Gjest Chroma Skrevet 9. januar 2021 #41 Del Skrevet 9. januar 2021 Snakk med han. Kanskje han sliter med noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missk89 Skrevet 9. januar 2021 #42 Del Skrevet 9. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Forsøkte den tankegangen jeg også. Kan likevel bli ord mot ord fordi det kan være en part som bare skriver alt mulig for å ha noe mot den andre. Den andre kan jo bare nekte, så er alt skrivet bortkastet med mindre det kan bevises på flere måter. Anonymkode: 72fa1...3a2 Derfor kommer vitner inn... Samt en har telefon, videoopptak, lydopptak osv osv. Finnes mange måter å dokumentere på i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #43 Del Skrevet 9. januar 2021 Fedre skal ikke 'hjelpe til' med barn og hus. De bor i huset. De var med og lagde barnet. Da skal de også gjøre sitt uten at du må be om det eller forvente et takk når de har tatt ut av oppvaskmaskinen. Kast han ut. Det blir uendelig mye mindre jobb for deg når du slipper å rydde og vaske etter en voksen person. I tillegg slipper du å gå rundt og irritere deg dagen lang fordi han sover hele dagen og ikke gjør sitt. Du har ikke en mann, du har en 14 år gammel gutt. Anonymkode: dcb39...d71 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #44 Del Skrevet 9. januar 2021 Missk89 skrev (Akkurat nå): Derfor kommer vitner inn... Samt en har telefon, videoopptak, lydopptak osv osv. Finnes mange måter å dokumentere på i dag. Da skal det jobbes hardt og lenge. Dessuten kan en part bare bevise seg synlig nok en periode, samt ha en god advokat og nok penger, så har samværet økt i senere tid. Anonymkode: 72fa1...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #45 Del Skrevet 9. januar 2021 Her har vi baby på seks måneder og en treåring. Mannen står opp mellom 05 og 06 hver dag for at jeg skal få sove litt lenger om morgenen. Selv de dagene han skal på jobb. Da har han begge ungene, fikser frokost til dem, lager matpakke til barnehagen og ofte har babyen også hatt dagens første dupp. Vi rydder og vasker omtrent like mye. Jeg lager middag, han tar oppvasken. En av oss henter og en av oss leverer i barnehagen. Vi legger ungene annen hver gang. Totalt sett tror jeg vi har en ganske likestilt fordeling, bortsett fra organisatorisk ansvar i hjemmet (slik som jul, bursdager, innkjøp, etc), der har han fortsatt en del å gå på. Men hver gang jeg leser en tråd som denne blir jeg sjeleglad for at jeg har funnet mannen min. Det virker jo som det kryr av ubrukelige mannebarn der ute. Det er forresten ingenting som heter å være dårlig til husarbeid. Husarbeid er så latterlig enkelt at en ape kan lære det. Da handler det heller om ren egoisme og latskap. Anonymkode: 7cc73...09b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #46 Del Skrevet 9. januar 2021 Vi har likestilling i hjemmet, i den grad at vi bor og eier begge to, og da bidrar naturligvis begge like mye. Men så er det enkelte ting han er bedre på enn meg og motsatt. F.eks så tar jeg gjerne all klesvask, mens han tar gressklipping og snømåking. Jeg tørker støv, han vasker gulv. Da vi hadde baby, så var naturligvis baby mitt ansvar mens ham var på jobb. Men han "skyndte" seg hjem, og tok da gjerne baby, mens jeg laget middag. Da han gikk ut i perm byttet vi, jeg tok baby da jeg kom hjem, han laget middag. Jeg ammet, så i starten så ble det jo til at jeg måtte legge hver kveld, og det ble også mer jobb på meg om natten. Men han tok jo avvenningen, og er i dag den som sikkert har lagt flest ganger (han er raskere enn meg). I helgene sover vi ut en dag hver. Om du ikke kjenner igjen mannen din, og det kan stemme at han er deprimert, så må han så klart få en sjanse til å ta tak i det. Men at det hadde blitt lege eller familievernkontoret i din situasjon, det er det ingen tvil om. Anonymkode: 7098a...a89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #47 Del Skrevet 9. januar 2021 Vi har gått fra hverandre nå, og begge fått nye partnere. Når vi var sammen gjorde han ca 40% vil jeg si. Han tok barnet med på trilletur så jeg kunne sove, vi hadde kveldsstellet annenhver dag, og sov ut annenhver dag i helgen (med unntak av når vi hadde planer). Jeg hentet og leverte i bhg (pga hans jobbtider), men han laget middag. Jeg handlet klær og utstyr, men vi betalte 50/50. Hvis jeg var ute av huset med barnet en hel lørdag med venner gjorde han husarbeid i mens, og omvendt. Ny partner gjør også mye for barnet som nå er litt eldre. Han er flink til å stille opp og passe på, men jeg tar selvfølgelig majoriteten av ansvaret. Han tar henne med ut og finner på ting hvis jeg har noe jeg må få gjort (oppgaver, møter, etc.). Han får alltid sove så lenge han vil med mindre vi har planer, men han sover aldri lengre enn 11 i helgene. Her gjør vi mye sammen, som å lese på sengen eller dra på butikken. Anonymkode: e2973...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #48 Del Skrevet 9. januar 2021 Mannen er like mye forelder som meg. Derfor deler vi alt likt. Det vil ikke si at jeg lager halvparten av maten og tar halvparten av klesvasken, men at vi bruker omtrent like lang tid på barn og hus. For eksempel har han mer en-til-en tid med barna, mens jeg gjerne har to av gangen. Han har ansvar for husvask og klesvask, mens jeg har ansvar for matlaging, matinnkjøp og å legge på plass klær. Han har mest ansvar for vedlikehold på huset, jeg har mest ansvar for bilen. Det hadde vært totalt uaktuelt å leve sånn som du gjør, og jeg hadde vært laaaaangt unna for lenge siden. Anonymkode: aacf2...e47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #49 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet er 6 mnd. Da skal han vel ut i permisjon om ikke alt for lang tid. Hvordan skal det gå? Anonymkode: eb4d1...bf1 Nei. Jeg skal ha hele permisjonen. Per nå jobber han hjemmefra i eget firma og er "fri" sånn sett. Hadde han vært alene med barnet mens jeg var på jobb hadde han bare ringt bestemora til baby og fått henne til å komme for å skifte bleier.. Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden): Hva bidrar han med? Har han en ekstra krevende jobb som kan forklare at han er sliten ? Snakket med han i stad, så nå i kveld har han laget middag og vi har sett film. (virket som om det var mot hans vilje og at han kjedet livet av seg.) Det hender en sjelden gang at han rydder, men han flytter rotet fra er rom til et annet. Eks kan han flytte skitne tallerkner fra spisestua til kjøkkenvasken selv om oppvaskmaskinen er tom. ikke en krevende jobb, nei. Jeg ser så vidt på det som en jobb. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er han våken hele natten eller jobber han nattevakt? Anonymkode: f5ab7...f0c I jula og i går satt han oppe frivillig, drakk 1-2 sixpac med øl og rota på Internett, spilte eller hva nå enn han driver med som er så mye viktigere og bedre enn familien sin. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette høres jo ut som en mann som er deprimert? Sitte på "romnet" sitt liksom... og hva gjør han der hele dagen? Dette må tas tak i!! Du er ikke på viddene! Anonymkode: 8d742...470 Er enig i at hak høres deprimert ut, men han nekter for at det er noe som plager han. Han sitter på Internett hele dagen(og natta), så legger han seg sånn mellom kl 06 og 08. Sover igjennom den rolige delen av døgnet til baby. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er han en 21 år gammel gamer, eller? Anonymkode: eb4d1...bf1 Nei, han er i starten av 30-årene Chroma skrev (1 time siden): Snakk med han. Kanskje han sliter med noe. Har forsøkt, han nekter for at det er noe. Han har riktig nok kroniske smerter, men det virker som om de smertene er 100* verre når han må gjøre noe som er forventet at han gjør. For han kan helt fint feste med høy musikk og mye folk uten at smerter har noe å si.. /ts Anonymkode: f867e...