Gå til innhold

Tror jeg blir utsatt for psykisk/narsissistisk vold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel... jeg er 10 måneder inn i en samboerrelasjon. Alt var fryd og gammen i starten og ting falt så på plass med en gang. Litt utover i forholdet fant jeg ut av ting, som at han kunne skrive til en annen kompis at han var keen på ei annen på en fest (mens jeg satt ved siden av) feks. Sendte bilder av instababes til kompiser etc. jeg sa det var ting jeg ikke mente passet seg i et forhold og slo ned på det. Ting utvikler seg, vi har krangler som er ganske intense. Fyren har i tillegg vært utro. Ja jeg vet jeg er idiot som blir, men folk flest vet når man er så innviklet i en relasjon med en manipulator er det vanskelig å bare gå. Poenget mitt er.. etter utroskapen og all annen dritt, jeg har valgt å tilgi - finnes det likevel en usikkerhet i meg. Jeg sa også til han da jeg tilga, at det var hans ansvar å skape denne tilliten. Men jeg er så lei, av å konstant få høre at alt dritt og alle krangler er på grunn av meg. Han kaller meg gal, umoden etc. hvis jeg stiller spørsmål til ting. Han sier ting som at han ikke orker meg. Spør om jeg er dum fordi jeg ikke skjønner at han blir irritert når jeg spør så mye? Han er rett og slett slem mot meg, og jeg innser nå at jeg er så langt inn i det at min egenverdi er så lav nå og at jeg er så alvorlig deprimert pga denne gaslightingen og manipuleringen at jeg griper tak i hver minste ting for å motbevise han at jeg er gal, dum osv. Jeg vet jeg trenger profesjonell hjelp til å komme meg ut av dette, men jeg vet ikke hvordan. Jeg er så nedbrutt og han får meg til å føle meg så verdiløs og dum..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er så usaklig at hvis jeg feks kan si «jeg liker ikke at du snakker sånn til meg», kan han finne på å si «jeg snakker sånn til deg fordi du irriterer meg eller fordi du sa det og det»

Skrevet

Jeg får utrolig vondt av deg! Vær så snill og allier deg med folk rundt deg & få flyttet fra denne manipulatoren. Når han har klart å kjøre deg så langt ned på noen måneder, hvordan tror du det blir om noen år? 

• Liker 1
Skrevet

Du trenger å ta vare på deg selv, og du fortjener et godt liv. Det får du ikke i et slikt forhold. Jeg håper du finner styrke til å bryte ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gå..

Anonymkode: 7a3df...aff

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er utrolig tøft og han har brutt meg så mye ned over tid at jeg en periode hadde suicidale tanker. Så verdiløs fikk han meg til å føle meg. Jeg føler meg helt hjelpesløs. Det er mye mer til det enn det jeg forklarer her, men av hensyn til at jeg ønsker å være anonym kan jeg ikke gå så mye i detalj. Jeg har heldigvis nå fått tilbud om å bo på hos ei venninne og at hun bor hos sin kjæreste - til jeg finner noe eget. Kjente dråpen gikk for meg i dag. Før elsket jeg han så mye at jeg ikke trodde jeg klarte å leve uten han, fordi han fikk meg til å tro at jeg ikke var en dritt uten han. I dag da han spurte om jeg var dum fordi jeg ikke forstod det ene og det andre om hvorfor han blir irritert over mine tillitsproblemer, kjente jeg det bikket over for meg. Føler mer forakt ovenfor han nå, men er redd jeg skal bli fanget i nettet igjen. Fordi han alltid sier unnskyld og hvor mye han elsker meg. Innser at jeg trenger hjelp 😞

Endret av Mendoza
  • Liker 1
Skrevet

Så bra at du kan bo hos din venninne! Håper du får flyttet ut raskt og klarer å ikke oppsøke han igjen 🤞

• Liker 1
Skrevet

❤️ Måtte bare lette litt på hjertet her. Vært så mye de siste mnd. Nå orker jeg han ikke mer. Håper jeg er sterk og klarer å bryte ut

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...