 Skal vi se, du har funnet deg en fyr som har historie med å lure kvinner «som ikke er fruktfat» til å få sterke følelser, og senere bytte ut med «yngre og penere». Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor stor er aldersforskjellen mellom deg og kjæresten og eksene? Hvor lang tid tror du det tar før han oppdager at han kan få noen bedre eller bare noen andre enn deg? Anonymkode: be52a...e51 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå