AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Vi bor i et område med den største smittespredningen i landet, likevel forventer besteforeldre å skulle samle alle barnebarna på tvers av kohorter. De skal ha alle barn og deres partnere på besøk, samtidig. Ofte handler det om å bruke oss som barnepassere og barna våre som lekekamerat, ikke så mye om å faktisk ville møte oss og våre barn... Vi sier nei takk til alle invitasjoner, men de gir seg ikke og prøver å skape dårlig samvittighet og stemning ved å alltid overlate telefonen til andre barnbarn og ved å sende dem på døren for å mase om besøk. Vi svarer bare at beklager men vi velger å følge reglene. De ser ikke ut til å høre mye på det øret... Hvordan gjør andre det? Anonymkode: 950e6...be4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Vi sier nei takk til alle invitasjoner, men de gir seg ikke og prøver å skape dårlig samvittighet og stemning ved å alltid overlate telefonen til andre barnbarn og ved å sende dem på døren for å mase om besøk. Anonymkode: 950e6...be4 Lær deg å avbryte diskusjoner du ikke vil delta i, og legg røret på. "Svaret var nei. Farvel." Og så legger du på. Barn på døren: Si at det ikke kan bli besøk som situasjonen er nå, og de ikke skal komme uanmeldt. Neste gang kan du kjefte på dem for ikke å ha hørt hva du sa siste gang. Kort sagt, du må oppdra hele gjengen til å fatte at når du sir nei, så mener du nei. Anonymkode: e529d...43d 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lær deg å avbryte diskusjoner du ikke vil delta i, og legg røret på. Det er ikke noe diskusjon, vi sier nei og ferdig med det. AnonymBruker skrev (1 time siden): "Svaret var nei. Farvel." Og så legger du på. Barn på døren: Si at det ikke kan bli besøk som situasjonen er nå, og de ikke skal komme uanmeldt. Neste gang kan du kjefte på dem for ikke å ha hørt hva du sa siste gang. Vi forklarer barna reglene og sender dem av gårde, gang på gang... AnonymBruker skrev (1 time siden): Kort sagt, du må oppdra hele gjengen til å fatte at når du sir nei, så mener du nei. Anonymkode: e529d...43d Føles som det er akkurat det som skjer, oppdragelse av voksne folk... ts Anonymkode: 950e6...be4 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Huff dette er slitsomt. Mine svigerforeldre kommer stadig innom, med alle slags unnskyldninger for hvorfor. De driter i smittevernregler og syns alt er så overdrevet. Vi sier fra, men de bare latterliggjør oss og syns vi er hysteriske. Man må bare si fra, igjen og igjen. Vær helt tydelig, og si ifra tydelig om at de ikke skal sende barnebarna på døra deres. Anonymkode: 1f21a...6ea 1
KvinneguidenBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Sier ifra om at de tar feil, og jeg ikke godtar emosjonell utpressing.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe diskusjon, vi sier nei og ferdig med det. Vi forklarer barna reglene og sender dem av gårde, gang på gang... Føles som det er akkurat det som skjer, oppdragelse av voksne folk... ts Anonymkode: 950e6...be4 Jeg ville ikke forklare reglene for barna hver gang, bare gi dem kjeft for å være kommet igjen. Og de voksne med. Men min tålmodighet for familie som ikke respekterer hva jeg vil/ikke vil, er lik null... Anonymkode: e529d...43d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi bor i et område med den største smittespredningen i landet, likevel forventer besteforeldre å skulle samle alle barnebarna på tvers av kohorter. De skal ha alle barn og deres partnere på besøk, samtidig. Ofte handler det om å bruke oss som barnepassere og barna våre som lekekamerat, ikke så mye om å faktisk ville møte oss og våre barn... Anonymkode: 950e6...be4 Jeg forsto ikke helt denne, trenger besteforeldrene barnepass? Anonymkode: 56e8c...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå