Gå til innhold

Finnes det et sted hvor man kan se om noen har tatt ut skillsmisse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om noen som kjøpte seg hus for bare et få år tilbake. Nå skal de plutselig selge huset. Det har også kommet meg for øret at vedkommende er sykemeldt fra jobben for tiden. Jeg er bare veldig nysgjerrig på om vedkommende skal skilles.

Jeg kan si så mye som at vedkommende er en person jeg ikke liker, så kan ikke spørre dem eller noen av deres nærmeste direkte. (Og hvis noen spekulerer, nei, dette er ikke noe tidligere eks eller partner av en eks eller noe i den dur)

Anonymkode: 4db90...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du roter i andres privatliv. Selvfølgelig finner du ikke offentlig informasjonen om dette.

Endret av Jentadi
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er offentlig informasjon.....

Anonymkode: 72657...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er bare veldig nysgjerrig på om vedkommende skal skilles.

Hvorfor det?

Anonymkode: 19f74...e16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke et nettsted hvor fremmede kan finne ut om andre er separert, nei. 

Anonymkode: 7cc77...227

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vet om noen som kjøpte seg hus for bare et få år tilbake. Nå skal de plutselig selge huset. Det har også kommet meg for øret at vedkommende er sykemeldt fra jobben for tiden. Jeg er bare veldig nysgjerrig på om vedkommende skal skilles.

Jeg kan si så mye som at vedkommende er en person jeg ikke liker, så kan ikke spørre dem eller noen av deres nærmeste direkte. (Og hvis noen spekulerer, nei, dette er ikke noe tidligere eks eller partner av en eks eller noe i den dur)

Curiosity killed the cat. Fy, skam deg. Folk som holder på slik er bare vemmelig. Det er overhodet ikke noe du skal fornøye deg med.  

Anonymkode: e6865...ca3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Pass dine egne saker du 

Anonymkode: f550e...e02

AnonymBruker
Skrevet

Norsk lysningsblad.

Anonymkode: d0261...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Er set ikke oppslagstavle om sånt på den lokale coopen?

Anonymkode: 612d8...8e3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis liker du personen ellers hadde du ikke hatt noen interesse av å vite. Slutt å lur deg selv.

Anonymkode: 24866...12c

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var vel det som manglet nå. At en skulle få offentlig info om dette også.

Jeg syns nysgjerrighet er en fin side ved folk, men ikke når det gjelder å snoke i privatlivet til noen man ikke liker. Jez

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du liker ikke ikke folka, men jobber tydeligvis veldig hardt for å få tak i informasjon om disse folkene. 

Anonymkode: 7b730...947

Skrevet

TS her. Tja, jeg vet ikke, det er mye som er offentlig. Jeg vet ikke hva som inngår i en skillsmisse, og om dette er noe som formelt sett må innom en rett der innholdet er offentlig. Eller at kanskje sivilstatus står på skattelistene.

Gjest Alterego666
Skrevet

Du får kjøre forbi huset deres i Oslo (som du skrev om i en annen tråd) og se hvilke navn som står på postkassa.😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her. Tja, jeg vet ikke, det er mye som er offentlig. Jeg vet ikke hva som inngår i en skillsmisse, og om dette er noe som formelt sett må innom en rett der innholdet er offentlig. Eller at kanskje sivilstatus står på skattelistene.

Formelt sett får de aller fleste innvilga skilsmisse etter gyldig seperasjon, ikke opptatt samliv etter ett år, oppgjør av boet og skilsmisse. Det skjer via Fylkesmannen, eller Statsforvalteren som det heter nå. 

https://www.fylkesmannen.no/nb/portal/Folk-og-samfunn/Separasjon-og-skilsmisse/

Anonymkode: 7cc77...227

Skrevet

Har du tenkt å prøve deg på den ene her, eller? Dette har du ingenting med. Ingenting i det hele tatt. Det er ganske creepy at du prøver å finne ut av det. 

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

But why care? Det er jo tilsynelatende ingenting du har noe med. Du liker dem ikke engang, så er jo neppe omtanke som er grunnen til at du lurer.

Skeptisk til sånn oppførsel.

Anonymkode: 19f74...e16

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ikke inn i detalj om hvorfor jeg ønsker å vite det, eller hvilken relasjon det er snakk om. Men det er ikke fordi jeg har interesse av å snoke i deres privatliv på måfå.

Jeg har ikke diskutert dette i noen annen tråd. Så det med huset i Oslo som nevnes  er nok noen andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...