Gå til innhold

Vaskemaskin som funker dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå begynner vi rett og slett å bli dritleie her. Tror nok naboene våres ikke er en kjempefan heller selv om de ikke har sagt noe.

Så tingen er at vi leier bolig i ei blokk. Grei pris, bra standard osv. Utleier er også kjempegrei da han nesten aldri tar kontakt med mindre det er noe spesielt. Derimot har vi tatt kontakt med han. Vaskemaskinen begynner å synge på siste verset. Det høres ut som om det ligger 100 løse skruer inni maskina HVER eneste gang vi setter den på. Det starta i høst, og har bare blitt verre. Nå høres det ut som om det er skruer inni der med en gang maskina bare beveger seg litt rundt, men med en gang sentrifugeringa starter... Trenger ikke si noe annet enn at det høres ut som om noen står å borer i grus.

Men utleier vil ikke gjøre noe med det før den ikke virker lenger. Det har også ført til at klærne ikke blir ordentlig rene og jeg måtte gå til innkjøp av nye håndklær. Dette har vi prøvd å forklart til utleier, med null respons.

Så spørsmålet mitt er om noen har en idé til hvordan vi kan få maskina til å «kortslutte» uten at det blir for overbevisende? Sist vi sendte mld til utleier var i oktober/november så det burde ikke virke overbevisende om at vi har gjort det selv... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åpne den og se på steinen/vekten som ligger i maskinen. Mest sannsynlig er festene til den gått i stykker. Kanskje det ikke er så mye mer enn å bare dytte litt på den før den faller ned. 

Anonymkode: 95e12...59b

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åpne den og se på steinen/vekten som ligger i maskinen. Mest sannsynlig er festene til den gått i stykker. Kanskje det ikke er så mye mer enn å bare dytte litt på den før den faller ned. 

Hvor ligger denne? Inne i selve trommelen? Må nevnes at jeg ikke er god på slike elektroniske ting... Eller må jeg av med topplokket? 

Endret av hornisten
AnonymBruker
Skrevet
Just now, hornisten said:

Hvor ligger denne? Inne i selve trommelen? Må nevnes at jeg ikke er god på slike elektroniske ting... Eller må jeg av med topplokket? 

Jepp! På min tar jeg bare av topplokket og ser rett ned i maskinen. Den er langt mer mekanisk enn elektrisk, og basert på ulydene vil jeg gjette på at det som er feil med den vil være rimelig åpenbart bare ved å ta en titt.

I min var det veldig tydelig hva som hadde gått i stykker, den sang på siste verset og det var tre av fire fester til vekten som var gåene. Er for så vidt noe man kan reparere også.

Har vært borti en annen maskin og gjorde det samme, men der måtte vi få tilgang til vekt"steinen" (betong) fra bunnen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...