AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Har tatt en runde rundt på butikkene på jakt etter en billig vinterdress til junior. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe tidligere i år siden den han har begynner å bli litt liten, men ble tipset om at det kom til å være januarsalg på vinterdress i januar. Trodde egentlig ikke på det siden januar er midt i høysesongen for slik, men viser seg at det faktisk er salg på dem. Det er deilig for en lommebok som ikke akkurat er på det tykkeste for tiden. Det jeg hadde sett for meg var en todelt, men på alle butikker viser de først frem de hele før jeg må presisere at jeg mener jakke og bukse. Nå har jeg begynt å lure på om det er jeg som ikke følger med. Sønnen min bryr seg virkelig ikke om hva han får så lenge han holder seg varm og den er bra å leke i. Hva anbefaler dere? Anonymkode: d30dd...17e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 De viser deg veldresserte fordi de er DEat du spør etter. Ønsket du todelt så be om det med en gang! om din sønn ikke bryt seg nevneverdig så spør han hva han faktisk ønsker. Se kul ut eller være raskt ferdig med å kle seg ... Anonymkode: 43353...c39 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Todelt til tiåring, ja. Har 11-åring selv, og en del år siden han eller kameratene hadde hel dress. Er sjelden boblebuksa er i bruk også når de er så store, men man må jo ha en til de dagene det er snølek. Anonymkode: e4932...60c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Har ei jente på 9 år og det er uaktuelt for henne å gå i hel dress. Hun har jakke og bukse. Men, hvis du sier du skal ha vinterdress så vil de nok tro du mener hel dress, og derfor Kommer de med det. Anonymkode: 7a868...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Så vinterdress gjelder kun de hele? Hva kaller man de todelte da? Anonymkode: d30dd...17e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 To delt, jakke og bukse .. Anonymkode: 43353...c39
Mistymya Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 Boblejakke og boblebukse, skijakke og skibukse, foret bukse og foret jakke. Vinterjakke og vinterbukse... ...men ikke vinterdress 3
Nina84 Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Uff, kan kjenne meg igjen. Ikke alltid lett å være enig om hva ting heter. Hører stadig at folk kaller vinterdresser for parkdress og ikke er konsekvent i forskjellen på votter og hansker, og vil si det er verre enn din feil. Hadde jeg jobbet i butikk ville jeg nok spurt om du mente vinterdress eller bukse og jakke når det var snakk om et så stort barn. Når det er sagt er det ikke sikkert det er så dumt å gå for vinterdress om gutten din synes det er greit. De er både raskere å ta på og som regel varmere. I tillegg slipper han å få snø mellom buksa og jakka. Tror det er blitt mer vanlig å bruke dress lenger enn tidligere, og var helst hva andre mener som har vært på driveren for å gå over til jakke og bukse
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): om din sønn ikke bryt seg nevneverdig så spør han hva han faktisk ønsker. Se kul ut eller være raskt ferdig med å kle seg ... Anonymkode: 43353...c39 Så det du sier er at man ikke ser kul ut med hel vinterdress? Nina84 skrev (1 time siden): Uff, kan kjenne meg igjen. Ikke alltid lett å være enig om hva ting heter. Hører stadig at folk kaller vinterdresser for parkdress og ikke er konsekvent i forskjellen på votter og hansker, og vil si det er verre enn din feil. Hadde jeg jobbet i butikk ville jeg nok spurt om du mente vinterdress eller bukse og jakke når det var snakk om et så stort barn. Når det er sagt er det ikke sikkert det er så dumt å gå for vinterdress om gutten din synes det er greit. De er både raskere å ta på og som regel varmere. I tillegg slipper han å få snø mellom buksa og jakka. Tror det er blitt mer vanlig å bruke dress lenger enn tidligere, og var helst hva andre mener som har vært på driveren for å gå over til jakke og bukse Tenkte det ville være opplagt hva jeg ville ha. Ble skikkelig overasket over hvor godt utvalg det faktisk var av hele dresser i den størrelsen. Som sagt tenkte jeg todelt, men kan være hel er bedre. Ikke like lett å glemme å ta på buksa heller. Anonymkode: d30dd...17e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så det du sier er at man ikke ser kul ut med hel vinterdress? Tenkte det ville være opplagt hva jeg ville ha. Ble skikkelig overasket over hvor godt utvalg det faktisk var av hele dresser i den størrelsen. Som sagt tenkte jeg todelt, men kan være hel er bedre. Ikke like lett å glemme å ta på buksa heller. Anonymkode: d30dd...17e Æh, noe hårsår i dag 😂 mine har heldresser og ønsker det selv fordi det er raskt og enkelt. Men ja jeg har hørt fra flere barn i den alderen at de er for store, klærne er for barnslige til å brukes mm .. Anonymkode: 43353...c39
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Æh, noe hårsår i dag 😂 mine har heldresser og ønsker det selv fordi det er raskt og enkelt. Men ja jeg har hørt fra flere barn i den alderen at de er for store, klærne er for barnslige til å brukes mm .. Anonymkode: 43353...c39 Haha, bare meg som tolket litt mye. Todelt er ikke akkurat kjent for å være raskeste å ta på, så da tolket jeg det som at hel ikke var kult. Jo mer jeg tenker på det, jo mer greit føler jeg det virker å kjøpe hel. Fordeler og ulemper satt opp mot hverandre er faktisk hel bedre. Kan jeg spør hvor gamle dine er? Anonymkode: d30dd...17e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 10åringen her foretrekker dress fremfor jakke og bukse. Men 11åringen foretrekker jakke og bukse. Spør sønnen din hva han helst vil ha. Anonymkode: 3b036...91e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, bare meg som tolket litt mye. Todelt er ikke akkurat kjent for å være raskeste å ta på, så da tolket jeg det som at hel ikke var kult. Jo mer jeg tenker på det, jo mer greit føler jeg det virker å kjøpe hel. Fordeler og ulemper satt opp mot hverandre er faktisk hel bedre. Kan jeg spør hvor gamle dine er? Anonymkode: d30dd...17e Har slike dager selv ☺️ en i tredje klasse (synes det er horribelt at så små barn skal være opptatt av merke og kulhet 🙄) men har og en på ungdomstrinnet, hun brukte heldress ut 5 klasse! mange kule heldresser, og for min del som garn barn som liker å leke. Kommer funksjonalitet langt foran kulhet! ☺️ Anonymkode: 43353...c39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har slike dager selv ☺️ en i tredje klasse (synes det er horribelt at så små barn skal være opptatt av merke og kulhet 🙄) men har og en på ungdomstrinnet, hun brukte heldress ut 5 klasse! mange kule heldresser, og for min del som garn barn som liker å leke. Kommer funksjonalitet langt foran kulhet! ☺️ Anonymkode: 43353...c39 5.trinnet er jo det som gjelder min ☺️ Pratet med han, og han var enig i at hel hadde flere fordeler enn todelt. Så da blir det hel vi blir å se etter ☺️ Anonymkode: d30dd...17e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Sjekk jula. Rimelig og bra todelt sett derfra. Og det er holdbart👌 Anonymkode: 672f9...463
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Min har plent nektet å ha på hel dress til noe annet enn virkelig basing i (mer enn meteren med) snø siden hun var fem år. Vi kjører vinterbukse (med «bib») fra HellyHansen og vinterjakker fra Reima. Aldri vært noe problem, og det fine med dette kontra hel dress er at det er lettere å regulere temperaturen ved å f.eks droppe buksa dersom man kun skal korte turer osv. mer anvendelig, rett og slett. Anonymkode: 844fe...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå