Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne høre høflige avvisningsstrofer menn bruker når de avviser. Lurer på om jeg har blitt utsatt for det selv og trenger en sammenlikning.

Nå er relasjonen mellom meg og han det gjelder over. Men jeg lurer på om jeg kunne sett tegnet tidligere. I stedenfor satt jeg på pinebenken og ventet et døgn før han fant ut at det var best å avslutte.

Meldingen han sendte i forkant var sånn typisk: Han var litt usikker på å fortsette fordi han lever et travelt liv, mye jobb, barn 100%, mye fritidsaktiviteter med barn. Han følte at kveldstiden alene gav han mer enn så mye sosial omgang. Det handlet om hva han følte behov for og hadde energi og overskudd til. Han ville bare blitt en dårlig venn som aldri hadde tid og overskudd til å møtes som han skrev. Dette var noe han kjente på fra før med andre folk, og noe av det verste han visste var å såre andre med å love ting han ikke kunne holde. Det hadde ikke noe med meg som person å gjøre, han syntes jeg var kjempetrivelig og en person han kom godt overens med. 

må legge til at han er introvert og blir fort påvirket av stress. Samtidig syns jeg alt virker så motstridene iom at han utgjør seg for å være så «opptatt».

Det jeg lurer på er om dette over er et klassisk svar? Og hvorfor trengte han i utgangspunktet dager til å tenke over dette om han var usikker..? 
Har fått begrunnelsen hans for at han syntes det var best av alt, så det vet jeg. Det verste ar at alt bare bygget på at jeg ikke har forstått hans behov og han mine. Trist å se nå i ettertid.

prøver bare å psyke meg selv opp. 

Anonymkode: a097d...7a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det mest vanlige er faenskap som fading og ignorering. Han er høflig i kraft av at han faktisk avviser deg. Men han virker litt feig og unnvikende da. Det var liksom ikke få runder han tok rundt den grøten sin. Men greit nok. Til neste gang er det nok bedre du sier: "Ok, lykke til videre." når noen begynner å ro som her med det samme. Det var ingen vits å  sitte  å vente her..han er tydelig på at han ikke ville.

Anonymkode: 97121...24b

• Liker 2
Skrevet

Se på den lyse siden, du ble i det minste ikke ghostet ;) Han prøver å forklare deg, på en noe unnfallen måte, at han ikke har de rette følelsene for deg. En helt grei, og som du sier, høflig måte å avvise noen på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert introvert, men som du vet blir mange introverte kjærester helt med vilje. Så interessen eller kjemien er nok ikke helt der for ham. Han prioriterte det som var viktig for ham, og det var ikke deg. 

Anonymkode: f2e44...64e

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare to grunner til å ikke date folk:

1) Man vil ikke. Rett og slett. Mangler følelser, eller tror ikke på dette forholdet. 

2) Man kan ikke. Hindres av feks mangel på sunn psyke, dårlig økonomi, stor avstand (ikke gyldig om dama bor i nabobygda, se punkt 1), jobb, religion etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja.. han gav meg en forklaring på hvorfor også. Som jeg nevnte ser man kanskje tingene klarere nå i etterkant. 

det jeg lurte på var i grunn om det er sånn standar frase som er vanlig å bruke, eller om det kan ligge noe sannhet i det. «Det var ikke noe med meg, men hans livsstil».. fake or fact?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

...det jeg lurte på var i grunn om det er sånn standar frase som er vanlig å bruke, eller om det kan ligge noe sannhet i det. «Det var ikke noe med meg, men hans livsstil».. fake or fact?

Det er få som har en sånn livsstil at det ikke passer med kjæreste.

Folk som jobber mye har kjæreste.

Travle folk med aktiv fritid har kjæreste.

Folk med barn har kjæreste. 

Fattige folk har kjæreste. 

Folk som bor langt fra hverandre er sammen osv. 

Kanskje... om man er sammen med en polfarer, prins William, eller en katolsk prest, så stemmer det at det var hans livsstil, ikke deg.

AnonymBruker
Skrevet

Helt klassisk, ja.
Han er ikke interessert i deg, og "skylder" på seg selv for å ikke såre deg. 
Han er konfliktsky. Men det er ok, du trenger ikke mer info fra han. Bakk ut.

Anonymkode: ed05c...7e1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...