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #50 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Jeg skal ha hele permisjonen. Per nå jobber han hjemmefra i eget firma og er "fri" sånn sett. Hadde han vært alene med barnet mens jeg var på jobb hadde han bare ringt bestemora til baby og fått henne til å komme for å skifte bleier.. Snakket med han i stad, så nå i kveld har han laget middag og vi har sett film. (virket som om det var mot hans vilje og at han kjedet livet av seg.) Det hender en sjelden gang at han rydder, men han flytter rotet fra er rom til et annet. Eks kan han flytte skitne tallerkner fra spisestua til kjøkkenvasken selv om oppvaskmaskinen er tom. ikke en krevende jobb, nei. Jeg ser så vidt på det som en jobb. I jula og i går satt han oppe frivillig, drakk 1-2 sixpac med øl og rota på Internett, spilte eller hva nå enn han driver med som er så mye viktigere og bedre enn familien sin. Er enig i at hak høres deprimert ut, men han nekter for at det er noe som plager han. Han sitter på Internett hele dagen(og natta), så legger han seg sånn mellom kl 06 og 08. Sover igjennom den rolige delen av døgnet til baby. Nei, han er i starten av 30-årene Har forsøkt, han nekter for at det er noe. Han har riktig nok kroniske smerter, men det virker som om de smertene er 100* verre når han må gjøre noe som er forventet at han gjør. For han kan helt fint feste med høy musikk og mye folk uten at smerter har noe å si.. /ts Anonymkode: f867e...d38 Helt ærlig, han der er ikke noe å samle på! Anonymkode: 25ad8...603 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #51 Del Skrevet 9. januar 2021 Sånn utenom nattevåken så lenge jeg ammet, har far gjort minimum 50% av alt husarbeid og med barna. Gjerne mer. Vi har litt ulike standarder på ulike ting, men han er super. Anonymkode: 024da...b13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #52 Del Skrevet 9. januar 2021 Ja nei, han var flink til å hjelpe de første ukene også snudde det. Kan telle på en hånd hvor mange ganger han har ryddet. Klesvask har han aldri tatt. Mat er han mer frempå innimellom. Noen ganger når jeg forteller at jeg er sliten eller at jeg har bysset baby to timer i strekk og har skikkelig vondt i ryggen virker det som om der plutselig er en konkurranse.. Da får jeg høre hvor sliten HAN er, hvor vondt HAN har, at han har vondt både her, her og der.. Må ta en oppvask samtale med han i nær fremtid, enten skjerpings eller barnebidrag. /ts Anonymkode: f867e...d38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #53 Del Skrevet 9. januar 2021 Mannen min hjalp meg om natten fra 1 dag. Jeg tok langvarig nattevåk når han var i jobb i ukedagene, mens han ga flaske og skiftet bleier. Husarbeid er fordelt ganske likt hjemme hos oss. Far hadde ofte barnet alene hele ettermiddager fra barnet var 3 måneder. Da dro jeg til venninner ol. Hadde jeg ikke fullammet kunne jeg sikkert vært ute lenge. Mannen sa det var viktig at jeg ikke kun var mor, of at jeg var sosial. Far tok ut permisjon og jeg begynte i jobb når baby var 7 måneder. Da tok han all nattevåk, jeg ga flaske en g pr natt. Vi har alltid byttet på å lage middager, men i perioder lager han mest og i andre perioder jeg. Anonymkode: 4e4b8...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #54 Del Skrevet 9. januar 2021 Åh, skulle tro du var sammen med eksen min. Alt du sier stemmer mtp hans alder, barnets alder og hans oppførsel. Du har selvfølgelig rett til å klage, og du har også rett til å kreve at han tar seg sammen og oppfører seg som en far. Det kommer ikke til å bli bedre før du setter ned foten og stiller krav. Anonymkode: 3a72a...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #55 Del Skrevet 9. januar 2021 Det høres ikke normalt ut. Da vi fikk barn prøvde vi å dele på arbeid og avlaste hverandre. Det høres ut som om han ikke vil være i den situasjonen med dame og barn. Han vil bare være alene og ikke gjøre noe slitsomt. Jeg tror ikke jeg hadde holdt ut han der. Anonymkode: cf6a2...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #56 Del Skrevet 9. januar 2021 Hvorfor fikk du barn med han..????? Anonymkode: 1bd44...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #57 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi jeg ønsker å vite om jeg er helt tussete og ute på vidda, eller om jeg faktisk har "rett" til å klage. Jeg vet det er mange menn som ikke bidrar nevneverdig, men det betyr ikke at jeg ikke kan ta tak i de problemene jeg har møtt nå. /ts Anonymkode: f867e...d38 Dette er helt, fullstendig uforståelig og meningsløst for meg, men ja, du har rett til å klage. Selvsagt.Hvordan var han før da? Hvorfor ble du sammen med ham, hvorfor bor du sammen med ham og hvorfor i himmelens navn tenkte du at «han, han der, han elsker jeg. Han vil jeg leve med resten av mitt liv. Han vil bli en super far til mine barn. Vi vil bli lykkelige uten barn også.» Er du glad i han? Hvorfor? Er han glad i deg? Hvorfor valgte han å lage familie med deg og hvorfor fikk han barn? Du behøver ikke svare, altså, jeg har ingen ting med det, det er privat. Men det er tanker jeg tenker når jeg leser slikt, jeg fatter det bare ikke. Min mann har alltid bidratt på samme måte som jeg har bidratt, vi er et felleskap, og vi har fått barn og har en familie sammen. Vi krangler (stort sett) ikke om oppvasken eller har konkurranser om hvem som er mest sliten. Vi vil hverandre, barna og familien som helhet vel i hverdagen og i livet. Vi bidrar deler, samarbeider og hjelper hverandre. Anonymkode: 421ee...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 9. januar 2021 #58 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi jeg ønsker å vite om jeg er helt tussete og ute på vidda, eller om jeg faktisk har "rett" til å klage. Jeg vet det er mange menn som ikke bidrar nevneverdig, men det betyr ikke at jeg ikke kan ta tak i de problemene jeg har møtt nå. /ts Anonymkode: f867e...d38 Du er helt tussete og ute på vidda som godtar å leve i et slikt forhold. Jeg har selv et brudd bak meg med mann som bidro for lite, men han var ikke på langt nær så ille som du beskriver din... Ja hva skal man kalle slik mann? Ikke kjæreste, partner eller noe i den gata iallefall. Endret 9. januar 2021 av Trolltunge 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #59 Del Skrevet 9. januar 2021 Vi deler likt på alt bortsett fra klesvasken, den tar jeg fordi han har vasket feil flere ganger. Han tar baby slik at jeg kan gå å legge meg nedpå et par timer etter ei natt med lite søvn, bader, bytter bleier og gir mat(får flaske). Han tar inn og ut av oppvaskmaskina hvis han er den som går dit først når den er ferdig, lager middag(oftere han enn meg nå når jeg er i permisjon da jeg ikke får lagt fra meg baby før han er hjemme fra jobb), ofte ute med de 3 eldste barna, støvsuger og vasker gulv. Ja, alt deler vi på. Anonymkode: 67e44...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #60 Del Skrevet 9. januar 2021 Min ex brukte alle måter å komme unna babystell, nattevåk og barnepass på. Hun sa hun var sliten, syk, hadde hodepine og trengte hvile. Hevdet at hun fikk eksem av å skifte bleier på baby. Da kvelden kom og jeg hadde matet, skiftet og lagt baby var hun i storform. Hun sprudlet på sosiale medier. Det var stadig jentefester og uteliv. Da barnet begynte i barnehagen, ville mor ikke jobbe. Hun kalte seg for student. Det var en lettelse da hun flyttet ut. Hun trengte bare litt ferie og tid til å etablere seg, så jeg hadde barnet. Nå er barnet 8 år, og jeg har omsorgen. Mor har barnet annenhver helg, om det da ikke kolliderer med kjærestetreff eller utenlandsreise med en kjæreste. Jeg tror der finnes mødre og fedre som aldri skulle blitt foreldre. Det er mer normalt enn vi ønsker å tro at foreldre setter seg selv framfor barna sine. Anonymkode: cac58...8ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå